Бисквитки

четвъртък, 20 ноември 2014 г.

Основна цел на проектобюджета за 2015 година:



Основна цел на проектобюджета за 2015 година:
Запазване качеството на предоставяните от Общината публични услуги и продължение на общинската социална политика на база планиране, ориентирано към резултати, развитие и модернизация на инфраструктурата в състояние, което минимизира разходите за нейното поддържане, без промяна на приходната база и при запазване на финансовата устойчивост на Общината.
За постигане на основната цел на проектобюджета за 2015 година е необходимо: устойчиво балансиране на разходните отговорности в съответствие с реализираните ресурси - продължение на ефективната местна финансова политика, гарантирана от баланс между възможности и ангажименти.
Основни предпоставки за разработване на проектобюджет 2015 г.:

1.    Запазване на приходната база - запазване размерите на данъците, таксите и цените на услугите, при ясно изразена тенденция на значително изоставане на размерите на местните такси и цени на услуги от реалните разходи за предоставяне на услугите.
2.    Осигуряване на финансов ресурс за основни публични услуги при траен ръст в стойността на услугите и повишени изисквания към качеството им чрез планиране, ориентирано към резултати.
3.    Развитие и модернизация на инфраструктурата в състояние, което минимизира разходите по нейното поддържане и отговаря на очакваното от гражданите качество на живот.
4.    Ефективно използване на възможностите на различните национални и европейски програми, двустранни сътрудничества и други донори за постигане на оптимален положителен ефект върху общинската икономика от усвояването на средствата от общинските проекти по оперативните и други програми.
5.    Осигуряване на финансов ресурс за общинско съфинансиране на проектите чрез ползване на кредитни инструменти и осигуряване на необходимия финансов ресурс за лихви и такси.
6.    Запазване на размерите на заплатите за дейностите, финансирани с местни приходи при отчитане на увеличението на МРЗ за страната.
Очаквани постъпления:

Очаквани постъпления за местни дейности и дофинансиране на държавни дейности:  15 936 313 лв.

от които:
Очаквани местни приходи 12 331 443 лв.
Трансфери от държавния бюджет 3 604 870 лв.

Очаквани местни приходи: 12 331 443 лв.
от които:

Данъчни приходи: 3 863 000 лв.
Неданъчни приходи: 8 468 443 лв.

Очаквани данъчни приходи: 3 863 000 лв.
от които:

Окончателен годишен  /патентен/ данък: 110 000 лв.

Данък върху недвижимите имоти:  1 400 000 лв.

Данък върху превозните средства:  1 510 000 лв.

Данък при придобиване на имущество: 830 000 лв.

Туристически данък:  13 000 лв.

Очаквани неданъчни приходи: 8 468 443 лв.
от които:

Приходи и доходи от собственост: 3 055 414 лв.

Общински такси: 4 583 134 лв.

Глоби, санкции и наказателни лихви: 343 500 лв.

Други неданъчни приходи:  27 100лв.

Приходи от концесии: 132 000лв.

Приходи от продажба на общински нефинансови активи:
 994 000 лв.
в т.ч. Постъпления от приватизация 280 000 лв.

Внесени ДДС и други данъци върху продажбите:  -666 705 лв.


Трансфери от държавния бюджет: 3 604 870 лв.

/Очакваните трансфери от държавния бюджет са съгласно Указания на МФ БЮ№ 5 от 02.09.2014г. за подготовката и представянето на проектобюджет за 2015г. и актуализирани бюджетни прогнози за 2016г. и 2017г./

Трансфери за местни дейности: 2 882 680 лв.
от които:
Обща изравнителна субсидия: 2 809 245 лв.
Трансфер за зимно поддържани и снегопочистване на общински пътища: 73 435 лв.

Целева субсидия за капиталови разходи: 722 190 лв.
в т.ч.
за изграждане и основен ремонт на общински пътища 300 105 лв.

Предложение за разходи:

По програма на мерките за насърчаване на творческите заложби на деца с изявени дарби през 2015 година  20 000 лв.
Планирано увеличение с 33% в сравнение с 2014г.

Обезщетения и помощи за домакинствата по решение на Общински съвет – общо – 210 000 лв.
в т.ч.

·       помощи по утвърдени правила на постоянната комисия по здравеопазване и социални дейности към Общински съвет 10 000 лв.

