На 15 март 2012 г. Община Враца с партньорството
на общините Мездра и Роман внесе
проектно предложение „Враца – врата към древността” по схема „Подкрепа
за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на
дестинациите" по Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013 г. За първи път
документите за кандидатстване са подадени по електронен път чрез Модула за
електронни услуги на Информационната система за управление и наблюдение на
Структурните инструменти на Европейския съюз в България (ИСУН).
Основната цел
на проектните дейности е подобряване на сезонното и териториално разпределение
на туризма, основано на интегрирано управление и маркетинг на дестинациите.
Предвидено е разработването на регионален туристически продукт с различни
туристически пакети, включващи обекти с национално значение като къщата на баба
Илийца, пещерата „Леденика”, прохода „Вратцата”, манастира „7-те престола”,
местността „Шупловица”, връх „Околчица”, природен феномен „Божия мост” и др.
Във всеки от пакетите ще бъдат включени и уникални атракции като приготвяне на
хляб, ритуали за пиене на вино, огнено шоу и др. Рекламните дейности наред с
традиционните методи предвиждат иновативни начини за информиране и въздействие
като 3D-mapping, 3D визуализация и виртуални карти за туристическите пакети, флашмоб
спектакли и други. Планирани са участия в туристически борси и форуми, чрез
които да се популяризира разработения по проекта туристически продукт и да се
представи рекламен филм.
Предвидено е дейностите по проекта
да се изпълняват 2 години, а разработените туристически пакети и самата
комуникационна кампания за подобряване на осведомеността за природното,
културно и историческо наследство да продължат до една година след приключване
на договора за финансиране. Стойността на проектното предложение е 491,5
хил.лева, като кандидатът Община Враца ще осигури 24,5 хил.лева собствен принос. Проектното предложение предвижда осъществяване
на изследвания на въздействието на осъществените маркетинговите и рекламни дейности. Очакваните
резултати са нарастване на броя туристи в региона и трайно повишаване на
тяхната удовлетвореност, благодарение на разработените нови туристически
пакети, които дават нов поглед върху историята и природните дадености на
общините Враца, Мездра и Роман.
Даниела
Хитова,
гл.
експерт „Връзки с обществеността”
Няма коментари:
Публикуване на коментар