Бисквитки

понеделник, 14 март 2011 г.

Кмет подозира Берлинска стена

„Няма да позволим Враца да бъде разделена от втора Берлинска стена на северна и южна част. Ще използваме всички позволени законово мерки, за да бъде променен проектът за преминаването на високоскоростната ж.п. магистрала през града.”, заяви пред журналисти кметът д-р Костадин Шахов. Заедно с главният архитект Данаил Дилков той представи писмото, което местната администрация ще внесе в Министерство на транспорта. Вариантите, които ще бъдат предложени на министър Александър Цветков са два. При първият е предвидено трасето да преминава подземно в участъка, който се намира в близост до жилищни сгради или в краен случай да бъде изградена траншея с частично вкопаване на определена дълбочина. Вторият вариант е ж.п. линията да заобикаля Враца подобно на околовръстния път, който предстои да бъде доизграден. Такова изнасяне извън населените места е предвидено почти навсякъде по ж.п. трасето, уточни д-р Шахов. Единствените градове, през които линията ще преминава са Враца и Криводол. За тях е заложено изграждането на 4 метрови предпазни стени, което ще затрудни преминаването, както на пешеходците, така и на автомобилите. Конкретно в проекта за Враца са предвидени само два пешеходне надлеза, уточни арх. Дилков. Единият ще е в района на ж.к. „Сениче”, а другият при сега съществуващия надлез. Всеки един от тях трябва да преминава над контактната мрежа и да е с височина най-малко 7 м. Това според главният архитект означава, че хората за да преминат от едната в другата част на града трябва постоянно да се качват и слизат на тази височина. Това ще затрудни изключително живеещите в комплексите „Дъбника”, „Сениче”, „Калоян” и кв.72. Като пример за добра организация на преминаващото ж.п. трасе Данаил Дилков посочи района на Брусарци. Там за да се свърже населеното място с гробищния парк линията ще бъде повдигната на 30 метрова естакада с дължина 1700 м.    

Депутатът от ГЕРБ Николай Коцев: Това е имагинерен проект!
Той не може да се осъществи в обозримо време. Има куп процедури и нито една не е започнала, а трябва да се мине през проектиране, отчуждаване  и т.н. За сега има само някакъв идеен проект и толкоз.

Няма коментари:

Публикуване на коментар