·       помощи по утвърдени правила за реда и начина за отпускане на еднократна финансова помощ от Общински съвет – Враца на лица, семейства и домакинства от Община Враца, пострадали при бедствия, аварии и пожари 10 000 лв.
·       помощи от утвърден правилник за организацията и реда на общински фонд за асистирана репродукция и лечение на репродуктивни заболявания на семейства и лица, живеещи на семейни начала на територията на Община Враца 20 000 лв.
·       помощи за новородени за еднократно подпомагане с целева финансова помощ от 100 лв. за новородено дете, жител на Община Враца и по 150 лв. за новородени близнаци, жители на Община Враца 60 000 лв.
·       помощи за безплатни и по намалени цени пътувания  до 110 000 лв.

За текуща издръжка на детските градини и ОДЗ в Община Враца до 1 467 430 лв.
в т.ч източници на финансиране:
От такси и други неданъчни приходи  542 000 лв.
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия 925 430 лв. Средствата за дофинансиране на дейността са увеличени с 11 % в сравнение с 2014г.

За текуща издръжка на детските ясли и детските кухни в Община Враца 282 437 лв.
в т.ч източници на финансиране.:
От такси – 111 000 лв.
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия 171 437 лв.

За ученическо столово хранене
Финансиране от данъчни приходи и обща изравнителна субсидия до 210 400 лв.

За извънучилищни и младежки дейности
Финансиране от данъчни приходи и обща изравнителна субсидия до 317 000 лв.

За домашен социален патронаж
в т.ч финансиране:
От такси 176 104лв.
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия
до 137 000 лв.

За клубове на пенсионера и инвалида – за дейност  лв.
Финансиране от данъчни приходи и обща изравнителна субсидия до 143 000 лв.

За програми за временна заетост
Финансиране от данъчни приходи и обща изравнителна субсидия до 308 000 лв.

За диетично хранене
в т.ч финансиране:
От такси 220 000 лв.
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия                   до 160 000 лв.

За фонтани, шадравани, чешми   
в т.ч финансиране:
От данък върху недвижими имоти  до 80 000 лв.

За улично осветление  
в т.ч финансиране:
От данък върху превозните средства  до 500 000 лв.

За изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа
в т.ч финансиране:
От данък върху превозните средства до 500 000 лв.
От постъпления от продажба на общински нефинансови активи – съгласно програмата за капиталови разходи за 2015г.

За изграждане на нови детски площадки, пейки, беседки и други дейности по благоустрояване лв.
в т.ч финансиране:
От данък върху недвижими имоти  до 80 000 лв.

За озеленяване
в т.ч финансиране:
От данък върху недвижими имоти  до 300 000 лв.

За чистота и дейности по управление на отпадъците съгласно План – сметка
финансиране:
От такса битови отпадъци и целеви средства за чистота и дейности по управление на отпадъците в преходен остатък от 2014г.

За дейности по опазване на околната среда
в т.ч финансиране:
От данък върху недвижими имоти до 118 000  лв.

За ученически спорт до 28 000 лв.
в т.ч финансиране:
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия                   до 28 000 лв.

За спортно – туристически прояви, издръжка и поддръжка на спортни и туристически бази и други спортни дейности                            до  140 200 лв.
в т.ч финансиране:
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия                    до 140 200 лв.

За финансиране на спортните клубове до 380 000 лв.
в т.ч финансиране:
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия                    до 380 000 лв.

За пътни знаци, маркировки, светофари
в т.ч финансиране:
От данък върху превозните средства  до 190 000 лв.

Издръжка и поддръжка на общинските пазари до 97 000
в т.ч финансиране:
От такси за ползване на пазари и тържища и приходи от наеми

За борба с безстопанствените кучета  до 91 000
в т.ч финансиране:
От такси за притежаване на куче 4 500 лв.
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия                  до 86 500 лв.

За превантивна дейност за намаляване на последствията от бедствия и аварии и за ликвидиране на последици от бедствия и аварии до 150 000 лв.
в т.ч финансиране:
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия                  до 150 000 лв.

За финансиране на културни институти - Драматично-куклен театър – Враца и Симфониета – Враца до 150 000 лв.
в т.ч финансиране:
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия                  до 150 000 лв.

За изпълнение на проект "Малки граждански
инициативи" през 2015 година  до 60 000 лв.
в т.ч финансиране:
От данъчни приходи и обща изравнителна субсидия                  до 60 000 лв.

За инвестиционни разходи  и текущи ремонти, финансирани с постъпления от продажба на общински нефинансови активи, в т.ч. постъпления от приватизация и целева субсидия за капиталови разходи: 1 269 619 лв.



Няма коментари:

Публикуване на коментар