Бисквитки

четвъртък, 17 март 2016 г.

Ирена Върбанова представи „Гореща пепел”



 Клуб на дейците на културата и Младежки дом организираха поетична вечер, на която бе представена първата книга  на Ирена Върбанова „Гореща пепел” .
 Изданието съдържа 27 стихотворения. В тях авторката  описва в рими любовта към мъжете, любовта към красивия свят около нас, всемирната любов.
Литературен анализ на стихосбирката направи  доц.д-р Златка Петрова, която подчерта, че поезията на Върбанова има и философски измерения.
Ирена Върбанова с фин артистизъм изпълни повечето от стихотворенията от лиричната книжка.
Тя получи много аплодисменти и цветя от приятелите и почитателите на поезията, които присъстваха в Синята зала на Младежкия дом  във Враца.

Нестинарите

Ако гореща пепел
е душата ти,
не пускай там
ония със ботушите,
които стъпкват
всяко огънче.
А пускай само
 нестинарите,
 които могат
 боси да танцуват
и да разпалват
повече жаравата…


Гореща пепел

Какво си ти за мен –
искрица радост,
изгряваш в моята младост,
 в очите ми блестиш.
Бушуваш.
Лумваш в огън.

Покоя ми рушищ.
Душата ми изгаряш.
Гореща пепел тя е
и в нея стъпваш бос,
 неканен, но жадуван
 и дълго чакан гост.

Понякога те викам,
понякога мълча.
След твоя образ виждам
двете ни тела –
безумно вплетени в едно
 изгарящо от обич
и от любов кълбо.

Камината до нас гори.
Не виждам твоите черти.
Усещам само, че си в мен
от огън, ураган смирен.

                       Ирена Върбанова
                                   

Няма коментари:

Публикуване на коментар