Бисквитки

вторник, 18 юни 2013 г.

Обжалвания бавят ремонта на улиците във Враца




В бюджета си за тази година Община Враца е заделила общо над 700 000 лева за ремонти на улиците в града и региона. За текущ ремонт на уличната мрежа са предвидени 501 995 лв., а за ремонт на общинската пътна мрежа - 219 416 лв. За възлагане на дейността е проведена процедура по Закона за обществените поръчки. С цел да се избегнат обжалвания и протакане на ремонта на улиците, като критерий за оценката е избрана най-ниска предложена цена. В процедурата участват шест фирми, като нито една от тях не е обжалвала предварително метода на оценяване и критериите. На 10 май общинската комисия с председател зам.-кмета инж. Николай Йорданов определи за изпълнител по двете обособени позиции фирмата „Пътремонт” ООД – Враца. Офертата на „Пътремонт” ООД за текущ ремонт на уличната мрежа е най-ниска – 187.06 лв. без ДДС, като сумата включва отделните видове дейности, съгласно критериите за подбор по процедурата. Офертата на същата фирма за ремонт на общинската пътна мрежа също е най-ниска - 228.33 лв. за различните видове дейности, съгласно критериите за подбор по процедурата.
Решението на общинската комисия е обжалванео пред КЗК от двама от шестте участника – ДЗЗД „Пътища Северозапад 2012” – Монтана и „Мегаинвест – холд” ЕООД – Дупница. Офертата на ДЗЗД „Пътища Северозапад 2012” за ремонт на уличната мрежа е класирана на пето място и е за 273.95 лв. Офертата на същото дружество по втората обособена позиция – ремонт на общинската пътна мрежа е за 331.91 лв. и е класирана отново на пето място. Предложението на „Мегаинвест – холд” ЕООД за ремонт на уличната мрежа е за 259.38 лв. и е класирано на четвърто място. Офертата на дружеството от Дупница за ремонт на общинската пътна мрежа също е класирана на четвърто място и е с цена 319.64 лв.
Очаква се в срок до 1 месец КЗК да излезе с решение по законосъобразността на решението за определяне на изпълнител.

Осигурено е финансиране за почистването на Враца

През 2012 г. за почистването на Враца, което включва ръчно лятно почистване, ръчно зимно почистване, машинно метене, машинно миене, зимно машинно почистване и почистване на зелените площи, са заделени 1 137 600 лв.
До момента от тези средства са изразходвани 624 504 лв. В бюджета за почистване на общината остават 513 096 лв. „Оставащите над половин милион лева ни дават абсолютно спокойствие, че средства за почистването на Враца до края на годината има, противно на това, което бе публикувано в някои вестници. В случай, че в края на годината се наложи някаква актуализация, вярвам, че ще намерим подкрепата на общинския съвет” – коментира кметът инж. Николай Иванов.

Съставят актове на партии за непочистени предизборни плакати

Веднага след парламентарните избори със заповед на кмета на Община Враца бе сформирана общинска комисия, която да провери дали са извършени нарушения на Изборния кодекс и има ли останали разлепени предизборни плакати на партии и коалиции след крайния срок за премахването на агитационните материали.
Констатирани бяха общо 85 нарушения. Съставиха се протоколи, които бяха предадени на местните офиси на 14-те партии, нарушили Изборния кодекс. Това бяха СДС, Атака, Коалиция за България, ГЕРБ, ВМРО, НФОБ, ДПС, Нова алтернатива, ДАНО, ГОРД, „Център „Свобода и достойнство”, България на гражданите, ЛИДЕР и ДСБ. Даден бе седемдневен срок за възражения и последващи действия. В този период шест от партиите почистиха останалите единични плакати и подадоха възражания до Общината. Това са Атака, ГЕРБ, ВМРО, НФОБ, ДПС и Нова алтернатива. Направени бяха повторни проверки от комисията. Днес до политическите централи на останалите осем партии и коалиции ще бъдат изпратени покани за съставянето на актове по Закона за административните нарушения и наказания за нарушаване на Изборния кодекс.

Гасим светлините за час на 26 юни

 „Дни на интелигентната енергия” организира Община Враца по проекта “CONURBANT - Всеобхватен мрежови подход за включване на европейските агломерации и други обширни области за участие в "Спогодбата на кметовете”. В рамките на тези дни на 26 юни 2013 г. в 22.00 часа Община Враца ще загаси фасадното осветление на няколко знакови сгради – на сграда на общинска администрация, на Читалище „Развитие” и Кулата на Мешчийте. Кметът инж. Николай Иванов призовава гражданите, ръководителите на обществени институции, музеи и галерии, собствениците на административни сгради, ресторанти, хотели и офиси да се присъединят към инициативата. Врачанската инициатива е продължение на „Часът на Земята” - най-голямата глобална кампания, посветена на справянето с климатичните промени.



„Екопак” обнови детска площадка и игрище

         Детска площадка до блок 6 и спортно игрище до блок 11 в жк „Дъбника” във Враца бяха обновени от фирма „Екопак”. Реновирани са всички съоръжения и е направен ремонт на детските пързалки. Възстановени и монтирани са хандбални врати, баскетболни кошове, волейболна мрежа. Разчертани са игрища. Възстановена и също оградната мрежа на спортната площадка. Всички съоръжения са пребоядисани. От дружеството са поставили нови пейки и контейнерчета за разделното събиране на отпадъци. Ремонтът е дарение за гражданите на Враца.

Подписват договор по нов проект

         Договор за безвъзмездна финансова помощ по проекта „Защитено жилище и Дневен център за лица с психични разстройства” ще бъде подписан утре между Община Враца и МТСП. В церемонията ще вземе участие зам.-кметът по здравеопазване и социални дейности Светозар Луканов. Проектът на Община Враца е на стойност 199 632 лв. „С този проект ще завършим цикъла от разкриването на нови социални услуги към нашите съграждани” – обобщи Луканов. Проектът предвижда разкриването на Защитено жилище за лица с психични разстройства и Дневен център за лица с психични разстройства с общ капацитет 20 лица с физически увреждания и умствена изостаналост, и предоставянето на разнообразни услуги за лична помощ и в подкрепа на  социалното включване. По проекта в Защитеното жилище и в Дневния център ще бъдат обучени и назначени по четирима специалисти и един общ управител. Специалистите са психолог, двама трудотерапевти, медицинска сестра, двама социални работници, артерапевт и рехабилитатор.
  
Даниела Хитова,
                                                                  гл. експерт „Връзки с обществеността”
                                                                 

Няма коментари:

Публикуване на коментар