Бисквитки

събота, 1 март 2014 г.

„Ботев“-Враца претърпя поражение при гостуването си на „Марек“ в Дупница

Двубоят бе от 14 кръг на първенството в „Б“ група и се игра на стадион „Бончук“. Срещата започна отлично за момчетата на треньора Бойко Величков, които откриха резултата в 26-ата минута. След контраатака новото попълнение на врачани Даниел Васев се разписа за 0:1. До края на първата част играта бе равностойна, но до нови попадения не се стигна. Второто полувреме започна с натиск на домакините от Дупница, които изравниха в 49-ата минута. Всичко в мача вървеше към логично равенство, когато в даденото от съдията Димитър Буров продължение Еньо Кръстовчев с глава прати топката в мрежата на „Ботев“ за крайното 2:1.  „Стояхме доста добре на терена. Момчетата хвърлиха много сили в мача. Тактически изпълниха това, което ние като треньорско ръководство искахме от тях. Успяха да опазят най-добрия им футболист Еньо Кръстовчев до 92-ата минута, когато той отбеляза победния гол. Жалко, че не успяхме да вземем поне точка от този двубой. Имахме желание за победа“, коментира след мача старши-треньорът на врачани Бойко Величков. След тази загуба отборът на „Ботев“ заема 12 място във временното класиране с актив от 14 точки. В следващия кръг от първенството врачани са домакини на „Витоша“-Бистрица. Срещата ще се играе на 9 март от 15.30 часа.


Инж. Иван Генов: АЕЦ е най-големият социален фактор в България


Ръководството на АЕЦ „Козлодуй“ се срещна с журналисти в почивната база на централата във Врачанския балкан. Изпълнителният директор на централата инж. Иван Генов заяви, че „тайфуинът“ Дянков и политиците от ГЕРБ повишиха цените на преноса  на тока абсурдно, за да стане българската енергия непродаваема и да се изтъкне, че „Белене” е ненужно. Повишението на преноса блокира износа на електроенергия и всички енергопроизводители пострадаха много”, коментира Генов.
„Тази година правителството свали цените на преноса и само за месец след това АЕЦ „Козлодуй” изнесе енергия колкото през първите седем месеца на годината”, изтъкна Генов.
По думите му, атомната централа в момента отклонява заявки за продажба на ток на свободния пазар, защото изпълнява ангажимента си към регулирания пазар. 
Цената на електроенергията от новия 7-ми блок на АЕЦ „Козлодуй”, произведен по американската технология AP1000 на „Уестингхаус”, ще бъде по-висока от тази на електричеството от 5-ти и 6-ти блок, но по-ниска от тази на тока на всеки друг производител. ”
Той обясни, че лицензът на 5-ти блок изтича през 2017 г., а на 6-ти – през 2019 г., а след това двете мощности могат да се използват още минимум 20 години.
В същото време бъдещият 7-ми блок може да заработи най-рано през 2021 г., прогнозира Генов.
„Първо трябва да се уточни финансовата схема – за това са предвидени 9 месеца, след това ни се представя проектът, отправяме забележките си към производителя, след което проектът се представя пред Агенцията за ядрено регулиране - единственият орган, който може да каже дали такъв блок може да се изгражда в България, има и процедура по съгласуване с ЕС, но тя е отговорност на агенцията.“

АЕЦ е най-големият социален фактор в България, защото произвежда най-евтината зедлена енергия. Но държавата е наложила дивидент от 70 процента, който ако е по-малък или се инвестира в модернизация на мощностите , ще  гарантира евтин ток за още 30 години.

Промени в плащането на данъчните и осигурителни задължения от началото на март


Във връзка с решение на Конституционния съд, с което текстове на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс бяха обявени за противоречащи на Конституцията, Народното събрание прие промени в ДОПК, според които от началото на март 2014 г.  плащанията на задълженията за данъци и осигурителни вноски ще се извършват по 4 банкови сметки към съответната териториална структура на НАП. Четирите банковите сметки[1] са за:
·         Централен бюджет – по тази банкова сметка се превеждат всички задължения за ДДС, годишни и авансови вноски по ЗКПО, включително данъци при източника, авансови, окончателни и данъци при източника на данъка върху доходите на физическите лица и други данъци. По тази сметка се превеждат и глоби и имуществени санкции, наложени от органите на НАП, както и лихвените плащания по просрочени задължения към централния бюджет.
·         Вноски за социално-осигурителни фондове – по тази сметка се превеждат вноските за ДОО от осигурителите и самоосигуряващите се лица, включително лихвените плащания
·         Вноски за Националната здравно-осигурителна каса (Вноски за здравно осигуряване) – за внасяне на вноски за здравно осигуряване от осигурителите и самоосигуряващите се лица, включително лихвените плащания
·         Вноски за допълнително задължително пенсионно осигуряване
Важно е да се отбележи, че за всяка от четирите сметки е приложим принципът за погасяване на най-ранното по падеж задължение. Последното правило важи за всеки отделен вид задължение (данък, осигурителна вноска и т. н.) Това означава че ако има непогасени задължения за ДДС за три данъчни периода например и бъде наредена сума, покриваща размера само на една от трите вноски, то тя ще погаси най-старото (с най-ранен падеж) задължение. Аналогично е положението, когато има непогасени различни данъчни задължения, като например задължения за корпоративен данък, данък върху доходите и ДДС. В тази хипотеза плащанията  също погасяват дълга, възникнал най-рано.
Друга съществена промяна, въведена с измененията на ДОПК е премахването на досегашния принцип при подадена декларация и наредено плащане преди изтичането на крайния срок за това, сумата по плащането да се визуализира като надвнесена до настъпването на падежа и да се обвързва със задължението едва при настъпването на крайния срок за плащане.  След промените, всяко наредено плащане, срещу което има задължение, се обвързва автоматично без да се изчаква изтичането на крайния срок за плащане.  За всеки отделен вид задължение (данък, осигурителна вноска и т. н.) се запазва  въведеното от края на 2013 г. облекчение на погасяване на публичните задължения, събирани от НАП, а именно първо се погасяват всички главници, а едва след това лихви.
Нови кодове за вид плащане
Едновременно с откриването на новите сметки за плащания към бюджета от 1 март 2014 г. се откриват три нови кода за вид плащане:
·         11 00 00 - за плащане за данъци (приходи на централния бюджет)
·         55 11 11 - за плащания за социалноосигурителните фондове към НОИ
·         56 11 11 – за здравни вноски (приходи към НЗОК)
Всички плащания за ДЗПО продължават да се превеждат с код за вид плащане 58 11 11.
Общият код за вид плащане на данъци и осигурителни вноски, който се ползваше при действието на единната сметка, се закрива.
В ТД на НАП ГДО е открита нова банкова сметка за администриране на приходите  от дивидент за държавата и вноските от 50 на сто от наемите съгласно §19 от ЗДБРБ за 2012 г. и подобните разпоредби от законите за държавния бюджет за съответната година и наказателните лихви върху тях.
Платежни документи
Образците на платежните нареждания не се променят след измененията в ДОПК. В тях задължително, както и досега, трябва да се попълни информация за задълженото лице и наредителя, код за вид плащане (обърнете внимание, че за всяка от 4-те сметки съществува отделен код за вид плащане) и сумата с цифри и думи.  Не е необходимо да се посочва период, за който се отнася плащането, защото при постъпването на сумата, тя ще бъде обвързана със задължението с най-ранен падеж.
Срокове за плащане: Сроковете за плащане на публичните задължения, събирани от НАП не се променят във връзка с измененията в ДОПК.

