
Проектът е на стойност 473 179 лева. От тях община Враца ще осигури над 24 000 лева. Основната му цел е
чрез целенасочена рекламна дейност и разработване на атрактивни туристически
пакети да се развие регионален туристически продукт и да се повиши
ефективността на регионалния маркетинг. С изпълнението на проекта ще се постигне
привличане на вниманието към Враца, Мездра и Роман като туристически
дестинации, към които да се ориентират нови пазарни сегменти. Ще се акцентира
върху опазването на природното и културно-историческото наследство в региона
чрез туризъм. Ще бъде насърчено местното предприемачество в сферата на туризма,
което ще помогне на бизнеса и ще е предпоставка за разкриване на нови работни
места.
Проектът „Враца
– врата към древността” предвижда разработването на регионален туристически
продукт с различни туристически пакети, включващи обекти с
национално значение на територията на общините Враца, Мездра и Роман. Такива
обекти са къщата на баба Илийца, пещерата „Леденика”, проходът
„Вратцата”, манастира „7-те престола”, местността „Шупловица”,
връх „Околчица”, природният феномен „Божия мост” и др. „От този проект очакваме да даде по-голям мащаб на
туризма в трите общини. Целта ни е да популяризираме нашите туристически
обекти. Сред тези, които влизат в новия проект, са комплексът „Дядо Йоцо”,
Чирепишкият манастир и природният феномен „Ритлите” – коментира кметът на
Мездра Иван Аспарухов.
Във всеки от туристическите пакети ще бъдат включени и
уникални атракции като приготвяне на хляб от еднозърнест
лимец по рецепта от преди 8 000 години, артистична възстановка на Дионисиев ритуали за пиене на вино, огнено шоу и др. Рекламните
дейности, наред с традиционните методи, предвиждат иновативни
начини за информиране и въздействие като 3D-mapping, 3D визуализация и виртуални карти за туристическите
пакети, флашмоб спектакли и други. Планирани са
участия в туристически борси и форуми, чрез които да се популяризира разработения по проекта туристически продукт и да се
представи рекламен филм.
Предвидено е дейностите по проекта
да се изпълняват 2 години, а разработените туристически
пакети и самата комуникационна кампания за подобряване на осведомеността за природното, културно и историческо наследство да
продължат до една година след приключване на договора за финансиране.
Проектното предложение предвижда осъществяване
на изследвания на въздействието на осъществените маркетинговите и рекламни дейности. Очакваните резултати са нарастване на броя
туристи в региона и трайно повишаване на тяхната удовлетвореност, благодарение
на разработените нови туристически пакети, които дават нов поглед върху
историята и природните дадености на общините Враца, Мездра и Роман.
Очаква се материалите, популяризиращи
трите общини, да стигнат до 200 000 туристи от България, Румъния, Сърбия,
Македония, Русия и Гърция.
Няма коментари:
Публикуване на коментар