Бисквитки

петък, 15 юли 2011 г.

От МБАЛ Враца ще има станоеище по случая с ТЕЛК

Във връзка с информацията от Информационния бюлетин на ОД МВР – Враца за извършена проверка от служители на Икономическа полиция – ОД МВР Враца в лекарски кабинет на Обща ТЕЛК Враца, ръководството на МБАЛ „Хр. Ботев” Враца информира, че ще вземат становище по случая след приключването на процесуално-следствените действия и официалните резултати от образуваното дознание.

Инвалид се става и с подкуп

На 14 юли, след получен сигнал за искане и получаване на подкуп от длъжностни лица при Обща ТЕЛК при МБАЛ “Хр. Ботев” АД Враца и МБАЛ в Мездра, служители на Икономическа полиция- ОД МВР Враца, извършиха проверки в един лекарски кабинет на Обща ТЕЛК Враца и 3 кабинета в МБАЛ в Мездра. Проверката е установила следното: в кабинета във Враца, след вземане на подкуп бяха установени лицата-д-р М.П./53-годишна/ й технически сътрудник- М.А/51-годишна/, които на 14.07.2011г. са поискали и приели дар /сумата от 300 лева/, която не им се следва, за да издадат Експертно решение на ТЕЛК. В хода на проверката са иззети материали и документи имащи отношение по случая, както и паричната сума предмет на подкупа.
В сградата на МБАЛ в Мездра е извършена проверка на 3 служебни помещения ползвани от д-р Р.Т./53-годишна./При проверката са иззети материали и документи имащи отношение по случая.
От проведените ОИМ и работа по горещи следи е установено, че д-р М.П., техническия й сътрудник -М.А. и д-р Р.Т./ са организирали активно функционираща престъпна група, с цел изготвяне на неистински медицински документи и издаването въз основа на тях Експертни решения на ТЕЛК, срещу получаване в замяна на това на различни парични суми от пациентите.
Установени са и други лица, от които са искани различни суми в размер от 50 до 700 лева.
Трите медицински лица са задържани за срок от 24 часа. Работата по случая продължава от сектор ПИП и отдел “Полицейско разследване”. По случая е образувано дознание за престъпление по чл. 301 от НК .

Докъде ще се движат тролейте в събота

Тролейбусен транспорт”ЕООД - гр.Враца уведомява жителите на гр.Враца, че на 16.07.2011г./събота/ поради ремонтни дейности ,в интервала от 10.00 ч. до 12.00ч. тролейбусите ще се движат от „Блок 26” до площад „Св.С.Врачански”. В останалата част от деня ще се движат по утвърденото маршрутно разписание.

четвъртък, 14 юли 2011 г.

Започва акция "Комар"

Във Врачанско започва пръскането срещу комари. То обхваща териториите на
три крайдунавски общини – Козлодуй, Оряхово и Мизия, и ще тече в два
последователни дни – 18 и 19 юли. Дезинсекцията ще се извърши с 2 самолета.
И двата дни ще се пръска от 6 до 10 часа сутрин и от 19 до 21 часа вечер.
На 18 юли от 6 до 8 часа сутринта самолетите ще обработват местностите
около град Оряхово и селата Остров, Горен и Долен Вадин и Галово. От 8 до
10 часа ще се облита крайбрежната ивица на Дунав, а от 19 до 21 часа ще се
пръска над терени около селата Селановци, Лесковец и Галово и остров
Есперанто.
През втория ден – 19 юли, ще се обработват площите около Мизия и Козлодуй.
От 6 до 8 часа полетите ще са над град Козлодуй и островите в Дунав, от 8
до 10 часа самолетът ще е над крайбрежната ивица на Дунав и река Огоста, а
от 19 до 21 часа ще се пръска в местностите около град Мизия и селата
Гложене и Хърлец.
Общо ще бъдат обработени 19 500 декара площи. Това са места извън селата и
градовете. Терените обхващат мочурища, блата, брега на Дунав, островите и
поречието на Огоста и ниски заливаеми терени. За пръскането ще се
изразходят близо 40 тона вода и разтворен в нея почти 100 литра препарат
Биотек.
Избраните дни са съобразени с метеорологичната обстановка в района.