Електронни услуги и електронни справки
Електронните услуги на НАП, осигуряващи достъп до данъчно-осигурителната сметка на физическите и юридическите лица продължават да функционират по досегашния ред, позволявайки на задължените лица да следят паричните преводи и тяхното обвързване със съответните задължения.
Електронната услуга на НАП за плащане на задължения с кредитни и дебитни карти, чрез системата за онлайн разплащане Е-pay ще бъде актуализирана с новосъздадените сметки и ще продължи да функционира.
Преходен период
За онези физически и юридически лица, за които към момента на влизане в сила на промените в ДОПК, в данъчно-осигурителната им сметка съществуват надвнесени суми, е предвиден преходен период от 3 месеца, в който могат да подадат писмено заявление, в което да заявят към коя от новите 3 сметки (за данъци, за социално-осигурителни вноски или за здравни вноски) да бъде насочен наличният остатък. Лицата, в чиито данъчно-осигурителни сметки към влизането в сила на промените в ДОПК няма надвнесени суми не се изисква подаването на заявления или контакт с НАП.
Новите банкови сметки вижте тук след 01.03.2014 г.[2]
Често задавани въпроси:
1.      Какво ще стане, ако в преводното нареждане е попълнен код за вид плащане, който не съответства на сметката?
Плащането към бюджета няма да бъде осъществено, тъй като всеки код за вид плащане трябва да отговаря на съответния приход в полза на бюджета (данък, здравни и социални осигуровки, ДЗПО).
2.      Какво означава на практика промяната на неизчакване на падежа?
Най-напред тази промяна дава право на лицата да погасяват задълженията си преди изтичане на крайния срок, което от своя страна дава право на избор (в рамките на определен период от време) кое задължения да бъде погасено. Този избор ще се осъществи чрез подаване на съответната декларация. Така например срокът за деклариране и внасяне на данък върху доходите на физическите лица (ДДФЛ), удържан от работници и служители е 25-то число. Срокът за деклариране и внасяне на ДДС е 14-то число. Ако задълженото лице желае да плати задълженията за ДДФЛ преди тези по ДДС, е достатъчно да подаде съответната декларация за ДДФЛ преди тази по ДДС и съответно да нареди необходимата сума. Така подадена на 3-то число декларация по ДДФЛ ще бъде погасена с преведена на 4-то число (например) сума, стига към този момент да не е подадена декларация по ДДС. Ако обаче са подадени и двете декларации и преведената сума не е достатъчна да погаси и двете задължения ще се погаси най-напред сумата по декларацията по ДДС.
Особено внимание следва да се обърне на тези декларации, които се подават еднократно и с които се декларират бъдещи задължения за определен или неопределен период от време. Например с декларация образец 7 за здравни вноски лицата заявяват, че ще плащат сами вноските си за здраве и началната дата, от която започват да го правят за неопределен период напред. Дължимата здравноосигурителна вноска ще бъде налична в сметката и готова за погасяване на първо число на съответния месец, през който изтича срокът на плащане. Ако задълженото лице не желае да погаси първо тях, следва преди да извърши плащане да подаде друга декларация с по-ранен срок за плащане или ако не дължи подаване на други декларации, да извърши плащане на падежа.
Така например месечните авансови вноски по ЗКПО се дължат до 15-то число на съответния месец. На първо число задължението се вписва в сметката и е готово за плащане. Ако задълженото лице желае, обаче, да плати първо ДДС, е достатъчно да подаде декларацията си по ДДС със срок за плащане 14-то число – в този случай първото постъпило плащане, ако не е в състояние да погаси и двете задължения, ще погаси ДДС.
3.      Продължават ли да съществуват заявленията за приоритетно погасяване на вноски за ДОО и здравно осигуряване от самоосигуряващите се?
Да, – запазват се правилата (познати от миналата година) по които самоосигуряващите се лица могат чрез подаване на заявление по образец, да изберат кои задължения за здравни вноски и лични социално-осигурителни вноски желаят да погасят. Така например, ако не са платени задължения на самоосигуряващо се лице за здравни вноски за десет месеца, лицето може чрез заявлението за заяви, че иска да погаси само последните три месеца, независимо, че падежите на тези задължения настъпват по-късно от останалите.
4.      Докога могат да се правят плащания към единната сметка на НАП?
Плащания по т.нар. единна сметка ще бъдат обработвани най-късно на 28.02.2014 г. В края на работния ден на 28.02.2014г. досегашните банкови сметки на НАП ще бъдат закрити. От 1.03.2014 г. плащанията ще се извършват по 4-те сметки за плащания – за данъци, за социално-осигурителни вноски, за здравни вноски и за ДЗПО. Така че, ако след тази дата се наредят суми по закритите банкови сметки на Агенцията, те няма да постъпят в НАП и ще бъдат връщани от банките. Допълнителна информация за новите моменти в плащането на публични задължения можете да намерите в сайта на НАП или чрез Информационния център на агенцията наinfocenter@nra.bg или телефон 0700 18700.




[1] За повече информация за плащания в производство по принудително събиране, се свържете с териториалната дирекция на НАП, в която сте регистрирани или вижте информацията в рубрика „Плащане“ на www.nap.bg
[2] Банковите сметки за принудително събиране и ДЗПО остават същите.

Учители проведоха национално съвещание във Враца


         Над 300 директори на училища и детски градини от врачанска област и синдикални председатели от 14 области в България се събраха на национално съвещание във Враца. Темата бе „Съставяне и приемане на бюджета на средното образование за 2014 г.”, а срещата бе организирана от Синдиката на българските учители. Във встъпителното си слово д.ик.н. Янка Такева, председател на СБУ, благодари на кмета на Враца инж. Николай Иванов за доброто социално партньорство. „Благодаря Ви също за това, че образователната система тук няма проблеми със стабилността и сигурността на работните места. С г-н кмета разговаряхме също за бъдещите политики за развитие на образователната система” – каза пред присъстващите Янка Такева.
         „Ние всички имаме отговорността да осигурим на нашите деца и ученици добро образование и възпитание, което ще гарантира успешната им реализация в живота. Прекрасно знаем, че за да се осъществят тези цели е необходимо да бъде оценен трудът на работещите в системата на образованието, на учители, възпитатели, педагози, на управленските екипи. Пожелавам ви да осъществите всички важни идеи и предложения в планирането и разходването на финансовите средства за да реализирате  всички свои планове и същевременно да осигурите качествено образование в учебните и детски заведения” – каза в приветственото си слово инж. Николай Иванов.
Сред участниците в семинара бяха също Камен Йорданов от МОН и Марияна Мотева от МФ. На работното заседание присъстваха Галина Евденова – началник на РИО и зам.-кметът по образование Красимир Богданов.

