Със Заповед № 12/05.01.2012 г. на Областен управител на Област Враца е върнато за ново обсъждане Решение № 24 от Протокол № 3 от проведено заседание на Общински съвет – Враца на 27.12.2011 г., с което общинският съвет е одобрил структурата и общата численост на Общинска администрация – Враца.
Така приетата структура не съответства на изискванията на Закона за администрацията, Единния класификатор на длъжностите в администрацията и Наредбата за прилагането му. Съгласно Закона за администрацията според разпределението на дейностите, които извършва, администрацията е обща и специализирана, като е посочено и какви са функциите им. В закона е изброено кои звена се включват в обща администрация. В тази връзка не следва Дирекция „Обществени поръчки“ и Дирекция „Европейски фондове, програми и проекти“ да бъдат включени в структурата на Обща администрация, както е било одобрено от Общински съвет- Враца.
В чл. 12, ал. 1 т. 1 от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията е посочено, че числеността на лицата, заемащи ръководни длъжности, не може да надвишава 20 на сто от определената обща численост, като в общата численост на администрацията не се включват изборните длъжности и органите по чл. 19 от Закона за администрацията, техните заместници, а за общинските администрации - и кметските наместници. В така представената структура това съотношение не е спазено. Като цяло са предвидени осем дирекции, осемнадесет отдела и седем сектора, които предполагат и съответния брой ръководни длъжности.
В представената структура на общинската администрация не са посочени броят щатни бройки в отделите и секторите, поради което не може да се установи дали са спазени действащите към настоящия момент нормативи за численост.
С оглед на гореизложеното, Областният управител на Област Враца е счел, че решение № 24 на Общински съвет – Враца е незаконосъобразно и следва да се върне за ново обсъждане.
Върнатото Решение подлежи на разглеждане в 14-дневен срок от получаването на Заповедта на Областния управител от Общински съвет - Враца.
Така приетата структура не съответства на изискванията на Закона за администрацията, Единния класификатор на длъжностите в администрацията и Наредбата за прилагането му. Съгласно Закона за администрацията според разпределението на дейностите, които извършва, администрацията е обща и специализирана, като е посочено и какви са функциите им. В закона е изброено кои звена се включват в обща администрация. В тази връзка не следва Дирекция „Обществени поръчки“ и Дирекция „Европейски фондове, програми и проекти“ да бъдат включени в структурата на Обща администрация, както е било одобрено от Общински съвет- Враца.
В чл. 12, ал. 1 т. 1 от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията е посочено, че числеността на лицата, заемащи ръководни длъжности, не може да надвишава 20 на сто от определената обща численост, като в общата численост на администрацията не се включват изборните длъжности и органите по чл. 19 от Закона за администрацията, техните заместници, а за общинските администрации - и кметските наместници. В така представената структура това съотношение не е спазено. Като цяло са предвидени осем дирекции, осемнадесет отдела и седем сектора, които предполагат и съответния брой ръководни длъжности.
В представената структура на общинската администрация не са посочени броят щатни бройки в отделите и секторите, поради което не може да се установи дали са спазени действащите към настоящия момент нормативи за численост.
С оглед на гореизложеното, Областният управител на Област Враца е счел, че решение № 24 на Общински съвет – Враца е незаконосъобразно и следва да се върне за ново обсъждане.
Върнатото Решение подлежи на разглеждане в 14-дневен срок от получаването на Заповедта на Областния управител от Общински съвет - Враца.
Няма коментари:
Публикуване на коментар