Електронен калкулатор смята вноските за здраве

Електронен калкулатор, който автоматично изчислява дължимите здравноосигурителни вноски и лихвите към тях е публикуван на интернет страницата на НАП - www.nap.bg. Електронната услуга на приходната администрация е напълно безплатна, а за ползването й не е необходим електронен подпис. С помощта на здравноосигурителния калкулатор могат да се изчислят всички здравни вноски и лихвите към тях от 2000 г. до сега.
Услугата на НАП улеснява клиентите на администрацията, тъй като не е необходимо да посещават офисите на агенцията, за да разберат точните си задължения за здраве. Вместо това гражданите могат да направят първо справка в услугата за проверка на здравноосигурителния си статус и да проверят периодите, за които не са платени здравните им вноски. След това с помощта на калкулатора могат да изчислят точната сума, която дължат за здраве и лихвите за периода, в който не са плащали вноски.
За да изчислят задълженията си за здраве, клиентите на НАП трябва единствено да маркират месеците, в които са пропуснали да платят вноските си и как се осигуряват – като еднолични търговци, упражняващ свободна професия, земеделски или тютюнопроизводител и т. н.
Гражданин могат да проверят безплатно здравния си статус на цената на градски разговор от цялата страна на телефон 0700 18 700. Услугата е напълно автоматизирана и изисква само въвеждане на ЕГН чрез клавиатурата на телефона. Компютърната система извършва справка в реално време и „прочита” по телефона дали проверяващият има непрекъснати здравни права или не. Освен това системата дава данни и за всички месеци и години, за които не са платени здравните вноски. Справката за здравен статус по телефона работи 7 дни в седмицата, 24 часа на ден.
Повече информация за възможностите за проверка на здравноосигурителния статус, възстановяване на здравни права, както и друга информация, клиентите на НАП могат да намерят на интернет страницата на НАП – www.nap.bg, както и да получат на телефон 0700 18 700 на цената на един градски разговор.

Над 250 проверки на лекари извърши РЗОК-Враца от началото на годината

За първите шест месеца на 2011 година финансовите инспектори и лекарите контрольори от РЗОК-Враца са извършили 254 финансови и медицински проверки на изпълнители на медицинска, дентална помощ, болници и аптеки от област Враца. При 142 от тях са установени нарушения, а при 47 проверки са констатирани неправомерно получени суми, които подлежат на възстановяване. В резултат от осъщественият контрол изпълнителите на медицинска и дентална помощ са внесли суми от санкции в РЗОК в размер на 44 710 лв. и са възстановили неправомерно получени суми в размер на 29 765 лв.
Най-често констатираните финансови нарушения при изпълнителите на извънболнична медицинска и дентална дейност са свързани с пропуски в работата при оформянето на първичните медицинските документи, нарушения на изискванията за налично и технически изправно медицинско оборудване, липса или неспазване на графика за обслужване на пациентите и др.
При медицинските проверки са установени нарушения на договорените по вид и обем медицински дейности и изследвания във връзка с диспансерното наблюдение на пациентите и нарушения на изискванията за извършване на договорен обем дейности при извършването на обстоен профилактичен дентален преглед.
За първото шестмесечие на 2011 г. на болниците от областта са извършени 42 проверки. 38 от тях са осъществени самостоятелно от РЗОК-Враца, а 4 са извършени съвместно с експерти от НЗОК. При финансовите проверки нарушенията са свързани с некоректно попълнени реквизити в епикризата и пропуски във воденето на медицинската документация. Неспазване на индикациите за хоспитализация и изискванията за завършена клинична пътека са сред честите нарушения, установени при медицинските проверки на болниците. Освен тях инспекторите от РЗОК са установили още при проверките непровеждане на лечение и на придружаващите заболявания на пациента, неспазване на критериите за изписване на пациенти от болница и др. Внесените суми от болниците от наложени санкции са в размер на 15 640 лв., а възстановените от тях неправомерно получени средства са 13 390 лв.
При финансовите проверки в аптеките са установени пропуски при оформянето на рецептите в момента на отпускането на лекарства, не маркирана крайна продажна цена върху всяка лекарствена опаковка, липса на подпис от страна на пациента върху рецептурната бланка и др.

2916 души смениха личния си лекар през юни

2916 здравноосигурени лица от врачанска област са сменили личния си лекар през месец юни 2011 г. За сравнение техния брой през декември 2010 г. е бил 3603. Общопрактикуващият лекар е длъжен да оказва медицинска помощ на здравноосигурените лица от датата, на която е осъществен изборът. Когато пациентите правят нов избор на общопрактикуващ лекар новото лечебно заведение изисква по служебен път извлечение от необходимата медицинска документация от стария лекар.
Съгласно действащите нормативни разпоредби смяната на личен лекар се извършва два пъти в годината в периода от 1 до 30 юни и от 1 до 31 декември. При промяна на настоящия адрес здравноосигуреното лице има право по всяко време на годината да избере нов личен лекар. Извън законовоустановения срок нов избор на общопрактикуващ лекар може да се извърши и при прекратяване на договор с изпълнител на първична извънболнична медицинска помощ.
Най-честите причини за смяна на личния лекар са неиздаване на направления за консултация с лекар специалист, промяна в местоживеенето на пациентите, лични предпочитания на здравноосигурените лица към общопрактикуващите лекари, недоволство от качеството на медицинското обслужване, отказ на домашни посещения и др. По договор с РЗОК-Враца през 2011 г. работят 114 лични лекари.
От тях 111 имат индивидуални договори и 3 групови практики във Враца, Бяла Слатина и село Търнава.

