НАП вече издава персонален
идентификационен код (ПИК) за достъп до електронни услуги без да е необходимо
закупуването на електронен подпис. Чрез този код клиентите на администрацията
съвсем скоро ще могат да проверят
·
какъв е осигурителния им доход - върху каква сума
работодателите, внасят осигурителните им вноски
·
данните в индивидуалната им партида по Допълнителното
задължително пенсионно осигуряване (ДЗПО) - в кой пенсионен фонд е осигурен и
каква е натрупаната сума до момента по партидата
·
декларираните пред НАП трудови договори за лицето от
неговия работодател;
·
декларираните от юридическите лица пред НАП трудови
договори;
·
и да подадат искане за издаване на документ
Гражданите и представителите на
юридически лица могат да получат персонален идентификационен код след подаване
на заявление по образец, което може да се изтегли от тук www.nap.bg. Заявлението може да се подаде във
всеки офис на НАП, включително и по пощата, но получаването му става лично в офиса
на агенцията по постоянен адрес за физическите лица и адрес на управление на
юридическите лица.
Предвижда се в близките месеци
достъпът до тези услуги да се разшири и той да става не само чрез интернет, но
и чрез системата на кол центъра на НАП – 0700 18 700. До края на годината се
предвижда определени групи клиенти на НАП да могат да правят справки чрез ПИК и
в личната си данъчно-осигурителна сметка
До
този момент в офис Враца са издадени 63 персонални идентификационни кода за
достъп до електронни услуги.
Няма коментари:
Публикуване на коментар