Бисквитки

вторник, 13 ноември 2012 г.

Стъпка по стъпка в бъдещето на Европа


Цел на Кампанията "Стъпка по стъпка в бъдещето на Европа" е подпомагане от ученици на безработни млади хора при ориентиране в търсенето на професионални перспективи в Областите от Северозападна България и насърчаване на трудовата заетост и мобилност в региона. Кампанията допринася за постигането на поставената в Стратегията „Европа 2020” цел - заетост за 75 % от населението на възраст 20—64 години, както и укрепването на Европейския вътрешен пазар. Целева група са ученици от горните класове на средното образование в училищата в област Враца,  Монтана и Видин, млади хора, завършили висше образование - търсещи работа и работодатели от Северозападна България.
 До момента Кампанията протича  в следния формат:
Обучени бяха четири групи от по 5 ученика и техен учител за придобиване на мултимедийни компетентности, запознаване с тенденциите в развитието на икономиката в региона и стратегията „Европа 2020” във Враца - СОУ "Васил Кънчов"-Враца, Бяла Слатина- ПАГ"Н.Й.Вапцаров" - Бяла Слатина, Монтана- ФСГ "Васил Левски" - Монтана  и Видин- ПГ "Проф.Асен Златаров" - Видин .
Обявихме мултимедиен конкурс „Стъпка по стъпка в бъдещето на Европа”,  за който обучените групи бяха поканени, използвайки различни мултимедийни техники, да съберат и подготвят информация за фирми от региона, за свободни работни места и различни професии, които те считат, че имат бъдеще в нашия регион или както в последствие се наложи термина „да направят профили на различни професии” .
В средата на м. октомври 2012 г., в НДК София се проведе МЕЖДУНАРОДЕН ФОРУМ „20 години Единен пазар и 10 години Европейски ден на предприемача в България”,  на който беше представена Кампанията на Европа Дирекно Враца и от самите ученици част от изработените „профили на професии". Кампанията придоби по този начин широка видимост и предизвика определен интерес от представителите на МТСП и МИЕТ в панела „Единен пазар – ползи и възможности”. Присъстващи работодатели изявиха желание да се включат в Кампанията, предоставяйки на учениците информация за други професии, които да бъдат популяризирани.
 Мария Панайотова
Европа Директно Враца

Няма коментари:

Публикуване на коментар