Симеон Дянков обеща хибриден офис на НАП


Вицепремиерът и финансов министър посети Враца на връх рождения си ден- 13 юли. Той бе поздравен с голям букет, а депутатът Николай Коцев му подари гербът на Враца Коцев. Дянков сподели, че в САЩ, където е работил много време, не се отделя толкова внимание на рождените дати. Не се купуват скъпи подаръци, за разлика от България. Той си пожела страната да е по-добре в следващите две години от мандата на ГЕРБ.
Поводът за посещението му бе разясняването на нов момент в данъчното обслужване на бизнеса в региона. И за целта бе довел шефа на НАП Красимир Стефанов. Заедно с данъчни привилегии за инвеститори ще бъде експериментирана хибридна форма на офис. В него освен инспектори, ще има и група за анализи, която ще насочва и подпомага бизнеса. Така офисът във Враца ще бъде по-висока степен, дори ще има специален заместник директор за ефективното му функциониране. Той посочи и важността на инфраструктурата, която започва да се изгражда в Северозапада, като пътищата от границите към региона и разширението на участъка Враца-Мездра –Ботевград, които ще доведат до нови и по-големи инвестиции и създаване на повече работни места.

2 часа без тролеи

На 16 юли 2011 г. (събота) за времето от 10.00 ч. до 12.00ч. в района на пл. „Св Софроний Врачански” (бивш пл. Благоев) ще бъде преустановено движението на всички тролейбусни линии, поради извършване на строително – ремонтни дейности в този участък.

сряда, 13 юли 2011 г.

32 годишна изнасилена в Баница

Тази сутрин в 4.30 часа, 32-годишната Р.А. от село Баница е подала сигнал в МВР, че лицето К.В./39г./ от същото село е проникнало в къщата й. Мъжът е разбил врата на жилището, след което я изнасилило. Свидетел на престъплението е било 10-годишно момиче, дъщеря на Р.А. Мъжът е криминално проявен /изнасилване, кражби/, осъждан. Лицето е задържано за 24 часа.

Община Враца стартира проект „Интегриран план за градско възстановяване и развитие"


Община Враца стартира изпълнението на проект „Интегриран план за градско възстановяване и развитие на гр. Враца”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и държавния бюджет. Неговата цел е изработване на интегриран план за градско възстановяване и развитие, който да допринесе за повишаване качеството на живот на населението и за осъществяването на дългосрочна визия за развитието на град Враца. На практика, това е план, който определя перспективното развитие и взаимоотношенията между всички системи и техните елементи, оказващи влияние върху качеството на средата и населението.
Продължителността на проекта е 2 години и 5 месеца и обхваща периода от 23.06.2011г. до 23.11.2013г. Предвижда се до края на 2011г. да се проведат процедури за избор на изпълнители за изработването на Интегриран план за градско възстановяване и развитие на гр. Враца; за изготвянето на екологични оценки и оценки на съвместимост на Интегрирания план и на Подробния устройствен план, при необходимост; за изпълнител на печатни информационни материали и за изпълнител на финансов одит. След изготвен актуален целеви и проблемен анализ на настоящата ситуация в периода април – август 2012г. ще бъдат определени три зони за въздействие на територията на гр. Враца, в т.ч. зона с преобладаващ социален характер, зона на публични функции с висока обществена значимост и зона с потенциал за икономическо развитие. Планира се до края на м.октомври 2013г. да имаме одобрен Интегриран план за градско възстановяване и развитие на гр. Враца.
Общият бюджет на проекта е 498 990 лв., като размерът на безвъзмездната финансова помощ от Оперативна програма “Регионално развитие” е 474 040 лв., а съфинансирането от Община Враца е 24 950 лв. В резултат на неговото изпълнение ще имаме изработена визия за развитие на града през следващия планов период и определени конкретни градски територии за комплексна интервенция – зони за въздействие. Приложната част на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие ще включва и лист от инвестиционни проекти за кандидатстване по структурните и Кохизионния фондове в периода 2014-2020 год. През следващия програмен период задължително условие за финансиране на проекти за устойчиво градско развитие по линия на фондове на Европейския съюз ще бъде тяхното съответствие с Интегриран план за градско възстановяване и развитие. Според Европейската комисия, този план е необходимо условие както за по-ефективно усвояване на структурните фондове на Европейския съюз и изпълнение на Лайпцигската харта за устойчиви градове, така и за привличане на инвестиции за ускоряване на растежа и подобряване на планирането и развитието на градската среда.