Кметове алармираха за нов вид измама


         За нов вид измама алармираха кметове от населени места в община Враца по време на месечната си среща. В селата Бели извор и Власатица се появили мними търговци, които предлагали отвертки и други дребни стоки на населението. Стоката, чиято реална стойност е не повече от лев, била давана за над 15 лева. Продавачът обяснявал на клиента си, че той току-що е говорил с кмета на селото, на който въпросната покупка била необходима. Клиентът да плати и да отиде при кмета да си поиска парите. Търговците били съгласни даже на отстъпка от 2 – 3 лева, която остава за клиента, когато кметът му плати. „Ще проверим веднага дали и на други места има такива случаи” – ангажира се гл. инспектор Пламен Костов от РУ „Полиция” във Враца. Опазването на обществения ред бе основна тема в заседанието. Пред кмета на общината инж. Николай Иванов, който водеше срещата, и пред кметовете на селата, инспектор Костов представи информация относно проведените в последните два месеца специализирани полицеиски операции с цел превенция на престъпността в региона. Само през януари регистрираните престъпления във врачанска област са били над 400, като най-много – 103 - са били в град Враца. През февруари проведените СПО в общината са 12. Забелязва се лек спад на престъпността в региона. На 6, 7 и 8 март в селата от община Враца, освен полицейски патрули, ще има и патрули от жандармерията. 

Баба Марта ще раздаде над 250 мартенички на врачани


 
         На 1 март по обяд Баба Марта ще се разходи в центъра на Враца и ще подари на врачани над 250 мартенички с пожеланието за здраве и дълголетие. По повод традиционния българския празник днес едно от дърветата срещу читалище „Развитие” бе закичено с ръчно изработени мартеници. Техни автори са екипите на детските градини в града. Служители на Общината поставиха на дървото и лампички в бяло и червено, които нощем ще превръщат дървото в голяма светеща мартеница. Традиционната украса бе поставена и на сградата на бившето кино „Васил Коларов”.

 Даниела Хитова,

гл. експерт „Връзки с обществеността”

четвъртък, 27 февруари 2014 г.

С Ъ О Б Щ Е Н И Е

       “Водоснабдяване и канализация” ООД гр. Враца уведомява своите потребители, че поради отстраняване на авария възникнала на главен водопровод, на кръстовището на бул. „Демокрация” и ул. „Екзарх Йосиф”, днес, 27.02.2014г.,  водоподаването ще бъде спряно до 21:00 часа в района между бул. «Демокрация», ул. «Спортна», ул. «В. Кънчов» и бул. «Никола Войводов» в гр. Враца.
         През времето до отстраняване на аварията ще бъде спрян тролейбустния транспорт от пл. «Благоев» до ж.к. «Медковец».
        

ТЕЛЕФОН ЗА ИНФОРМАЦИЯ:
080019229 /може да се избира само от мрежата на БТК/

ДИСПЕЧЕРИ: 0889 316 774

Общината рекламира нови туристически пакети


         Община Враца раздаде рекламни материали на всички хотели, къщи за гости и места за настаняване на територията на общината. Пакетите включват 7 нови туристически пакета, разработени по проекта „Враца – врата към древността”, цветни дипляни, рекламен пътеводител с карта на туристическия район и обектите в него. Рекламните материали са на 6 езика – български, английски, румънски, гръцки, сръбски и руски. Към пакетите са добавени и флайери, рекламиращи природните забележителности, богатото културно-историческо наследство, фестивалите в града, туристическите маршрути и възможностите за различните видове туризъм. Атрактивните туристически пакети бяха представени за първи път на туристическата борса „Ваканция и СПА Експо” в София и предизвикаха интереса на гостите.

Даниела Хитова,

гл. експерт „Връзки с обществеността”

Проект подобрява административното обслужване в Община Враца


         Дейностите, които са извършени по проекта „Повишаване на квалификацията на служителите в администрацията на община Враца” бяха представени днес на пресконференция. Проектът е на стойност 89 450 лв., финансиран е по ОП „Административен капацитет” и стартира през май 2013 г. „Човешкият фактор има ключова роля в работата на местната власт. Наличието на отговорна и компетентна администрация, притежаваща знания, умения и практически опит, е най-важното условие за подобряване на работата на административните структури. Настоящият проект е следващата логична стъпка към обучение на общинските служители и подобряване на административното обслужване, както и естествено допълнение на резултатите, постигнати по един друг наш проект - „Община Враца – Ефективна, Функционална, Ефикасна Администрация (ЕФЕА)” – подчерта в началото кметът инж. Николай Иванов.
Дейностите по проекта представи ръководителят му инж. Татяна Йолчева – началник на отдел „Център за административно обслужване и Информационни технологии” в Община Враца. Обща цел е подобряване на административното обслужване в общинската администрация чрез провеждане на обучения на служителите,  на кметовете и на служителите в кметствата на общината. Инж. Йолчева акцентира върху извършваните пет основни дейности до момента. Приключило е обучението на 30 души за работа с електронно подписани документи, състояло се в Института по публична администрация. Провело се е обучение по английски език  за 30 служители. Осемдесет са били участниците в обучението за междукултурна комуникация, толерантност и антидискриминация, сред които преобладаващо са били кметове на кметства и секретари на кметства от общината. Завършило е също обучението за подобряване на ключовите компетентности с акцент към „Екипна ефективност и организационна култура”, „Лидерски умения и ефективни управленски стилове”  и „Справяне с конфликти и управление на времето и стреса” за 120 души. Проведени са и предстоят още дейности по информация и публичност.
Ръководителят на проекта отчете, че част от постигнатите вече задачи са и сред поставените цели, а именно повишена на квалификацията и кадровия потенциал на служителите, подобрени компетентности, знания, умения и административен капацитет. Вижда се и приносът на проекта към подобряване обслужването на гражданите и бизнеса и повишаване качеството на цялостната дейност на администрацията.
На днешната пресконференция присъстваха също зам.-областният управител Иван Даков, Иван Жеков – секретар на Община Враца, Евелина Васкова – председател на УС на Дома на науката и техниката, Лилия Митева – съдебен администратор в Районен съд,  Станислава Трифонова от Търговско-промишлената палата в града.

Крими хроника

На 05.02.2014г., в РУП-Враца е депозирана жалба жител на гр. Враца, който  е заявил, че неизвестно лице е разбило машина за кафе негова собственост, монтирана на улица  в гр. Враца, откъдето извършило  кражба на 100 лева. След ОИМ е установено, че извършител на деянието е лицето 14-годишно момче от гр. Враца.

         След ОИМ по сигнал от 57-годишен мъж от гр.Враца, който заявил, че на 03.10.13г. на пешеходната пътека в района на пл. „Руски”/ кръстовището за магазин „Кауфланд”/ в гр.Враца, неизвестно лице му нанесло побой и с автомобил прегазило велосипеда му,  е установено, че  извършител  е лицето Ц.В./34г./ от гр.Враца.

