Бисквитки

понеделник, 7 февруари 2011 г.

Май ще се разминем с висикоскоростен влак


Изграждането на високоскоростна железница с над 200 км/ч е икономически неизгодно за България, смята генералният директор на Национална компания "Железопътна инфаструктура" (НКЖИ) Милчо Ламбрев.
Територията на България се характеризира със силно пресечен релеф. За реализирането на трасе на железопътна линия за скорост над 200 км/час е необходимо изграждането на много и скъпи съоръжения -  тунели, мостове, виадукти и др., което значително оскъпява проектите, обясни Ламбрев в интервю за БТА.
Друг мотив за отказ от високоскоростни железници са късите разстояния между експлоатационните пунктове на масовите товаропотоци. За конвенционалната железопътна мрежа скоростта до 160 км/час е напълно достатъчна, е мнението на генералния директор на НКЖИ.
До края на 2013 г. ще бъдат изградени железопътни високоскоростни линии за комбиниран превоз - пътнически и товарен, каза още Ламбрев. Движение на влакове със скорости, чувствително по-високи от тези, с които сега се реализира трафика в мрежата, ще имаме след завършване на строителството на участъците Пловдив - Свиленград - Турска граница; Пловдив - Бургас и Септември - Пловдив, уточни той.
В края на миналата година заместник областния управител нас Враца Валентин Литов каза, че линията Враца –Видин е предвидена за високоскоростна отсечка и влаковете по нея ще се движат със 160 км в час. Но генералният директор на Национална компания "Железопътна инфаструктура" не споменава за изграждането на подобен участък в Северозападна България.

Няма коментари:

Публикуване на коментар