Вкусен конкурс вдигна настроението в Криводол


В лятната читалня на библиотеката в Криводол се проведе общински конкурс за малки и пораснали деца „Цар Кулинар”. Организатори на състезанието са Народно читалище „Н. Й. Вапцаров-1924” и Община Криводол.
В конкурса взеха участие деца от Криводол, Пудрия и Баурене. Секретарят на читалището Боян Илиев приветства присъстващите и даде старт на кулинарното състезание. Пет отбора се надпреварваха в приготвянето на вкусни и оригинални сандвичи. Тричленно жури с председател Маргарита Стамболийска – секретар на Общинската комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни определи победителите. На първо място се класира отборът на с. Баурене, който беше вложил фантазия, творчество, естетика и оригиналност в приготвянето на сандвичите. На второ място – отбор „Домат” на с. Пудрия и на трето място – един от трите отбора на гр. Криводол с капитан Ивета Георгиева.
Състезанието беше закрито от инж. Тошко Павлов - заместник кмет на Община Криводол, който връчи грамоти и награди на всички участници. Общината подарява на децата и екскурзия до Берковица, Клисурски манастир и Вършец.

Самодейци от Бърдарски геран гостуваха на сръбския град Иваново


Самодейци от Народно читалище „Съединение-1923” – в селоБърдарски геран посетиха село Иваново (Сърбия) от 8 до 10 юли 2011 г. и взеха участие в срещата на банатските българи от селата Иваново, Бърдарски геран и Винга (Румъния).
В концертната програма на 9 юли участниците от трите села завладяха публиката със своето майсторство, красотата и разнообразието на носиите. Контактите и общуването между банатските българи са гаранция за продължаващото тяхно присъствие като общност, която пази корените си и съвместно гради бъдещето си.

Голямо учение предстои на гара Мездра

Двудневно национално командно-щабно учение „ЗАЩИТА 2011” на тема “Действие на държавните органи при възникване на значим инцидент в железопътния транспорт” започва на 13 юли, сряда. Ръководител на учението е министър Цветан Цветанов, като непосредствените действия ще се ръководят от главния секретар на МВР главен комисар Калин Георгиев. В “ЗАЩИТА 2011” освен МВР, участие ще вземат редица държавни институции, ведомства и дружества, сред които Министерството на транспорта и информационните технологии, Министерството на здравеопазването, Министерството на външните работи, Министерство на околната среда и водите, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, ВКП, община Мездра, областна управа Враца, Холдинг БДЖ, Национална компания “Железопътна инфраструктура”, БНР и други.
По план учението предвижда да бъде разигран сценарий на извънредна ситуация, предизвикана от терористични действия, която възниква в района на град Мездра и ескалира в авария с опасни за човека вещества. Основните цели на учението са проверка на готовността за действие на министерствата, ведомствата и местното самоуправление за преодоляване на негативните последици при възникване на инцидент в железопътния транспорт и прилежащата инфраструктура, както и подобряване на взаимодействието и координацията между органите за управление при извънредна ситуация вследствие на екстремистка дейност и последващо химическо и радиационно замърсяване.
Учението ще бъде проведено в следната последователност:
Действия на институциите при вземането на заложници от въоръжени лица в международния влак София – Москва; осигуряване на обществения ред в зоната на инцидента;
Провеждане на специализирана полицейска операция за възстановяване контрола върху влака; провеждане на пожарогасителни, спасителни и аварийно-възстановителни дейности за ограничаване и ликвидиране на последствията от пожар, химическо и радиационно замърсяване; провеждане на операция по обезвреждане на самоделно взривно устройство;
Кратко описание на сценария на учение ЗАЩИТА 2011:
В резултат на проливни дъждове има значителни наводнения по поречието на река Искър в Северозападна и Централна Северна България, като силите на Единната спасителна система (ЕСС) са ангажирани за ликвидиране на последиците. Област Враца е сериозно пострадала и държавните органи предприемат действия за овладяване на ситуацията.
Сценарият на учението включва насилствено превземане от група въоръжени лица на вагон от международния влак София - Москва, като пътниците и длъжностните лица от БДЖ са взети за заложници. Влакът е спрян на отклонителен коловоз на гара Мездра. Нападателите отправят конкретни искания и заявяват, че са заложили във влака самоделно взривно устройство, смесено с радиоактивен материал, и ако не бъдат изпълнени исканията им, те ще го взривят. В процеса на започналите преговори те поставят ултиматум, че ако не им се изпълняват исканията ще взривят и една от цистерните, превозваща амоняк, намираща се в непосредствена близост до превзетия вагон, на която също е заложен експлозив с възможност за дистанционно взривяване. След продължителни преговори, нападателите са уговорени да напуснат влака и при придвижването им към осигурения за тях транспорт за напускане на гарата, те са атакувани и неутрализирани от специализирани полицейски сили. По време на атаката, нападателите са успели да задействат взривните устройства, заложени във влака и на цистерната превозваща амоняк. Провеждат се действия за извеждане на ранени от взривения вагон, пожарогасене, деконтаминация на района, евакуация на служители и заложници от мястото на инцидента и на населението от районите на обгазяване и замърсяване на града.