         На 15.02.2014г. в РУП Враца е постъпила жалба от 34-годишен мъж от гр.Враца, който е заявил, че неизвестен извършител  срязал гумите на автомобила му „Ситроен Ксара”, който бил паркиран пред блока в който живее.  След ОИМ е установено, че извършител на деянието е лицето Ц.Д./36г./ от с.Рогозен.
От 20.00ч.  на 26.02. до 04.00ч. на 27.02.2014г., на територията на селата: Власатица, Лиляче, Бели извор, Паволче и Згориград е проведена специализирана полицейска операция за опазване на обществения ред и противодействие на престъпността в малките населени места.  Констатирани нарушения няма
На 26.02.2014г.  на територията на с.Тишевица, с.Вировско и с.Върбица е проведена специализирана полицейска операция за опазване на обществения ред в малките населени места. Констатирани нарушения –няма.  
 За времето от 22.30ч. на 26.02.2014г. до 02.30ч. на 27.02.2014г., на територията РУП-Враца е проведена полицейска операция за контрол на неправомерно престояване и паркиране на МПС пред увеселителни заведения и други обществени места. Установяване на малолетни и непълнолетни лица в и около нощните увеселителни питейни заведения. Проверка за наличие на стоки без акцизен бандерол. Повишаване чувството за сигурност на гражданите, противодействие на битовата престъпност, кражби на животни, от частни домове и превантивни мерки срещу престъпления от всякакъв вид. Противодействие на незаконния добив, транспортиране и съхранение на дървен материал. Проверени са 9 питейни заведения. Не са констатирани нарушения.
На 26.02.2014г., до разклон за с. Лиляче е спрян за проверка  лек автомобил  „Ситроен” управляван от Д.Т./42г./  от гр. Криводол. Пробата за алкохол на водача  е положителна 0,54 промила. 
В 23.00ч. в гр.Враца е спрян за проверка лек автомобил “Опел”, управляван от  П.П./40г./ от гр.Враца. Пробата за алкохол на водача  е положителна- 0,80 промила.
След ОИМ за  кражба на ъглошлайф и  дрелка  от къща в гр. Бяла Слатина, извършена на  10.02.14г. е установено, че извършител е лицето  И.Г./20-годишна/ от гр.Б.Слатина.
На 26.02.14 г., при проверка в частен дом в село Галиче, полицейските служители са открили  иззели 40 кутии цигари, без български акцизен бандерол.
 На територията на  РУП -Бяла Слатина е  проведена специализирана операция с цел опазване на общественият ред  и противодействие на престъпността в малките населени места. Констатирано    е едно нарушение на ЗБЛД.
За времето от 09.00 ч.  на 26.02.2014 год. до 08.00ч. на 27.02.2014г., на територията на РУП-Оряхово е проведена специализирана полицейска операция  за противодействие на битовата престъпност в малките населени места.  Проверени са  6  питейни заведения, 22 МПС, 38 лица, една заложна къща, пунктове за изкупуване на метали.  За констатирани нарушения са съставени 2  акта по ЗДвП, 1 акт и 3 фиша по ЗБЛД.
На  26.02.2014г. ,  по време на СПО в гр. Роман е извършена проверка на лек автомобил „Рено”,  управляван от лицето П.Г./26г./ от с.Буковлък. В автомобила са намерени  иззети 53 пакета с тютюн, без български акцизен бандерол.
В 18.25ч. в РУ”Полиция”-Враца е  получено съобщение от Е.Д./30г./  от с.Баурене, който е заявил, че около 17.30ч. в заведение в центъра на с.Баурене,  възникнал скандал между него и трима мъже: Д.И./39г./  и Н.И./28г./ от гр.Криводол; М.И./29г./  от с.Осен. Скандалът прераснал в побой след което   трите лица се оттеглили  към гр. Криводол с лек автомобил. Е.Д. заявил, че от якето му е извършена кражба на сумата от 1 900 лева и мобилен телефон марка.  Трите лица са открити в гр. Криводол и задържани за срок от 24 часа. Работата по случая продължава. Образувано  е досъдебно производство.

 Регионален говорител на МВР:
Красимир Василев
                                                                          

С Ъ О Б Щ Е Н И Е

             “Водоснабдяване и канализация” ООД гр. Враца уведомява своите потребители, че поради отстраняване на авария днес, 27.02.2014г.,  водоподаването ще бъде спряно от 10:00 до 16:00 часа в района около болницата, блокове «Чавдар», блокове «Химик» и ул. «Вежен» в гр. Враца.


ТЕЛЕФОН ЗА ИНФОРМАЦИЯ:
080019229 /може да се избира само от мрежата на БТК/

ДИСПЕЧЕРИ: 0889 316 774

сряда, 26 февруари 2014 г.

Бърдарски геран ще е домакин на екстериорна киноложка изложба за всички породи.


Бърдарски геран достойно се бори да развие туристическия си потенциал като жителите му не спират да създават нови инициативи, в които не само да дават израз на творческите им способности, но и възможност на хора от близо и далеч да посещават редовно малкото уникално селце. 

Официалният сайт на Бърдарски геран ни съобщава за новата им идея за организиране на ежегодна киноложка изложба през пролетта, а благодарение на подкрепата от страна на новите им приятели от Българската републиканска федерация по кинология изявата ще е на високо ниво и дори с регионален потенциал.

Първата екстериорна киноложка изложба в Бърдарски геран за всички породи кучета ще се проведе на 5 април 2014 г. на стадиона на селото, разкри новинарският сайт на Бърдарски геран. Надпреварата ще се проведе по всички правила на БРФК като кучетата се състезават в два ринга – за кучета с родословие (с редовни документи от БРФК и FCI, както и ПК № на БРФК) и кучета без родословие. Предварителното записване е желателно, за да може организаторите да се справят с тежката задача по осигуряване на нормалното протичане на изложбата.

Регистрация на кучетата и заплащане на таксата за участие – на 5 април от 8,30 до 10 ч.
Откриване на изложбата – в 10 ч.

Можете за записвате кучетата си на адрес kmet@bardarskigeran.eu, както и на телефон 0888 76 96 210888 76 96 21 – Светлана Караджова и 0887 27 96 220887 27 96 22 – Нели Николова.


От сайта на Бърдарски геран ни предоставиха и условията за участие:

1.    Кучетата от двата ринга ще се оценяват в следните класове:

- Клас „Бебе“ – от 3 до 6 месеца
- Клас „Подрастващи“ – от 6 до 9 месеца
- Клас „Млади“ – от 9 до 18 месеца
- Клас „Междинен“ – от 15 до 24 месеца
- Клас „Открит“ – от 15 месеца до 7 години
- Клас „Ветерани“ – над 7 години
- Клас „Шампион“ – само за кучета със сертификат
- Клас „Работен“ – само за кучета със сертификат

Всички кучета след този кръг ще получат оценъчен лист и диплом за участие.

2.    След приключване на оценката в класовете ще се проведат конкурси за излъчване на победител във всяка една от групите. След това ще се проведат конкурсите :

- Бис „Бебе“
- Бис „Подрастващи“
- Бис „Ветерани“
- Бис „Млади“

Накрая ще  се излъчи победител за цялата изложба от десетте групи.


3.    Такса за участие:
- За куче без родословие – 5 лв. на куче
- За куче с родословие (включващо редовни документи от БРФК, FCI и ПК № от БРФК) – 15 лв. на куче
- куче без ПК номер на БРФК – таксата е 30 лв.

"Източник:" Бърдарски геран ще е домакин на екстериорна киноложка изложба за всички породи 
"Молим Ви да уважавате и цените труда на хората, които съставят нашите статии и новини и отразяват събитията в снимки! Нека взаимно спазваме "Етичния кодекс на българските медии! Благодарим!" 
Follow us: bardarskigeran.eu on Facebook


Светлана Караджова

Закриват единната сметка в петък


   Единната сметка за плащане на данъци и осигурителни вноски ще функционира до петък, 28 февруари, съобщават от НАП. Днес Народното събрание одобри на второ четене измененията в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК). Промяната в начина на плащане на данъци и осигурителни вноски е продиктувана от решението на Конституционния съд, с което текстове на ДОПК, регламентиращи т. нар. единна сметка, бяха обявени за противоречащи на Конституцията.
Плащанията по т. нар. единна сметка ще бъдат обработвани най-късно на 28 февруари, петък, уточняват от НАП. Препоръчително е последните преводи по старата сметка да се извършат не по-късно от 11,00 ч. на тази дата. В края на работния ден на 28 .02. 2014 г. досегашните банкови сметки на НАП ще бъдат закрити. От 4. 03. 2014 г. плащанията ще се извършват по 4 нови сметки – за данъци, за социално-осигурителните вноски, за здравните вноски и за вноските за допълнително задължително пенсионно осигуряване.
Информация за новите банкови сметки по териториални структури ще бъде достъпна след 1 март 2014 г. в рубриката „Плащане“ на www.nap.bg, в банковите офиси и на гишета за обслужване на клиенти на НАП.
НАП ще изпрати близо 300 000 персонални електронни писма до всички данъкоплатци, чиито електронни адреси са достъпни в регистрите на Агенцията до края на седмицата.
Мая Динчева     



Крими хроника

На 25.02.2014г., по време на специализирана операция по линия „Наркотици”, в гр. Враца е извършен личен обиск на 17-годишно момче от  гр. Враца. Намерени  и иззети са 3 полиетиленови сгъвки съдържащи зелена суха листна маса-  канабис. Образувано  е досъдебно производство.
При  личен обиск на 17-годишно момче от село Селановци, в лицето е намерена зелена суха листна маса - канабис. По случая е образувано досъдебно производство.
В с.Галатин е извършена полицейска проверка в къщата на лицето Т.П./60г./ Установено е, че към имота  е  прикачен незаконен ел. проводник от уличната електрическа мрежа. В жилището са открити два пистолета  и боеприпаси за тях, за които лицето не притежава разрешителни. Образувано  е досъдебно производство 
За времето от 09.00 ч.  на 25.02.2014 год. до 08.00ч. на 26.02.2014г., на територията на РУП-Оряхово е проведе СПО за противодействие на битовата престъпност в малките населени места.  Проверени са  6 питейни заведения, 37  МПС, 48  лица,  пунктове за изкупуване на метали. Констатирани са 6  нарушения  на ЗДвП.
На 25.02.2014г., по време на  СПО на  територията на РУ-Роман, в къщата на лицето М.Н./67г./ в село Радовене са намерени и иззети 48 броя незаконно притежавани боеприпаси. Образувано  е дознание.
При проверка  в апартамент в гр.Роман, обитаван от лицето К.И./64г./ са намерени  иззети два газови пистолета и различни боеприпаси.
В с.Струпец,  в  частен имот  е намерен и иззет незаконно притежаван газов пистолет.
На територията на с.Ракево, с.Добруша, с.Градешница и с.Лесура е проведена специализирана полицейска операция за опазване на обществения ред в малките населени места.  Съставени са  2 акта по ЗБЛД.
В 23.10 ч. в с.Малорад  е извършена проверка на лек автомобил „Опел Вектра”,  управляван от А.Д./37г./ от същото село. Пробата за алкохол на водача  е положителна- 3,29 промила.
В с.Борован е спрян за проверка   автомобил „Форд-Транзит ”, управляван от  Н.Н./29г./  от гр.Берковица. В автомобила са открити 2.770 кг. нарязан тютюн, без български акцизен бандерол.
На територията на  РУП-Б.Слатина е  проведена специализирана операция   с цел  противодействие на битовата престъпност в малките населени места.  При проверка в къщата на Т.Л./18г./ в  гр.Б.Слатина, са открити боеприпаси от различен калибър. Работата по случая продължава.
На 21.02.2014г., в РУП Оряхово е постъпил сигнал, че от лек автомобил „Фолксваген”  паркиран на улица в гр. Оряхово, неизвестно лице  е откраднало  акумулаторната  батерия.  След ОИМ  е установено, че извършител  е лицето П.П./19г./ от гр. Оряхово.

 Регионален говорител на МВР:
          Красимир Василев
                                                                         


Инвеститори от Турция проявяват интерес към Враца



         Депутатът инж. Тотьо Младенов и кметът на Враца инж. Николай Иванов участваха в работна среща с представители на бизнеса в гр. Бурса, Турция. Визитата е продължение на проведени преди няколко месеца разговори между инж. Тотьо Младенов, инж. Николай Иванов и Фикрет Инджи. На нея турският бизнесмен, който е собственик на „Алкомет” – Шумен и член на бизнес сдружението „Балкансиад”, е заявил интереса на неговите колеги  към инвестиции в Северозападна България, включително във Враца. Специалният интерес на инвеститора към нашия град е предизвикан и от познанството му с депутата Младенов.
В срещата в Бурса са взели участие представители на бизнеса в различни сфери на икономиката на Турция. От българска страна, освен представителите на Враца, са се включили областните управители на Шумен, Търговище, Разград и Русе, и председателят на общинския съвет в Русе. Четирите града участват в Североизточната българо-турска стопанска камара, към която турските бизнесмени също проявяват интерес за сътрудничество.
„Проведохме разговори за възможностите за инвестиции в областта на текстилното производство и изработването на технически елементи за автомобилостроенето. Това са едни съвсем първоначални разговори, предстоят срещи. Договорихме се, че по време на пловдивския панаир, през септември тази година, в един от дните на изложението група от турски бизнесмени ще пристигне във Враца за среща с техни колеги и представители на Търговско-промишлената палата и Стопанска камара” – каза инж. Тотьо Младенов.

Даниела Хитова,

гл. експерт „Връзки с обществеността”

С Ъ О Б Щ Е Н И Е

 “Водоснабдяване и канализация” ООД гр. Враца уведомява своите потребители, че поради отстраняване на авария днес, 26.02.2014г.,  водоподаването ще бъде спряно до 16:00 часа в зоната на бул. «Мито Орозов», бул. «Васил Кънчов», ул. «Цар Симеон» и ул. «Хрисото Ботев» в гр. Враца.

    
ТЕЛЕФОН ЗА ИНФОРМАЦИЯ:
080019229 /може да се избира само от мрежата на БТК/
ДИСПЕЧЕРИ: 0889 316 774



вторник, 25 февруари 2014 г.

