
Проектът на бюджет за 2012г. на
Община Враца е разработен в съответствие с изискванията на Закона за общинските
бюджети и Закона за държавния бюджет на Република България за 2012г. и е
балансиран по приходна и разходна части.
Предложеният проект е съобразен
с минусовия преходен остатък за местни дейности от 1 615 109
лв.
С кредитите
по дейности е заложена възможност за минимизиране на неразплатените разходи и
покриване на просрочените задължения на Община Враца.
Основна цел на проекта за бюджет е:
Запазване
обема на публичните услуги предоставяни от общината, при постигнатите критерии
за качество, независимо от полученото наследство и то в условията на световна
криза.
Проектът на бюджет за 2012г. на Община
Враца предполага прилагане на решения за строги икономии на публичен финансов
ресурс, законосъобразно, целесъобразно, ефективно и ефикасно раходване на
бюджетните средства, за недопускане на по-нататъшно влошаване финансовото
състояние на общината.
Приходната част на проекта за бюджет на Община Враца за 2012г.
е в размер на 39 702 815 лв.
1.По приходоизточници приходната част на бюджета включва:
1.1 Държавни трансфери по чл. 10,
ал.1 от ЗДБРБ за 2012 година общо в
размер на 25 506 285 лв. по видове:
1.2 Данъчни и неданъчни
приходи общо в размер на 11 424 368 лв.,
1.3 Преходен остатък
в делегирани от държавата
дейности 3 080 078
лв.
в общински дейности 95 712
лв.,
в това
число:
- заем от
„Набирателна сметка” 400 000 лв.,
от които разходвани - 304 288
лв.
Разходвани неправомерно - 1 310 821 лв.
- от
„Такса за битови отпадъци” - 1 059 358
лв.
- от
дарения и целеви средства в местни дейности
- 251 463 лв.
1.4 Средства за предоставяне на трансфери на
културни институти в размер на 170 000 лв.,
отразени със знак /-/
1.5Предоставени трансфери между
бюджетни и извънбюдж сметки в размер на
620 932 лв., отразени със знак /-/
1.6. Временни безлихвени заеми между
извънбюджетната
бюджетната
сметка в
размер на 7 063 429 лв., отразени
със знак /-/
1.7. Възстановяване на предоставена
финансова помощ и заеми в размер на 8 060 000 лв.
1.8. Временно съхранявани средства,
средства на разпореждане и друго финансиране в размер на 609 267 лв., отразени със знак /-/.
1.
Според характера на
дейностите приходната част на бюджета е
разчетена съответно
1.1.
Приходи с държавен характер за финансиране на делегираните
от
държавата дейности.
Приходи за делегирани държавни дейности
|
25 720 037 лв.
|
в това число :
|
|
- неданъчни
приходи
|
54 153 лв.
|
- обща субсидия за
държавни дейности
|
22 587 785 лв.
|
- временно съхр.
средства, средства на разпор. и др. финансиране
|
- 1 979 лв.
|
- преходен остатък
|
3 080 078 лв.
|
2.2.
Приходи с общински характер за финансиране на местните
дейности и
дофинансиране на държавни дейности.
Приходи за общински дейности и дофинансиране
|
13 982 778 лв.
|
в това число :
|
|
Данъчни и неданъчни приходи
|
11 370 215 лв.
|
- данъчни приходи
|
3 570 000 лв.
|
- неданъчни приходи
|
7 800 215 лв.
|
Трансфери от централния бюджет
|
2 918 500 лв.
|
- трансфери за местни
дейности от централния бюджет
|
2 494 000 лв.
|
- целева субсидия за
капиталови разходи
|
424 500 лв.
|
Трансфери
|
- 790 932 лв.
|
Временни безлихвени заеми
|
-
7 063 429 лв.
|
Операции с финансови активи и пасиви
|
7 548 424 лв.
|
3.
Преходен остатък от 2011 г.
Реализираният преходен остатък от
дейности с държавен характер е 3 080 078 лв.
В изпълнение на § 30, ал.2
от Преходните и заключителни разпоредби
на Закона за държавния бюджет на Република България за 2011г. реализираните в
края на годината икономии от средствата за финансиране на делегираните от
държавата дейности остават като преходен остатък по бюджета на общината и се
използват за финансиране на същите дейности.