вторник, 12 юли 2011 г.

Заловиха наркопласьор

Вчера във Враца бе проведена специализирана полицейска операция по линия „Наркотици”. На ул.”Екзарх Йосиф”, в момент на разпространение на наркотични вещества е задържано лицето И.С. на 19 години от Враца, криминално проявен, осъждан по чл.354 а от НК. При извършената проверка в лицето са намерени и иззети 25 полиетиленов пликчета със суха листна маса, която при направения полеви наркотест реагира на канабис. По случая е образувано дознание, за извършено престъпление по чл.354 а от НК

Дянков идва на връх рождения си ден

Дне сидва вицепремиерът и финансов министър Симеон Дянков. Преди това той ще направи работна среща с областния управител и народните представители от ПП ГЕРБ в кабинета на
областния управител Пепа Владимирова.
Визитата на финансовия министър е част от изпълнението на
поетите към Северозападна България ангажименти от страна на правителството.

Благодарствено писмо

ДО
ВСИЧКИ МЕСТНИ МЕДИИ
И ФИЛИАЛИ НА ЦЕНТРАЛНИТЕ МЕДИИ
НА ГР. ВРАЦА

Ръководствата на КНСБ, КТ „Подкрепа” при „БКС – Враца” ЕООД и ръководството на „БКС – Враца” ЕООД, от името на синдикалните членове и всички работници и служители във фирмата, изказваме своята голяма БЛАГОДАРНОСТ към Кмета на Община – Враца д-р Шахов за поетата от него лична отговорност и ангажимент за спасяване на „БКС - Враца” ЕООД от фактическа ликвидация, чрез отнемане на цялата дейност, за която фирмата е създадена.
Изказваме своята БЛАГОДАРНОСТ и към всички членове на Общинския съвет, които приеха с ръкопляскане и пълно одобрение поетата отговорност и взетото решение от Кмета г-н Шахов.
По този начин над 250 работници и служители бяха спасени от лишаване от работните им места и над 2 000 членове на техните семейства от своята прехрана.
Надяваме се, че и за в бъдеще ръководството на града и на Кмета
г-н Шахов ще проявява същата отговорност и загриженост към всички жители на гр. Враца и обещаваме своята пълна подкрепа към тези им действия.


12.07.2011 г.
гр. Враца

КНСБ КТ „ПОДКРЕПА”
ПРИ „БКС-ВРАЦА” ЕООД ПРИ „БКС-ВРАЦА” ЕООД

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ПРЕДСЕДАТЕЛ:
/Цв. Горанов/ /Ал. Ангелов/

СЕКРЕТАР:
/Н. Вълчева/ Първанова/
УПРАВИТЕЛ:
/инж. Ив. Младенов/

Oбновиха посетителският център при пещерата Леденика


Заместник кметът на Община Враца Aни Василева и директорът на Дирекция на природен парк „Врачански Балкан” – Николай Ненчев официално откриха обновения Посетителски център „Прилепа”. Центърът се намира в непосредствена близост до пещера Леденика и се поддържа съвместно от Община Враца и Дирекция на природен парк „Врачански Балкан”. Това лято всички туристи и граждани на гр. Враца ще могат да разгледат постоянната изложба „Спелеология и пещерно дело”, да видят експозиция от пещерни образувания и да се запознаят с процеса на карстообразуването.
Нова атракция в центъра са постоянните прожекции на научно – популярни филми на пещерна тематика. Туристите ще могат да видят и обновените макети на карстовите форми и на Природен парк „Врачански Балкан”. Центърът предлага информационни материали и сувенири.
Възможност за приятна разходка ви предлага обновената пътека „Карст и биоразнообразие”. Маршрутът е обозначен с нови информационни табла и кътове за отдих.
„Сега туристите ще могат да прекарат един вълнуващ ден сред природата съчетавайки посещението на пещера Леденика с разходка по пътеката „Карст и биоразнообразие”, както и да научат любопитна информация за пещерите на територията на Природен парк „Врачански Балкан” от Посетителски център „Прилепа”” сподели инж. Николай Ненчев.

Синдикалисти аплодираха кмет

Доктор Костадин Шахов инициира нарочна работна среща с ръководствата на двата синдиката в дружеството, на която бяха поканени Председателят на ОбС Малина Николова, общински съветници и представители на всички ресорни комисии в ОбС – Враца. Разговорът протече конструктивно в дух на разбирателство.
Доктор Костадин Шахов категорично заяви, че договорът с общинското дружество БКС трябва да бъде продължен, тъй като не бива да се допусне 240 работници и служители на фирмата да излязат на улицата. Изказаното пред всички присъстващи на срещата становище предизвика спонтанното възхищение на присъстващите представители на двата синидиката във фирмата и те го аплодираха.

Представителите на трите ресорни комисии в Общинския съвет - Комисия за контрол по законосъобразността на актовете на Общински съвет и общинска администрация, жалби и сигнали на гражданите и общинска собственост, Комисия по финанси и бюджет и Комисия по стопанска дейност, транспорт и трудова заетост, както и присъстващите в заседателната зала общински съветници се обединиха около предложението на кмета договорът на БКС да остане действащ. По тяхна инициатива проблемът ще бъде разгледан или на извънредно заседание на ОбС или на редовното такова в края на този месец, за да бъде взето мотивирано решение на колективния орган за управление.

По 330 касови апарати в час се свързват с НАП

По 330 касови апарата в час трябва да се свързват с информационната система на НАП, така че да бъдат спазени сроковете и до края на март 2012 г. всички фискални устройства да имат дистанционна връзка с данъчните. Последните промени в Наредбата за отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства удължи срокът за осигуряването на електронна връзка за по-голямата част от регистрираните по ДДС търговци до края на март 2012 г.
Офис – Враца очаква 2500 дружества регистрирани по ЗДДС да свържат касовите си апарати дистанционно с НАП. до м.март 2012 година.
Тогава обаче изтича и срокът, в който всички останали фискални устройства трябва да са вързани с данъчните. Това на практика означава, че около 470 000 касови апарати ще трябва да се свържат с НАП в оставащите около 1 400 работни часа до изтичането на крайни срок. Затова от НАП призовават своите клиенти да не изчакват, защото колкото повече приближават крайните срокове, толкова повече се удължава и времето, за което технологично ще става връзката с агенцията.
Вместо това вече всеки търговец може да провери дали неговото фискално устройство подлежи на доработка, за да отговори на изискванията на новата наредба за отчитане на продажбите с фискални устройства, или ще му се наложи да си купи ново.
Софтуер за проверка на възможността за доработване на касовия апарат за дистанционна връзка с НАП е публикуван на интернет страницата на агенцията www.nap.bg. С негова помощ всеки търговец ще може да си отговори на въпроса дали фискалното устройство, което притежава, може да се модифицира или трябва да си купи ново, за да се свърже с информационната система на НАП.
Софтуерът е публикуван в новата рубрика на www.nap.bg „Свържете касовите си апарати с НАП”. В рубриката търговците могат да намерят полезна информация за реда, сроковете и начините за осигуряването на е-връзка с НАП. В секцията е публикувана и брошура с отговори на основните въпроси, свързани с осигуряването на електронната връзка, както и списък с номерата и моделите на новите и използваните в момента фискални устройства, които могат да бъдат модифицирани и приведени в съответствие с новите изисквания на наредбата.
25 639 касови устройства вече имат дистанционна връзка с информационната система на НАП. До края на август 2011 г. се очаква техният брой да нарасне, тъй като тогава изтича срокът, в който всички регистрирани по ДДС аптеки и дрогерии ще трябва да осигурят връзката на фискалните си устройства с НАП. До този момент това са направили 791 аптеки и дрогерии. От приходното ведомство съветват всички собственици на обекти за търговия на дребно за продажба на лекарствени средства да не изчакват крайния срок.
В края на ноември 2011 г. изтича срокът, в който регистрираните по ДДС търговци на зърно трябва да свържат касовите си апарати с информационната система на НАП. Новият срок важи само за тези търговци на зърно, които са регистрирани по ЗДДС и по Закона за съхранение и търговия със зърно. За всички останали търговци срокът за установяване на дистанционна връзка с приходната администрация е 31 март 2012 г.
Допълнителна информация за това кой модел касов апарат може да се доработи и в кои случаи се налага закупуването на ново устройство може да се намери в интернет сайта на приходната агенция www.nap.bg или на телефон 0700 18 700 на цената на градски разговор от цялата страна.