ГРУПАТА НА ГЕРБ-СДС В ОБЩИНСКИ СЪВЕТ – ВРАЦА НАПУСНА ЗАСЕДАНИЕ В ЗНАК НА ПРОТЕСТ



Групата на ГЕРБ-СДС в Общински съвет – Враца напусна днес заседанието в знак на протест. Местните парламентаристи бяха възмутени от отхвърлянето на предложената от Малина Николова т. 3 за отмяна на кметска заповед, чрез която известна търговска верига се настанява във Враца.
„С неприемането на т. 3 в дневния ред общинският съвет се обявява против интересите на малкия и среден бизнес във Враца. Местните търговци са основните потърпевши от инвазията на тази верига, а ние не можем да ги защитим. Затова напускаме залата и не желаем да участваме в този спектакъл”, заяви председателят на групата Пламен Кръстев.
Д-р Здравко Златев, който излезе преди останалите заяви, че се отказва от възнагражданието си за тази сесия. Пламен Кръстев допълни, че цялата група също се отказва от възнаграждeнията си.



Лекари от Александровска болница правят безплатни прегледи на врачанчета

    На 27 февруари на ученици от СОУ „Христо Ботев” във Враца ще бъдат направени безплатни очни прегледи от лекари от Александровска болница. Инициативата е на лечебното заведение, което ще изпрати в училището четирима от детските си очни специалисти. Желаещите ученици трябва да са на възраст от 6 до 10 г. и в деня на прегледа да носят декларация за съгласието на родителите за прегледа. Очаква се да бъдат прегледани около 250 деца. Медиците ще направят първоначален преглед за установяване на очния статус. В случаите, в които се налага, ще има и допълнителни консултации в Клиниката по детска офталмология към Александровска болница. До момента по тази профилактична програма на болницата е проверено зрението на общо над 3 000 деца в България. При 9 % от тях са открити заболявания. Първоначалната инициатива за безплатните очни прегледи на деца е на фондация „Шалом”.
         През следващия месец очни прегледи ще бъдат извършени и в други учебни заведения в община Враца.
Даниела Хитова,

гл. експерт „Връзки с обществеността”

РИОСВ- Враца разпредели на пет билкозаготвителя квотите от лечебни растения под специален режим на опазване и ползване


РИОСВ - Враца разпредели на пет билкозаготвителя квотите от лечебни растения под специален режим на опазване и ползване. Разпределението на квотите стана след разглеждането на подадените документи и пред представители на РИОСВ - Враца, еколозите на общините в областта и Държавни горски стопанства и Регионална дирекция по горите.
Фирмите и физическите лица, които имат право да ползват/събират лечебни растения под специален режим на територията на областта са: Иван Николов Иванов, пункт с.Драшан, общ.Бяла Слатина, Кооперативен съюз - Враца, пункт гр.Мездра, ул.”Брусенско шосе”3, “Херба Лайн БГ” ЕООД, пункт с. Брусен, ул.”Дружба”1 – стопански двор, ”Нели-Емил”ЕООД, пункт гр.Враца ,ул”Козлодуйски бряг”, Любомир Иванов Мишев, пункт с.Игнатица, общ.Мездра.
За 2014 г. във Врачанска област е предвидено да бъдат събрани 500 кг. цвят – лечебна иглика; 500 кг. венечни листа- червен божур; 2000 кг. лечебен ранилист- стрък и 100 кг. шапиче.
Всяка друга фирма или физическо лице, непосочено в заповедта на РИОСВ, което събира или изкупува лечебни растения под специален режим на опазване извън разрешените квоти, периоди на събиране и посочени райони, подлежи на санкции, съгласно действащите закони.
Ежегодно, със заповед на министъра на околната среда и водите, се определя допустимо за събиране количество билки по райони или находища.
Под специален режим на опазване и ползване се поставят отделни видове диворастящи лечебни растения когато биологичното разнообразие или ресурсите им проявяват трайна тенденция към намаляване, или има опасност от появяването на такава тенденция. Режимът се определя всяка година със заповед на министъра на околната среда и водите, като този режим обхваща забрана за събиране на билки за определен период от естествените находища на видовете на територията на цялата страна, отделни райони или единични находища; определяне на допустимото за събиране количество билки; разработване и прилагане на мерки за възстановяване на популациите и на техните местообитания.
На територията на Врачанска област е забранено да се събира червен божур от находищата, намиращи се в защитените местности “Тепето” и “Коритата”.




Здравната вноска за безработните, които се осигуряват сами, остава 16,80 лв. на месец и през 2014 г.


Хората, които сами внасят задължителните си здравноосигурителните вноски (например трайно безработни, които не получават обезщетение от Бюрата по труда, не се осигуряват от държавата и др.) и не са регистрирани като самоосигуряващи се по смисъла на Кодекса за социално осигуряване[1], трябва да ги превеждат в хазната до 25-то число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят. Това означава, че здравната вноска за месец януари 2014 г. трябва да се внесе най-късно до 25 февруари 2014 г. Размерът на здравноосигурителната вноски и за тази година е поне 16,80 лв.
От НАП напомнят също, че всички лица, за които възниква задължение сами да внасят здравноосигурителните си вноски подават в териториалните структури на НАП по постоянен адрес декларация – образец 7. Тя се подава в срок до 25-то число на месеца, следващ месеца на възникване на задължението за осигуряване от лицата, които не са осигурени на друго основание. Тоест ако от 1 януари сте в това качество и трябва сами да внасяте здравноосигурителни вноски, то до 25 февруари трябва да подадете декларация образец 7.
Здравноосигурителните права на гражданите, които се осигуряват за своя сметка, се прекъсват ако не са внесени повече от три дължими месечни здравноосигурителни вноски за период от 36 месеца. Периодът се брои до началото на месеца,  предхождащ месеца, в който лицето потърси медицинска помощ, платена от Националната здравноосигурителна каса. Правата се възстановяват от датата на заплащане на всички дължими вноски.
Гражданите могат да направят справка за здравноосигурителния си статус, както и да проверят периодите, за които им липсват здравноосигурителни вноски чрез електронната услуга на НАП. Справка за здравния статус клиентите на администрацията могат да направят и по телефона на 0700 18 700 на цената на градски разговор от цялата страна. Услугата е автоматична и изисква само въвеждане на ЕГН чрез клавиатурата на телефона. С електронния калкулатор на НАП гражданите могат автоматично да изчислят дължимите здравноосигурителни вноски и лихвите към тях от 2000 г. до сега.
Повече информация за възможностите за проверка на здравноосигурителния статус, възстановяване на здравни права, както и друга информация, клиентите на НАП могат да получат на телефон 0700 18 700 на цената на един разговор.


Мая Динчева                

[1] Например упражняващи свободна професия и/или занаятчийска дейност по регистрация; еднолични търговци, собственици или съдружници в търговски дружества и физическите лица - членове на неперсонифицирани дружества; регистрирани земеделски производители или тютюнопроизводители; морски лица.