Реализираният преходен остатък от дейности с
общински характер и дофинансиране на държавни дейности е 95 712 лв., неусвоени от изтегления заем от „Набирателната
сметка” на Община Враца в размер на 400 000 лв.
Следвало е преходен
остатък да има по следните дейности във функциите:
1. Преходен остатък в
дейностите с общински характер
|
1 710 821лв.
|
Функция “Общи държавни служби”
|
19 134 лв.
|
Международни програми и споразумения
|
19 134 лв.
|
Функция
“Образование”
|
729 лв.
|
- Целодневни детски градини и обединени детски
заведения
|
14 лв.
|
- Извънучилищни дейности
|
715 лв.
|
Функция “Социално подпомагане и грижи”
|
202 лв.
|
- Други служби и дейности по ОПЗ
|
202 лв.
|
Функция “Жилищно
строителство, БКС и опазване на околната среда”
|
1 229 566 лв.
|
- ИРП на уличната мрежа
|
208 лв.
|
- Чистота
|
1 229 358 лв.
|
в т.ч.:
|
|
от текущи
разходи
|
978 009 лв.
|
от Целеви
капиталови разходи
|
170 000 лв.
|
от такса „Битови
отпадъци”
|
81 349 лв.
|
Функция “Почивно
дело, култура, религиозни дейности”
|
3 528 лв.
|
- Обредни домове и зали
|
3 528 лв.
|
в т. ч. капиталови
|
3 528 лв.
|
Функция “Икономически
дейности и услуги”
|
46 583 лв.
|
- Дейности по поддържане на пътищата
|
2 495 лв.
|
- Туристически бази
|
З7 335 лв.
|
- Други дейности по икономиката – Младежки дом
|
6 480 лв.
|
- Други дейности по икономиката
|
273 лв.
|
2. Преходен остатък от Д Д дофинансирани с общински
приходи
|
10 562 лв.
|
- Дом за възрастни хора
|
2 867 лв.
|
- Дом за деца
|
7 695 лв.
|
Функция “Култура, спорт и туризъм”
|
517 лв.
|
- Музей и художествени галерии
|
517лв.
|
3. Заем от “Набирателна сметка”
|
400 000 лв.
|
4. Финансиране на проекти и програми
|
- 1 615 109 лв.
|
- временни безлихвени заеми от бюджетна в извънбюджетна сметка
|
- 816 491 лв.
|
- преразходи по под§ в издръжката и в капиталови
разходи
|
- 494 330 лв.
|
- заем от “Набирателна
сметка”
|
- 304 288 лв.
|
ВСИЧКО:
|
95 712 лв.
|
В проектобюджета за 2012г. за
всички целеви средства, формиращи дължим преходен остатък са разчетени бюджетни
кредит
2. Разходна час
В проекта на бюджет за 2012г. на
Община Враца разчетените разходи са до
размера на планираните приходи от
39 702 815 лева.
За делегираните от държавата дейности
са разчетени натурални и стойностни показатели в съответствие с определените
стандарти, преходния остатък от 2011г. и неданъчни приходи, намалени с размера
на наличните към 31.12.2011г. временно съхранявани средства, средства на
разпореждане и друго финансиране.
Необходимите средства за поддържане и
развитие на местните услуги, както и за дофинансиране на делегираните от
държавата дейности са разчетени до размера на планираните данъчни и неданъчни
приходи, трансферите от централния бюджет за местни дейности, целевата субсидия
за капиталови разходи, очакваните за възстановяване средства по предоставени
временни безлихвени заеми за изпълнение на оперативни програми и преходния
остатък от 2011 г., намалени с размера на разчетените за предоставяне трансфери.
