1271 оперативни проверки
извършиха инспекторите от офис на НАП Враца през 2011 година, в т.ч. проверки на
бензиностанции, на хранителни и питейни заведения, хотели, къщи за гости,
проверки с извършени инвентаризации, по жалби и сигнали, наблюдения на
неизрядни задължени лица, съвместни проверки със служители от Инспекцията по
труда и други контролни органи.
Целта на проверките е да се установи отчитат ли се
реалните обороти в търговските обекти и заведения, плащат ли се дължимите
данъци върху тези обороти и дали се спазва осигурителното законодателство.
В резултат на тези проверки са съставени 408
акта за нарушения, в т.ч. - 287 по Наредба H18 за регистриране и отчитане на
продажбите в търговските обекти, 117 по осигурителното законодателство и 4 по
други закони. Издадени са наказателни постановления за над 130 хил.лв.,
платените са в размер на 73 хил.лв. Запечатани са 87 търговски обекти с
наложени и събрани санкции за 48 500 лв.
Сред най-честите нарушения е неиздаването
на касова бележка, затова от агенцията напомнят на клиентите да изискват касови
бележки за извършените покупки, както и да подават сигнали за забелязани от тях
данъчни и осигурителни нарушения от недобросъвестни търговци. Сигнали могат да
се подават на телефона на НАП 0700 18 700 на цената на градски разговор от цялата страна.
От Офис
Враца приканват задължените лица навреме да декларират и плащат осигурителните
си вноски, за да не се стига до санкции.
За
събиране на дължимите суми се предприемат различни обезпечителни мерки – запор
на трудови възнаграждения и банкови сметки,
възбрана на имущество и др.
Голяма част от проверките се
извършват на ротационен принцип, инспектори по приходите от други офиси в ТД
В.Търново проверяват във Враца, а нашите служители в други градове. Броят на
връчените актове издадени от служители на други офиси е 229. Практиката
показва, че тези проверки имат дисциплиниращ ефект и констатираните нарушения
по данъчното и осигурително законодателство намаляват.
Няма коментари:
Публикуване на коментар