Бисквитки

сряда, 7 август 2013 г.

Мнения на общински съветници от Враца



ДВА ПРОБЛЕМА ПОСТАВИ ЗА РЕШАВАНЕ ОБЩИНСКИЯТ СЪВЕТНИК ИВАН УЗУНОВ
Независимият общински съветник Иван Узунов постави на вниманието на кмета два изключително сериозни проблема, за които е бил сезиран от врачани.
Първият касае евентуално настаняване на бежанци от Сирия в част от сградите на военното поделение.
Вторият се отнася до помещение, намиращо се до ТЕЛК, което се е превърнало в сборище на наркомани и е в окаяно състояние.
Иван Узунов настоява администрацията да провери каква е действителната ситуация и да излезе с конкретни мерки за решаване на тези проблеми.

ТАТЯНА ВАСИЛЕВА: КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА СЕ ИЗГОТВИ СТРАТЕГИЯ В ОБРАЗОВАНИЕТО
„Крайно време е да се изготви стратегия за образованието в Община Враца. Образованието, възпитанието, опазването на живота и здравето на децата е приоритетна и важна задача на всяка община. За да се постигнат тези цели е необходимо да се направи цялостен анализ на състоянието на системата, да се набележат приоритетите и целите, мерките и начините за постигането им, да се разработи стратегия  в общинското образование“, заяви на редовното заседание общинският съветник от групата на ГЕРБ Татяна Василева.
Тя допълни, че тази стратегия трябва да начертае бъдещото развитие на предучилищното, средното и професионалното образование в община Враца до края на мандата.
„Втора година комисията по образование към Общински съвет – Враца поставя въпроса за разработването на стратегия в общинското образование. Проблемите се задълбочават и нарастват, особено в детските заведение. Създаването на тази стратегия е наложителна. Затова поставям конкретен въпрос - Кога ще бъде създадена и внесена за обсъждане в общинския съвет „Стратегия за развитие на образованието в Община Враца”, попита Василева.

ВАСИЛ ДРАГАНОВ: КВ. БИСТРЕЦ МОЖЕ ДА ОСТАНЕ БЕЗ ДЕТСКА ГРАДИНА
„Всяка година детската градина в кв. Бистрец спира да работи по 2 месеца през лятото. Това създава големи проблеми на работещите хора, които няма къде да оставят децата си. Принудени са да ги местят за два месеца във Враца, което не е най-доброто решение“, заяви на сесията общинският съветник от БСП Васил Драганов.
Той допълни, че този режим на работа ще накара много от жителите на кв. Бистрец да преместят трайно децата си във врачански детски заведения, което ще доведе до окончателно затваряне на градината.
Васил Драганов настоява за незабавен отговор, поради сериозността на проблема.


БОРИСЛАВ СТОЕВ: В СЕПИРАРАЩАТА ИНСТАЛАЦИЯ СА ВЛОЖЕНИ БЛИЗО 5 МИЛИОНА, А НЕ СЕ ЕКСПЛОАТИРА
                „Милиони са вложени в изграждане на сепариращата инсталация, а експлоатацията й се бави вече месеци наред. Толкова ли сме богати и можем ли да си позволим такъв лукс?“, попита на сесията зам.-председателят на Общински съвет – Враца Борислав Стоев.
                Той описа фактическото състояние в момента и допълни, че съоръжението е завършено на 9 януари 2013 година. На 18 март дружество „Екопроект“ е получило Комплексно разрешително, а на 1 април е издадено и Разрешение за ползване. Въпреки наличието на всички необходими документи за експлоатация, обществената поръчка за избор на оператор на сепариращата инсталация е обявена едва на 19 юли, т.е. близо 4 месеца по-късно, след направена проверка от комисията по екология при общинския съвет.
„Община Враца участва в „Екопрект“ със 75%, но не проявява никаква загриженост за състоянието на дружеството. То е генерирало значителни разходи във връзка със сепираращата инсталация, които не може да възстанови. В това число са разходи за издаване на Комплексно разрешително, за ел.енергия, както и за подръжка на съоръженията. Само за персонал похарчените средства са около 20 000 лева“, заяви от трибуната Борислав Стоев.
Той допълни, че общината не е упражнила необходимия контрол и обектът е бил приет, въпреки че са констатирани течове от покрива на фонарното осветление, теч от покрива на сухата камера, течове от водостоци и улуци, теч на навеса за съхранение на балиран отпадък. В резултат на това е наводнен пулта за управление на вентилационната система за отвеждане на дим и топлина, която е в неизправност и в момента. Стигнало се е до спиране на ел.захранването, вследствие на което сградата  е лишена от система за пожарогасене и пожароизвестяване, т.е. е пожароопасна.
Не са предприети никакви действия по закупуването на необходимите фургони за персонала, съгласно ЗБУТ, и на необходимото оборудване от спомагателни  машини и съоръжения за извършване на сепарирането.
„В обявената от Община Враца обществена поръчка са заложени изисквания, които не биха могли да бъдат покрити от нашето дружество – „Екопроект“ - /участниците за последните 3 г. да имат оборот от 4 600 000 лв. от услуги по предварително обработка на отпадъци и да имат поне една поръчка за сепариране за същия период/. Така ли смятате да защитавате интересите на общинските дружества?“, попита Стоев.
Конкретните въпроси на Стоев бяха:
1.            Какви са причините за забавянето от близо 4 месеца, като за това време Община Враца губи пари от излишно депониране /съгласно ПМС 207/2010 г./?
2.            Какви са причините за възлагане на Обществена поръчка за Оператор на СИ, без Общински съвет – Враца да е запознат с финансово-икономическия анализ на дейността, без да са водени разговори в комисиите на съвета?
3.            Кой допусна възлагане на външна фирма, след като Община Враца има свое дружество, създадено за тази цел, на което може да се извърши пряко възлагане на дейността,  и  което притежава всички необходими разрешителни. Разгледани ли са бъдещи възможности за публично-частно партньорство в инвестиции за оборудване за СИ и в инсталация за Механично-биологично третиране и компостиране?
4.            Как биха съжителствали заедно фирма-оператор на СИ и общинско дружество, използващи заедно везна, ток, вода, охрана?
5.            Какви допълнителни разходи ще заплаща Община Враца във връзка със сепарирането: ток, вода, разрешителни и мониторинг, освен таксата за сепариране?
6.            Как ще се оцени степента на амортизация на СИ след 5 г. при договор с външен оператор, след като в Проекто-договора  няма предвидена клауза за опазване и стопанисване на СИ?
7.            Защо като предмет на обществената поръчка е записано: „Предмет на откритата процедура за възлагане на обществена поръчка е избор на изпълнител за услуги – дейности по предварителна обработка (сортиране) на смесени битови отпадъци, генерирани на територията на община Враца.“ т.е къде е община Мездра?
8.            Какви действия са предприети до този момент за отстраняване на забележките от фирмата-изпълнител /30.07.13 г. е КРАЕН срок за отстраняването им/ и какви действия ще се предприемат в тази връзка?



Няма коментари:

Публикуване на коментар