В зависимост от характера на
финансиране, разходите са разпределени по
делегирани дейности, както следва :
държавни
дейности
|
25 720 037 лв.
|
в т.ч. :
дофинансирани
|
550 408 лв.
|
общински
дейности
|
13 432 370 лв.
|
2.1.Разходи
по функции
Разпределение на разходите по функции,
с включени капиталови разходи:
“Общи държавни
служби”
|
3 292 882 лв.
|
“Отбрана и
сигурност”
|
806 902 лв.
|
“Образование”
|
19 879 680 лв.
|
“Здравеопазване”
|
2 512 317 лв.
|
“Социално подпомагане и
грижи”
|
2 883 067 лв.
|
“ЖС, БКС и опазване на
ОС”
|
6 067 923 лв.
|
“Почивно дело,
култура”
|
2 080 849 лв.
|
“Икономически дейности
и услуги”
|
1 622 787 лв.
|
“Резерв за непредвидени
и неотложни разходи”
|
6 000 лв.
|
Дофинансиране
|
550 408 лв.
|
Всичко по
бюджет 2012 г.
|
39 702 815 лв.
|
При среден процент на нарастване на разходите в местните дейности от
101,26%, нарастването в дейност „Други дейности по здравеопазването” е 594,93%.
Дължи се на предвидените разходи за реализиране на профилактичната програма,
финансирана от общината. В клубовете на пенсионери и инвалиди е в резултат на
разкритите допълнително нови такива. Увеличението с 203,80 % в дейност „Други
дейности по туризма” е в резултат на предвидения в настоящия бюджет неразходван
преходен остатък от 2011г. и амбицията ни да впишем Враца в предпочитаните
туристически дестинации.
Немога да Ви информирам за нарастването
на бюджета в дейност „Общински съвети” със 136,54%, тъй като проекта, по силата
на чл. 11, ал. 1, т. 4 от Закона за
общинските бюджети е предложен от Председателя на Общински съвет Враца.
3.Капиталови разходи
В Капиталовата програма на Община Враца
за 2012г. са разчетени разходи за 2 577 192 лв., като със собствени
бюджетни средства ще се изпълняват само поетите през 2011г. ангажименти от
предходния ръководен екип на общината по сключени договори по обекти в
строителството за 1 144 546 лв., както и наследените договори в
размер на 592 039 лв за текущи ремонти.
Разработената годишна програма за
капиталови разходи общо в размер на 2 577 192 лв. е разчетена за
финансиране по приходоизточници, както
следва :
- целева капиталова
субсидия
|
424 500 лв.
|
- собствени бюджетни
средства
|
2 152 692 лв.
|
- ИБС “Приватизация”
|
-
|
4.Програми и проект
През 2012 г . ще продължи работата по одобрените
проекти на Общината с Правителството – 5 на брой и на Общината, общинските
структури и с партньори - 13 бр. Одобрените проекти на Общината и общинските
структури, които са преходни са 13 на бр. и са на стойност около 150 млн.лв.,
като с най-голям относителен дял е „Интегрирания проект за водния цикъл на
Враца”, който ще се изпълнява през следващите 4 години. Проектите, които са от
значение за общината и региона и които се изпълняват заедно с Правителството са
общо 5 и са по 1 национална програма и средства от републиканския бюджет, ФАР,
ОП „Транспорт” и по Мярка ИСПА. Те са свързани с подобряване състоянието или
изграждане на нова, съвременна инфраструктура и създаване на заетост
Националните програми са
към Министерство на труда и социалната политика, по национална програма от
социални помощи към осигуряване на заетост (ОСПОЗ). По тази програма работата ще
продължи и през 2012 г. През тази година ще
продължи работата и по партньорските проекти на общината – с ПП „Врачански
балкан” и Подкрепа за достоен живот с АСП.
Съгласно
стартиралите покани работим по подготовка на 5 бр. проекта, от които 4 са за
обекти по Проект „Красива България” 2012 на МТСП и 1 проектно предложение по
ОП”РР” по схемата за подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и
маркетинг на дестинациите.
5. Извънбюджетни сметки и фондове
През 2012г. съгласно Приложение № 8 към § 28
от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за държавния бюджет на
Република България за 2012г. ще функционират :
Специалната сметка към общинските
съвети за приходите от приватизация на общински предприятия.
1.Общински фонд за покриване на
разходите за приватизация и
следприватизационен контрол.
2.Специален фонд към общинските
съвети за инвестиции и дълготрайни активи.
Общината ще разполага и с
извънбюджетни сметки по чл. 42, ал. 1 от Закона за общинските бюджети във
връзка с изпълнение на проекти по различни програми.
Предвидени са кредити за разходи при
изпълнението на заварените проекти, както и за нови реализирани по
извънбюджетните сметки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар