Бисквитки

понеделник, 23 април 2012 г.

Николай Коцев: Истината за Криводол – дължим я на врачани, те трябва да я знаят



 Извадка от доклад на кмета на Криводол – Петър Данчев пред общинския съвет.
Близо 1 милион и петдесет хиляди лева дължи общината към доставчици. Тези пари не само, че трябва да бъдат платени, но съществува възможност всеки един момент да бъдат блокирани сметките на общината и кредиторите да търсят задълженията си по съдебен път.

Областният координатор на ПП ГЕРБ
- Враца
ü       /Към настоящия момент това е факт. Първите завели иск към Община Криводол са Енемона. Могат да блокират сметките на общината. /

Просрочени плащания в размер на 1 291 320 лв.

Към дългосрочните задължения, се прибавя и сумата за заема в Общинска банка, в размер на 4 милиона и 105 хиляди лева. Около 400 хиляди годишно ще плаща общината за погасяването на дълга.
По-голямата част от задълженията са направени през 2010-2011 г.

       Какво точно е направено с тези пари – какъв е ефекта от това да натовариш малка община с ограничен бюджет с такъв дълг. Това и големи общини трудно си го позволяват.

Похарчени средства в размер на 340 хиляди лева от предоставените за делегираните дейности от републиканския бюджет за местни отговорности, което от своя страна е грубо нарушение на финансовата дисциплина. Последица от което са неизплатените възнаграждения на служителите в общинска администрация, персонала в системата на образованието /в частност ЦДГ/, както и на заетите в Домашен социален патронаж.

ü       /за последните 340 хил отклонени средства от делегирани от държавата дейности  бившия кмет на Криводол Николай Иванов излъга публично в ефира на ТВ7 от площад Христо Ботев във Враца и каза че е „ЛЪЖА”. Това негово изказване беше първата лъжа към врачани. С това се започна/

Предоставени на Община Криводол са целеви средства за изграждане на инфраструктурни обекти, които не са използвани по предназначение, в резултат на което 996 хил. /деветстотин деветдесет и шест хиляди лева/, трябва да бъдат предвидени за възстановяване.

По сключени ЕСКО договори, като ангажимент на общината са просрочени задължения в размер на 78 642 лева и 216 454 лева бъдещи плащания по същите.
При ясното съзнание, че това едва ли са всички обхванати просрочени задължения и договорени бъдещи плащания, всеки ден излизат нови и нови дългове казва Петър Данчев.

Вид на задължението
сума
1
Просорочени задължения към доставчици
1 050 000
2
Задължения по дългосрочен кредит
4 047 000
3
Задължения по кредит ПУДООС
58 690
4
Просрочени задължения по ЕСКО договори
78 640
5
Плащания по ЕСКО договори
216 400
6
Просрочени плащания
1 291 320
7
Възнаграждения съветници
14 080

Общо задължения:
6 756 130

За справка бюджета на община Криводол

Бюджет на Община Криводол за 2012 г.

РЕШЕНИЕ: № 56
На основание чл.21 ал.1т.6 и чл.52 ,ал.1 от ЗМСМА, чл.9, чл.11 и чл.12 от Закона за общинските бюджети и във връзка с разпоредбите на ЗДБРБ за 2012 година, Общинският съвет взе следните решения:

1. Приема бюджета на Община Криводол за 2012 г.  в размер на 6 961 538 лв. по прихода и разхода, както следва :
1.1.ПРИХОДИ                                                                           
 /приложение № 1/.                                              
                  в.т.ч.
 1.1.1  Приходи с държавен характер                                      2 379 030 лв.
                       -   обща допълваща субсидия от РБ                          2 379 030 лв.        
  /съгл.чл.10 ал.1 от ЗДБРБ за 2010 г. /   
                                                                  
1.1.2. Приходи с общински характер                                                4 582 508лв.         Данъчни и неданъчни приходи:                                          2 934 856 лв.
          данък върху доходите на физическите лица                             10 000 лв.       
         имуществени данъци и други данъци                                    266 000 лв.
         Неданъчни приходи                                                                 1 092 616 лв.
         Приходи от проджба на общинско имущество                     1 566 240 лв.

         Взаимоотношения с ЦБ/трансфери за местни дейности/   776 900 лв.
     - обща изравнителна субсидия                                                        650 200  лв.
    - за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища - 17 700 лв.                                                                                      
               - целева субсидия за КР                                                       -  126 700 лв.
         в т.ч. средства  за изграждане и ОР на общински пътища -      60 900 лв.    1.1.3. Операции с финансови активи :                                             -    870 752 лв.
           -  погашения по дългосрочни заеми /-/                            -            329 248 лв.            
              - друго финансиране /+/                                                       - 1 200 000 лв.   

Изводи:
Този бивш за Криводол и настоящ за Враца кмет е оставил след своето управление една почти фалирала община
Този кмет излъга врачани публично
Този кмет няма управленски капацитет да управлява малка община, а какво остава за областен град и голяма община
Най-важният извод – ние трябва да следим и да внимаваме с Враца да не се случи същото като с Криводол. Втори път не трябва да вярваме сляпо. Трябва да контролираме. Да видим има ли в момента в Община Враца административен капацитет за справяне с организацията и изпълнението на проектите на Враца? Има ли кмета капацитет да се справи с тези предизвикателства? Всички ние гражданите на Враца искаме тези пари да влязат тук.

Какво се случва?


Истината за състоянието на Проектите на Враца

Воден проект

Към настоящият момент всичко е блокирано.

Процедурата за етап 1-водопроводи и канализация е прекратена от кмета, въпреки решението на КЗК и Висшия административен съд да се върне на плик 1 процедурата и да се направи ново класиране. Кмета решава, че няма да класира нито една от фирмите, които остават да се състезават след изпълнение на решението на ВАС да бъдат отстранени тези фирми, на които е поискана допълнителна информация относно банкови удостоверения, които те са представили при подаване на документите. В момента две фирми жалят решението на кмета за прекратяване защото са имали реалния шанс, ако се изпълни решението на ВАС да спечелят процедурата.

Процедурата за етап 2-водопроводи и канализация е спряна защото има обжалване на решението и обявлението за откриване на процедурата, която кмета обяви в началото на годината.

Процедурата за реконструкция на пречиствателната станция е на същото незавидно положение като етап 1. Прекратена е въпреки решението на ВАС за връщане на плик 1 и ново класиране. И прекратяването на тази процедура се обжалва от фирми участници.

Явно фирмите, които участват и имат реален шанс да спечелят и тази процедура както и етап 1 на водопроводи и канализации не се харесват на кмета. Защо?

Задаваме си този въпрос защото прекратяването на тези процедури и обявяване на нови означава още една година протакане. Факт е, че една такава процедура се провежда за около 6 месеца в предвид огромния обем информация и документи, които трябва да бъдат прегледани и оценени, както и да се спазят законните срокове за провеждане на процедурата. Като прибавим и обжалванията, които съпътстват всички големи процедури за милиони, каквито са тези се оформя една година. Ако се избере изпълнител в средата на 2013 година остават две години до края на водния проект. Изпълнението на водния проект на Враца не е възможно да се осъществи само за две години. Тези недалновидни решения провал за водния проект ли са. Отговорете си сами. За мен са.

Какво става с другите проекти? Те са със срок 2 години. Кмета подписа доста договори като встъпи в длъжност. Но само с подпис нищо не се получава. Трябва много работа, която за съжаление аз не виждам. 
Много въпроси търсещи отговор. Въпроси към кмета. Задавам ги защото го дължа на всички които ни повярваха и гласуваха за нас.
Врачани трябва да знаят какво става. Трябва да са информирани.

Няма коментари:

Публикуване на коментар