Крими хроника


На 24.02.2014г., в 22.55ч. от  тел.112 е получено съобщение, че  на  ул.”Козлодуйски бряг” в гр. Враца,  неизвестни лица правят отвор на машина за кафе  в опит да откраднат монетника.  След предприетите бързи действия от страна на полицейски патрул, в близост до машината за кафе  е задържано криминално проявеното лице Е.С./41г./ от гр. Враца.
 На 18.02.2014г., в РУП-Враца е постъпила жалба от жител на село Вировско, който заявил, че неизвестно лице  е откраднало мобилния му телефон. След ОИМ е установено, че извършител на деянието  е 15-годишно момиче  от същото село.
На 24.02.2014г., на територията на с.Върбица, с.Тишевица, с.Вировско, с.Мраморен, с.Голямо Пещене,с.Баница,с.Мало Пещене и с. Оходен е проведена специализирана полицейска операция за опазване на обществения ред и противодействие на престъпността в малките населени места.  Проверени са 29 лица и  12 МПС, 10 питейни заведения.  Констатираните  нарушения са санкционирани  с  2 акта по ЗБЛД.
След ОИМ за  кражба на лични документи и сумата от 87 лв. от дамска чанта, извършена на 17.02.2014 г. в гр.Б.Слатина е установено, че кражбата е дело на лицето   И.Г./20-годишна/ от с.Горно Пещене.  
        След ОИМ за кражба на телевизор,4 тонколони и буфер, всичко на обща стойност около 500 лева, извършена на  24.11.2012г. от къща  в село  в с.Попица е установено, че деянието  е извършено от лицата: О.М./20г./ от гр.Троян и  Н.П./19г./ от с.Попица.
На 24.02.14 г., при проверка на кафене  в село Бърдарски геран, полицейските служители са открили  25 кутии цигари, без български акцизен бандерол.
След ОИМ за кражба на буркани  с хранителни продукти от къща  в село Зверино, извършена на 08.02.2014г.  е установено, че кражбата е дело на 15-годишно лице от същото село.
 За времето от 09.00 ч.  на 24.02.2014 год. до 08.00ч. на 25.02.2014г., на територията на РУП-Оряхово е проведена СПО за противодействие на битовата престъпност в малките населени места.  Проверени са  8 питейни заведения, 32  МПС, 44 лица, една заложна къща, пунктове за изкупуване на метали.  Констатирани са нарушения на ЗДвП, които са санкционирани  с 1 акт и 5 фиша.

   Регионален говорител на МВР:
Красимир Василев
                                                                         


понеделник, 24 февруари 2014 г.

19 проверки на обекти в областта извършиха експерти от РИОСВ през изминалата седмица

     В периода 17-24 февруари експерти от РИОСВ – Враца извършиха проверки на 19 обекта във Враца, Оряхово и Криводол.
            Извършени са комплексни проверки на «Хидком» АД и «Агротехчаст” АД, град Оряхово, като не са констатирани нарушения. Останалите обекти са проверявани във връзка с “Управление на отпадъците”, по направления “Чистота на атмосферния въздух” и “Контрол чистота на водите”. При извършените проверки не са констатирани нарушения. При осъществен последващ контрол на фирма в с. Малорад, община Борован, е констатирано, че даденото предписание за представяне на документи, удостоверяващи състоянието на хладилни инсталации и платежни документи към колективни организации за продуктови такси, е изпълнено.

.

Пресцентър РИОСВ - Враца

Модерна лаборатория ще следи за изпълнението на канализацията по водния цикъл

Специализирана лаборатория за обследване на канализационните системи на Враца бе представена днес. Лабораторията е закупена след разговори между Община Враца и „В и К” - Враца. Апаратурата е най-модерната в страната и е собственост на водоснабдителното дружество. Стойността й е 145 000 евро, които се очаква да се изплатят в следващите две години само от приемането на новите канализационни мрежи, които се изграждат в региона. Лабораторията разполага с робот с телевизионна камера, който се спуска в канализацията и в реално време показва нейното състояние. Роботът се направлява автоматично от оператор и дава възможност за цялостно оглеждане на канализацията, при което се установява дали са спазени проектните наклони, добре ли са изградени връзките в тръбопровода, има ли пукнатини и деформации. Дължината на кабела, с който е свързан роботът, е над 300 метра. Експерти от „В и К” демонстрираха новата техника. „Лабораторията ще бъде от полза не само при изграждането на новата канализационна мрежа, но и по време на експлоатацията” – уточни Ангел Престойски, управител на „В и К” – Враца.
ия цикъл на Враца, при приемането на завършените участъци ще се използва новата лаборатория. С нея ще се доказва качеството на изпълнението на проекта и вложените материали, за да сме спокойни, че всеки лев се влага наистина ефективно, законосъобразно и целесъобразно. Поехме ангажимент през тази година да засилим контрола по качеството на изпълнение на проекта за водния цикъл на Враца и го изпълняваме. „В и К” е един от най-важните ни партньори по проекта и благодаря на г-н Престойски, че пое ангажимента и бе закупена специализираната лаборатория. С нея контролът на това, което се прави под земята, след завършването на участъците и по отношение на приемането им, ще бъде тотален” – коментира кметът инж. Николай Иванов

Ансамбъл „Пирин” прави концерт във Враца на 3 март


Тържествата по повод 3 март във Враца ще започнат с издигане на националния флаг. Церемонията ще е в 11 ч. в празничния ден на площад „Христо Ботев” и в нея ще вземат участие представителният хор на СОУ „Отец Паисий”, ученици от СОУ „Христо Ботев”, представители на Врачанска митрополия, актьори от врачанския Драматично-куклен театър и духовият оркестър към читалище „Развитие”. В 11.30 ч. в градската концертна зала ще започне концерт на ансамбъл „Пирин” – Благоевград. Концертът е посветен на 100-годишнината от освобождението на Югозападна България от турско робство, носи името „Слушам ви гласа жалостен” и е базиран на фолклора  от този регион на страната. Входът ще е безплатен за всички врачани и гости на града. В 13 ч. на ул. „Баба Йота” 2 във Враца ще бъде открита паметна плоча на голямата българска възрожденка Йота Ангелакова. Поставянето на плочата е по инициатива на клуба на плакалнишките миньори. През целия ден в Регионалния исторически музей достъпът до експозициите ще бъде безплатен за посетителите, а в Регионалната библиотека „Христо Ботев” всички желаещи, след заявка, ще могат да гледат филми, посветени на освобождението на България. Културната програма на 3 март ще приключи със спектакъла „Народе????” на Театрално студио „Ефект” към СОУ „Васил Кънчов”. Началото е в 19 ч. на голямата сцена на Драматично-кукления театър.


 Даниела Хитова,

гл. експерт „Връзки с обществеността”

неделя, 23 февруари 2014 г.