понеделник, 11 юли 2011 г.

Ремонтите на улиците продължават

Продължава ремонтът на уличната мрежа на територията на града. На този етап се асфалтират улиците в централната градска част – ул. „Леонова” – от ул. „Екзарх Йосиф” до ул. „Речка”, както и ул. Демокрация и ул. „Река Лева”. Няма да има затворени участъци за моторни превозни средства.
Генерална дирекция „Пътна инфраструктура” ще направи цялостна рехабилитация на път Е79 в участъка ул. В. Кънчов – от табелка Враца до автогара Враца. Стойността на реконструкцията е близо 9 млн. лв.

Ще се изгради нов инфоцентър

На 12 юли в гранитната зала на Министерски съвет ще бъде подписан Договор за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Техническа помощ” по процедура BG161PO002-3.3.02 – Изграждане и функциониране на областни информационни центрове. Проектът предвижда изграждане на областен център, който ще предоставя информация за кохезионната политика на Европейския съюз, нейните цели и съществуващите в България възможности. Целите на проекта са осигуряване на лесен достъп до информация за целите на кохезионната политика на ЕС и Националната стратегия за регионално развитие (НСРР), както и осигуряване на справедлив и пълен достъп до информация за възможностите за финансиране за всички социални, етнически и възрастови групи в област Враца. Европейският фонд за регионално развитие ще предостави 100% от общата стойност на допустимите разходи. Максималната стойност на безвъзмездната финансова помощ е 400 000 лв. за срок от 3 години. Това е петият одобрен проект по оперативните програми на Община Враца от началото на тази година. Първият от тях е проект „ СТИМУЛ – Социални, трайно интегрирани, местни услуги за личността” НП „Социално включване. Стойността на проекта е 1 200 000 лв.; вторият е проекта за „Подкрепа за дребномащабни мерки за предотвратяване на наводнени - инфраструктура за предотвратяване на наводнения” по Оперативна програма „Регионално развитие” на стойност 1 048 655 лв.;третият проект е „Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие - изработване на интегрирани планове за градско развитие” отново по Оперативна програма „Регионално развитие” и е на стойност 498 990 лв. а четвъртия е Проект "Красива България" (ПКБ) 2011 г., по Мярка 02 "Подобряване на социалната инфраструктура", за извършване на СМР дейности на обект: „Преустройство и пристройка към съществуваща сграда с обществено обслужващо предназначение, находящ се в УПИ XXIII, кв. 28 – с. Згориград” на стойност 285 хил.лв. и ще допринесе за подобряване на облика на населеното място.
Одобрен е и проекта на Община Враца за Подкрепа за създаване и промотиране на иновативни културни събития - организиране на иновативни културни събития по ОП „Регионално развитие” на стойност 500 000лв, но е заложен като резерва, което означава, че при реализирането на предвидените проекти ако има остатък ще се финансират проекти от резерва.

Враца изкрънка пари за водния цикъл

Кметът на Община Враца запозна представители на медиите с възникналите затруднения при реализацията на „Интегриран проект за воден цикъл на град Враца” , а именно, че в предвидените средства за реализацията на ЛОТ 1 на проекта има недостиг на средства и затова Община Враца в писмо до министър Дянков е поискала финансовото министерство да отпусне допълнително целево финансиране в размер на 10 млн. лв. В отговор на това в Община Враца е постъпило писмо от г-н Владислав Горанов - зам. министър на финансите, в уверение на това, че Министерство на финансите поема ангажимента да осигури необходимите целеви средства за успешното реализиране на „Интегриран проект за воден цикъл на град Враца” при условие, че Община Враца предприеме всички мерки за своевременното сключване на договори с изпълнители с цел осъществяване на предвидените дейности при спазване на националната и общностна нормативна база. В допълнение, кметът на Община Враца заяви, че в края на лятото и началото на есента ще започне същинското разкопаване на града и подмяната на водопреносната мрежа. Д-р Шахов отчете като безспорен успех на своя екип преодоляването на забавянето от страна на външни фактори с 1 г. и шест месеца.

неделя, 10 юли 2011 г.

Два дни бъгита бръмчаха в Балкана


При отлична организация от страна на Родната ни автомоделна федерация и спортно-техническия моделен клуб във Враца в събота и неделя срещу хижа Леденика във Врачанския балкан се проведе Първия кръг от Държавния шампионат по автомоделизъм за радиоуправляеми автомодели
с висока проходимост в класове „Бъги”.
26 пилоти от седем клуба в страната в събота караха в 4 квалификации по седем минути. Хубавото слънчево време даде възможност на участниците да дадът всичко от себе си, а и болшинството млади и перспективни състезатели в много случаи изненадаха с перфектното си управление на автомоделите.
В късния следобят организаторите проведоха финал в клас „Монстери”, който бе спечелен от Илко щирков от Варна, следван от 15-сет годишния Оливър Карамелски от Враца.
През втория състезателен ден след проведения полуфинал в клас „Бъги 1:8” се проведе 45 минутния финал в клас „Тръги”. Представителят на „Стелди R” Цветелин Борисов кара равномерно, почти без грешка и с постижение 79 обиколки грабна златото, следван от седемгодишния състезател на „Стелди R” Васко Василев с 76 обиколки, а трети завърши
Бисер Вражилов от „Стелди R” с 74 обиколки. Врачанския пилот Георги Тодоров, който дебютира с ред технически проблеми завърши на седмо място.

В кралския клас „Бъги 1:8” при изключително оспорвана борба в 45 минутния финал се наложи 14-сет годишния Кристиян Вражилов от „Стелди R”, който навъртя 86 обиколки, следван от ветерана Димитър Лесковски от „Хоби Дик” с 85 обиколки, а трети завърши Емил Карамфилов от „Стелди R” с 84 обиколки. В този клас отлично кара 13 - сет годишния Росен Ралчовски, който завърши пети , а втория врачански пилот в този клас Мартин Дамянов след много технически проблеми завърши на 8 място.
В последния клас „Бъги 1:5” в 30-сет минутния финал врачанския ас Дамян Петров пое водачеството от първата минута и финишира първи с постижение 57 обиколки, следван от президента на „Стелди R” Станимир Станев, който завърши със 55 обиколки, а трети завърши втория врачански представител Георги Аврамов, който пет минути преди края бе наравно с Дамян Петров, но получи повреда и отпадна от борбата за златото.
Така врачанските автомоделисти спечелиха 1 златен, 1 сребърен и 1 бронзов медал и продължиха успешното си представяне в шампионатите в отделните класове модели.
На победителите бяха връчени купи и грамоти.
Следващото състезание на автомоделистите е в идната събота в Мездра, където ще се проведе Републикански турнир под шефството на Община Мездра в класовете модели с ДВГ и Електромодели.

АЕЦ „Козлодуй”отвори врати за 451 външни посетители


“Ден на отворени врати” се проведе в АЕЦ “Козлодуй” на 9 юли, събота. Най-нетърпеливи бяха 18-годишната Миглена Димитрова от Плевен и Гергана Захариева от Козлодуй, на 17 г., които се регистрираха първи за посещение. Осеммесечната Дана Цолова от София бе най-малкият гост на атомната централа в този ден, а Петър Славков, на 79 г., от Монтана – най-възрастният.
Денят на отворени врати за пореден път доказа големия интерес към инициативата. 451 души използваха възможността да видят лично как функционира най-голямото електропроизводствено предприятие в страната. Единадесетгодишният Явор Тодоров от гр. Балчик измина 448 км, за да разгледа АЕЦ “Козлодуй”. В този ден атомната електроцентрала посрещна посетители от Франция, Кипър, както и от българските градове Враца, Видин, Лом, Пазарджик, Ловеч, Свищов, Велико Търново, Кюстендил, Шумен, Стара Загора, Пловдив, Перник и др. Отново бе потвърдена и още една тенденция – за висок интерес към дейността на АЕЦ от страна на децата и младежите, които бяха половината от всички, посетили централата на 9 юли.
В рамките на превърналата се в традиция проява гостите на АЕЦ “Козлодуй” посетиха машинните и командните зали на 440-мегаватовия втори и 1000-мегаватовия пети енергоблок. Водачи на групите бяха експерти от централата, които представиха технологията на електропроизводство от ядрена енергия пред посетителите.
В Информационния център на АЕЦ гостите гледаха документални филми и получиха печатни издания с информация за ядрената енергетика и за АЕЦ “Козлодуй”. За всички посетители бяха особено атрактивни демонстрациите с противопожарна техника, направени от специалистите от Районно управление “Пожарна безопасност и защита на населението” – АЕЦ “Козлодуй”. През целия ден желаещите можеха да видят измерване на радиационния гама-фон в реално време с мобилната лаборатория на атомната централа.
От началото на 2011 г. броят на посетителите на АЕЦ “Козлодуй” възлиза на 1302 души.