Бисквитки

сряда, 29 март 2023 г.

Доставчиците на платежни услуги водят регистър на трансграничните плащания


Изискването на Съвета на Европа влиза в сила от 1 януари 2024 г

3/29/2023

За информация: Людмила Байчева                 

                             Тел.:092 66 84 100

 

Доставчиците на платежни услуги, като банки, дружества за електронни пари, платежни институции и други, са задължени да подават даннив НАП за обработените от тях трансгранични плащания, за което е необходимо да водят електронен регистърТова предвиждат промените в Закона за ДДС, обнародвани в Държавен вестник, брой 102/23.12.2022 г., които ще влязат в сила от 1 януари 2024 г.

Целта на новите правила за събиране и отчитане на данни за трансгранични плащания, свързани с електронната търговия и въвеждането на някои изисквания за доставчиците на платежни услуги, е да се противодейства на измамите с ДДС при онлайн продажбите и да бъдат идентифицирани продавачите в интернет. 

Доставчиците на платежни услуги трябва да вписват в регистъра информация за лицатакоито са получили 25 или повече трансгранични плащания затримесечие, по-конкретно: данни за местонахождението и името на получателя на плащането, номер по ДДС или друг данъчен номер, дата, час, сумата и валутата на трансграничното плащане и други. Информация за паричния поток НАП ще събира и обобщава и от доставчиците на платежни услуги, обслужващи платци, когато плащанията са наредени към получатели в трета страна, уточняват от приходната агенция.

Данните за трансграничните плащания ще се отчитат на всеки три месеца, като информация за тях ще се подава към НАП в месеца, следващ тримесечието, за което се отнасят. Първото отчитане е за периода януари-март 2024 г. и следва да се направи от 1 до 30 април 2024 г., напомнят отприходната агенция

Обобщените данни от регистъра, подадени в НАП, ще бъдат изпращани към Централната електронна система с информация за плащанията (CESOP), където ще бъдат обработвани и съхранявани на ниво Европейска комисия

Подробна информация за новите правила е публикувана в сайта НАПа телефонна консултация по тези въпроси може да се направи с Информационния център на НАП на телефони: 0700 18 70002/ 9859 68 01 и имейл infocenter@nra.bg.

ТД на НАП Велико Търново, Офис Враца 2023Стр. 2 от 2


Изискването на Съвета на Европа влиза в сила от 1 януари 2024 г

3/29/2023

За информация: Людмила Байчева                 

                             Тел.:092 66 84 100

 

Доставчиците на платежни услуги, като банки, дружества за електронни пари, платежни институции и други, са задължени да подават даннив НАП за обработените от тях трансгранични плащания, за което е необходимо да водят електронен регистърТова предвиждат промените в Закона за ДДС, обнародвани в Държавен вестник, брой 102/23.12.2022 г., които ще влязат в сила от 1 януари 2024 г.

Целта на новите правила за събиране и отчитане на данни за трансгранични плащания, свързани с електронната търговия и въвеждането на някои изисквания за доставчиците на платежни услуги, е да се противодейства на измамите с ДДС при онлайн продажбите и да бъдат идентифицирани продавачите в интернет. 

Доставчиците на платежни услуги трябва да вписват в регистъра информация за лицатакоито са получили 25 или повече трансгранични плащания затримесечие, по-конкретно: данни за местонахождението и името на получателя на плащането, номер по ДДС или друг данъчен номер, дата, час, сумата и валутата на трансграничното плащане и други. Информация за паричния поток НАП ще събира и обобщава и от доставчиците на платежни услуги, обслужващи платци, когато плащанията са наредени към получатели в трета страна, уточняват от приходната агенция.

Данните за трансграничните плащания ще се отчитат на всеки три месеца, като информация за тях ще се подава към НАП в месеца, следващ тримесечието, за което се отнасят. Първото отчитане е за периода януари-март 2024 г. и следва да се направи от 1 до 30 април 2024 г., напомнят отприходната агенция

Обобщените данни от регистъра, подадени в НАП, ще бъдат изпращани към Централната електронна система с информация за плащанията (CESOP), където ще бъдат обработвани и съхранявани на ниво Европейска комисия

Подробна информация за новите правила е публикувана в сайта НАПа телефонна консултация по тези въпроси може да се направи с Информационния център на НАП на телефони: 0700 18 70002/ 9859 68 01 и имейл infocenter@nra.bg.

ТД на НАП Велико Търново, Офис Враца 2023Стр. 2 от 2