Бисквитки

сряда, 19 октомври 2011 г.

Истината за бюджета на Враца

Лев Митков:  Очаквам реалният отчет за бюджета на общината да ни поднесе големи изненади.

-Г-н Митков, вие бяхте над 10 години финансиста на Община Враца. В какво състояние екипа на инж. В. Бубев остави бюджета на общината в края на 2007г. и какво да очаква новата управа?
-Наличността по бюджетната сметка на общината към 31 декември 2007 г. за местни дейности беше 2 648 366 лв. Общината нямаше неразплатени и просрочени задължения. От последната официална информация във връзка актуализацията на бюджета на общината за 2011г., към 31 юли тази година тези средства са 587 024 лв. Само наличността за дейност „Чистота”- планирани и събрани, но непохарчени по предназначение  средства следва да са над  1 млн. лв. Това ще рече, че сметката е на червено.
-Преди няколко седмици д-р Шахов се похвали, че оставя в общината сериозен излишък. Това така ли е?
-Не. Д-р Шахов забравя да включи в сметката неразплатените съдебни вземания за над 500 000 лв., за които няма разчетени пари в бюджета на общината за тази година. Т.е. Общината ще стартира новата година с най-малко половин милион лева на минус. Имайте предвид, че към 31 юли тази година средствата изхарчени за издръжка на общинската администрация са 88 % от предвидените за цялата година. Това прави средно по 105 000 лв. за всеки един от първите седем месеца на 2011г., а за останалите пет остават средно по 19 500 лв. Всеки може да си направи сам извод, че тези средства няма да стигнат и ще се вземат от някъде другаде. А това естествено ще доведе до отваряне на нови дупки. Очаквам с голям интерес изненадите, които ще ни поднесе реалният отчет на бюджета.   
-От къде според Вас са се опитали да попълнят сегашните общинари тези липси?
-Мога само да гадая, но от наблюденията ми върху работата на Общинска администрация, липсва финансова дисциплина. Съществува прехвърляне на разходи без да има решение на законодателния орган на общината. Ще обясня. В последния месец на 2009 г. от ресора на сегашния кандидат за кмет на ГЕРБ Петя Аврамова беше подготвено увеличение на таксата за битови отпадъци с 20% и то в разгара на кризата. Тогава не се взеха предвид над 200-те хил. лв. преходен остатък от 2009г, разчетени за тази дейност. В резултат на увеличението, по сметката за чистота в края на 2010г., трябваше да има 934 162 лв. но от тях се губят близо половин милион лева. Така сегашната власт попълва дупките в бюджета - с вдигане на налозите за определена дейност и харченето им не по предназначение. 
-Критикувате работата на г-жа Петя Аврамова като заместник-кмет по строителството. Защо?
-Защото в нейния ресор се допусна най-сериозния срив при усвояването на целевата капиталова субсидия от републиканския бюджет. В края на 2010г. неусвоените за изграждане на врачанското депо за твърди битови отпадъци близо 3 млн.лв. бяха пренасочени за обекти в други общини. И не само заради този случай. За цялата 2011г. парите, планирани за изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа са 502 604 лв. До средата на годината са усвоени 563 404 лв. Средствата са преразходени, но няма видим резултат от това - уличните платна са в окаяно състояние. Именно ресорът, който тя ръководеше до началото на предизборната си кампания е отговорен за облика на града и общината, които и в най-тежките години на прехода не са имали такъв окаян вид. Също така не смятам, че тя може да бъде гарант за разходване на средствата на общината за благото на врачани.     
-Тогава как ще коментирате подписването вчера на декларации от страна на представители на листата за общински съветници на ГЕРБ, че ще се откажат от част от заплатите си с цел благотворителност?
-Ако е по същия начин, по който на предишните избори същите тези хора декларираха, че ще създадат фондация, това няма да се случи. Още по-малко прави чест на бившия председател на Общинския съвет и сегашен депутат Николай Коцев да инициира такова мероприятие като именно по негово предложение през 2008г. бе въведено изплащането на фиксирани месечни суми за разходи на общинските съветници. Това го има само във Враца и в Свищов. Тези разходи възлизат на близо половин милион лева за четиригодишния мандат. Дали някой от сегашните, а по предизборната им листа и бъдещи съветници на ПП ГЕРБ ги е дарявал?

Няма коментари:

Публикуване на коментар