ДИСКУСИОНЕН ЕНЕРГИЕН ФОРУМ СЕ ПРОВЕДЕ ПОД ЕГИДАТА НА ЕВРОДЕПУТАТА ВЛАДИМИР УРУЧЕВ

Дискусионен форум под егидата на евродепутата от ЕНП/ГЕРБ Владимир Уручев събра енергийни експерти и специалисти от енергийния сектор във Враца. Темата на обсъждането бе „Бъдещето на енергетиката в България – проблеми, перспективи, решения. Енергийни проекти. Мястото на Област Враца в енергийната стратегия”. Събитието бе организирано съвместно с народните представители от ГЕРБ инж. Петя Аврамова и инж. Тотю Младенов.
Евродепутатът Владимир Уручев откри форума като запозна участниците с европейските изисквания в областта на енергетиката, които се съдържат главно в няколко пакета законодателни актове, а именно: трети енергиен пакет; пакет „Енергия-климат”; директива за насърчаване на възобновяемата енергия; директива за енергийна ефективност; директива за емисиите от големи индустриални инсталации и стратегия за декарбонизация на енергетиката до 2050г. „Има, разбира се, и редица други нормативни актове, които регулират определени взаимоотношения в енергетиката, но изброените по-горе такива имат определящо значение за функционирането на енергийния пазар, за цените на енергията и бъдещето на енергийния сектор като цяло”, заяви Уручев. Той очерта новите предизвикателства пред енергийния пазар и определи като най-голямо пред енергетиката сега и за следващите няколко десетилетия постепенното преминаване към беземисионни технологии, което да позволи към средата на века да няма въглеродни емисии от производствените енергийни мощности.
В изложението си Уручев посочи и основните проблеми в прилагането на европейското енергийно законодателство в страните членки на ЕС. Така например въвеждането на предписаните в директивата схеми за подпомагане на ВЕИ доведе до бум в строителството на ВЕИ централи на един етап в развитието на технологиите, когато те все още са скъпи, а с това се оскъпи и цялостното изпълнение на целта за 20% възобновяема енергия в крайното потребление до 2020г. Сега всички страни са изправени пред предизвикателството да пренастроят своите ВЕИ политики така, че да се избегнат скъпите решения. Изключително остро стои и проблемът с осигуряване на огромните инвестиции за трансформирането на енергетиката към нисковъглеродни технологии. Действащият енергиен пазар, особено в условията на икономическата криза, не стимулира в достатъчна степен предприемането на необходимите инвестиции в енергетиката. Като пример Уручев посочи Великобритания, където за строителството на ядрени блокове се предвижда нов тип дългосрочни договори, които да дадат гаранции за възвръщаемост на инвестициите.    „Отново е необходимо реформиране на енергийния пазар, този път с допълнително регулиране за създаване на предвидима дългосрочна законова и регулаторна рамка за инвестиране в енергетиката на бъдещето”, уточни Уручев.
Владимир Уручев обобщи, че в момента енергетиката в ЕС и в България се намира на кръстопът, с което направи препратка към доклада на проф. Атанас Тасев. Енергийният експерт представи общото тежко финансово състояние на енергетиката; основните парични дебаланси; главните фактори, водещи до тежките финансови дефицити на енергетиката, а също и виждането си за възможни сценарии за изход от създалата се ситуация.
Сред гост-лекторите бе и Делян Добрев, министър на икономиката, енергетиката и туризма (2012-2013г.), който представи основните проблеми на енергетиката в България, техните решения и перспективи. Добрев изтъкна, че нарастващата задлъжнялост и паричен дисбаланс в енергетиката са резултат от политически мотивирани управленски и регулаторни решения. Намаляването на кредитния рейтинг на НЕК е международно потвърждение на неправилните политики в енергетика ни. Когато е ясно, че за излизане от тежкото състояние трябва да се търси увеличаване на приходите и намаляване на разходите, ние сме свидетели на обратни политики – раздаване на бонуси в енергийни предприятия, възстановяване на предприятия за сметка на енергетиката. Добрев прогнозира, че силно намалелите приходи за ЕСО от драстично намалените такси за пренос в най-скоро време ще изправят компанията пред сериозни финансови трудности, включително и с изплащане на заплатите. Говорейки за решенията за излизане от кризата в енергетиката, Делян Добрев посочи необходимостта от независимост на регулаторните решения, прекратяване на практиката за действия на регулатора като социален институт и заменянето й с нови политики за енергийни помощи на уязвимите потребители. В никакъв случай не трябва да се забавят проектите, които започнахме, за проучване и добив на дълбоководен собствен газ от Черно море, защото те са една истинска възможност за съществено намаляване и на цената на природния газ, и на зависимостта ни от внос на този енергоносител, заключи Добрев.
Председателят на Българския енергиен и минен форум инж. Иван Хиновски очерта състоянието на енергийния сектор през 2013г. и се спря по-подробно на новата Енергийна стратегия  на България: стандартите, които задава; стратегии, политики, методика и краткосрочни цели, разписани в нея. Той определи сектора като дебалансиран с бум на зелената енергия, подценяване на огромните ресурси от биомаса и изоставане на битовата газификация.
Неговият колега от БЕФ инж. Христо Казанджиев представи междусистемните газови връзки, които представляват възможност за повишаване на енергийната сигурност на България и  диверсификация на източниците на природен газ за страната. Казанджиев изтъкна ролята на откритите в района газови запаси за икономиката на този изостанал регион и изрази надежда, че тяхното разработване няма да бъде блокирано.
Инж. Валентин Николов, изп. директор на АЕЦ „Козлодуй" (2012-2013г.), подчерта значимостта както за областта, така и за страната, на удължаването живота на V и VI блокове на АЕЦ „Козлодуй”, построяването на нова ядрена мощност на площадката на електроцентралата. Николов изостри вниманието, че намерението на сегашното правителство да се договаря пряко с американската компания Уестингхаус изграждането на нов VІІ блок на АЕЦ Козлодуй” без яснота за цената на проекта, за цената на електроенергията и за начините на финансово структуриране на  този проект носи твърде голям риск от повтаряне на историята с АЕЦ Белене”.
По време на дискусиите активно участие взеха представители на неправителствени организации и фирми, работещи в сферата на енергетиката, „Топлофикация" Враца, „Рила Газ" ЕАД, представители на бизнеса и граждани, които изразиха своите гледни точни и се разви изключително ползотворен дебат.
Инж. Петя Аврамова изрази увереност, че в бъдеще политиците ще се вслушат в гласа на експертите и ще се работи съгласно закона и интересите на българските граждани, без да се натрапват корпоративни интереси.

В заключение, евродепутатът Владимир Уручев отбеляза, че проблемите в енергетиката се разпростират в широк спектър, затова всяко мнение и предложение е от значение. Той подчерта, че финансовата задлъжнялост и нарастващите парични дефицити в енергетиката на България са неин главен проблем.  С политиките, които се водят в момента, сривът в енергетиката продължава, което се потвърждава и от намаляването на кредитния рейтинг на НЕК. Решенията за излизане от това състояние се намират в полето на намаляване на необоснованите разходи, в увеличаване на приходите на енергийните дружества, в разгръщане на проекти за енергийна ефективност и за спестяване на енергия, които да намалят енергийните разходи на домакинствата и предприятията, в нови политики за подпомагане на енергийно бедните потребители, в устойчиви и безрискови стратегически енергийни проекти. „Нужни са нови управленски решения, както и промяна в отношението на регулаторния орган към функциите, които са му зададени”, категоричен бе Уручев.