експлоатация е обходният път
на град Враца. Проектът „Път I-1 (Е79) от км 0+000 до км 6+816,60“ се
съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез
Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. Новият обект откриха председателят
на Народното събрание Михаил Миков, министърът на регионалното развитие
Десислава Терзиева и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна
инфраструктура“ инж. Стефан Чайков.
Общата дължина на участъка е 6,817 км.
Инвестицията е за над 14,6 млн. лв. Обходният път е двулентов с габарит 10,5 м.
Изграден е един пътен възел с подлез, две четириклонни и едно кръгово
кръстовище, железопътен прелез, 17 водостоци и т. н.
Със завършването на обекта се сбъдна
28-годишната мечта за изграждане на обходния път на Враца. Отсечката е
изключително важна за областния град, тъй като се повишава пътната безопастост
в една от най-натоварените точки по път Е-79 в Северозападна България, а транзитният
трафик се изнася извън града, каза председателят на УС на АПИ инж. Стефан
Чайков. Той подчерта, че с пускането на втория мост над р. Дунав при Видин
средно на денонощие трафикът по пътния участък е нараснал с близо 40%. Инж.
Чайков посочи още, че пътната агенция работи усилено за модернизиране на
направлението Видин - Ботевград. Преди дни стартира обществената поръчка за
допълнително проектиране и строителство на близо 33 км от пътя Мездра -
Ботевград. Прогнозната инвестиция е над 205 млн. лв. без ДДС.
Изпълнител на обходния път на Враца е
Обединение „Обход Враца”, в което участват „Трейс Груп Холд” АД, гр. София и
„Пи Ес Ай“ АД, гр. Стара Загора. Строителният надзор е осъществен от „Трафик
холдинг“ ЕООД. Договорът за строителство е на стойност 14 600 989.45 лв. с ДДС,
а за надзор - 1 125 600 лв. с ДДС.
Обектът е по маршрута на общоевропейски
транспортен коридор №ІV. Като участък от път Е-79 по него се осъществяват
транспортни връзки между три европейски държави – Румъния, България и Гърция. С
пускането в експлоатация на втория мост над р. Дунав при Видин - Калафат се
увеличи транзитният трафик в Северозападна България. Направлението се използва
като най-къс маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като
връзка на Европа с Азия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар