Бисквитки

понеделник, 4 юли 2016 г.

Статистика по Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради



От началото  на годината броят на регистрираните Сдружения на собственици по Национална програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради / НПЕЕМЖС / е 41, а сключените договори между Сдруженията и Община Враца за изпълнение на Програмата са 19 бр.  Броят на подадени заявления за интерес и финансова помощ по Програмата към Българска банка за развитие /ББР/ са 18, а броят на регистрираните заявления за интерес и финансова помощ в Регистъра на ББР от началото на годината към този момент са 14.
На 30 юни са подписани и първите 7 договора между Сдружения на собствениците и Община Враца за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие”,  Инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради” на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014 – 2020. Програмата е в размер на 4 млн. лв. за жилищни сгради. Подписаните договорите са за: Ул. „Стоян Кялъчев” № 19, 21; Бул. „Демокрация” № 2; Ул. „Г. С . Раковски” № 15; Ул. „Димитраки Хаджитошев” №29; Бул. „Никола Войводов” № 38; Бул. „Мито Орозов” № 57; Ул. „Алеко Константинов” № 7. Предстой подписване на още 10 бр.
Обявените  обществени поръчки по НПЕЕМЖС са за:
-ж.к. „Дъбника”, бл. 124- Има решение за избор на изпълнител, но се обжалва
-ж.к. „Младост” бл. 1; ж.к. „Сениче” бл. 54; бул. „Втори юни” № 70 и ул. „Братя Миладинови” № 10- Обявена процедура за избор на изпълнител на СМР от 21.06.2016 г.-До 20 юли се приемат оферти
·        На предварителен контрол за инженеринг са:
-Ж.к. „Дъбника”, бл. 36; Ул. „Вежен” № 7, бл. „Чавдар”; бул. „Мито Орозов” № 45; ж. к. „Дъбника”, бл. 144; бул. „Васил Кънчов” № 2А; ж. к. „Сениче”, бл. 74
По програмата „Обновяване на българските домове 2007 – 2013г.“ има обявена поръчка за избор на изпълнител на СМР от 12.04. за ул. „Любен Каравелов” № 1 и ул. „Иванка Ботева” № 9.
До края на 2016 г. трябва да се финализира изпълнението на СМР и въвеждането им в експлоатация на всички блокове, одобрени за безвъзмездно финансиране през 2015 г. Общинска администрация Враца не пести сили и време за постигане на целта. 
Информационната кампания на Община Враца, която стартира през декември 2015 г. ще продължи през следващите месеци. Благодаря на гражданите на Община Враца за тяхната инициативност и активно участие в кампанията.
ВАЖНО!
Уважаеми граждани, информирам ви, че тече информационна кампания и прием на документи за многофамилни жилищни сгради до 35 самостоятелни обекта, строени по индустриален способ – ЕПЖС, ППП, ЕПК, пълзящ кофраж и разновидностите им по инвестиционен приоритет – „Енергийна ефективност в административни жилищни сгради” на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. Одобрените сгради ще получат до 100% безвъзмездна финансова помощ. По програмата могат да бъдат обновени единствено цели сгради. До края на декември 2016 г. ще се приемат и документи и по Националната програма за енергийна ефективност за сгради до 36 самостоятелни обекта.
Допустими сгради:
-          Многофамилни жилищни сгради, които са масивни сгради и са проектирани преди 26 април 1999 г.
-          Многофамилни жилищни сгради до 35 самостоятелни обекта включително с жилищно предназначение, строени по индустриален способ: ЕПЖС (едропанелно жилищно строителство); ППП (пакетно-повдигани плочи); ЕПК (едроплощен кофраж); пълзящ кофраж и разновидностите им.
Допустими дейности за финансиране са:
1.        Дейности по конструктивно възстановяване/усилване на сградата, които са предписани като задължителни за сградата в техническото обследване;
2.        Изпълнение на мерки за енергийна ефективност, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност:
         По външните сградни ограждащи елементи:
o         подмяна на дограма (прозорци, врати, витрини и др.);
o         топлинно изолиране на външните ограждащи елементи (външни стени, покриви, подове и др.).
         По системите за поддържане на микроклимата
         Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и съответното възстановяване на общите части на сградата в резултат на изпълнените мерки с енергоспестяващ ефект. Съпътстващите строителни и монтажни работи са свързани единствено с възстановяването на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обявяването на общите части и на подмяната на дограма в самостоятелния обект.
3.        Извършване на обследвания за енергийна ефективност, вкл. оценка на разходната ефективност за инвестицията и технически обследвания на многофамилни жилищни сгради;
4.        Подобряване достъпа на лица с увреждане;
5.        Разходи, свързани със заснемания, технически и/или работни проекти;
6.        Разходи за оценка на съответствие на проектите;
7.        Разходи за авторски надзор;
8.           Разходи за строителен надзор;
9.        Разходи, свързани с осигуряването на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи;
10.     Разходи, свързани с въвеждането на обекти в експлоатация.

ВАЖНО!
По мярката ще се финансира икономически най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постига минимум клас на енергопотребление „С” в съответствие с Наредба 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради.
Общинска администрация Враца е подготвила необходимите комплекти документи за кандидатстване по програмата, като всеки заинтересован може да заповяда в стая 34 за повече информация.



Министерството на труда и социалната политика отпусна допълнително средства по схема „Независим живот“

На редовно заседание на Комитета за наблюдение по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ е одобрена промяна в операция „Независим живот“ и критериите за разпределяне на средствата. В резултат на това се даде възможност на 16 общини от страната да получат допълнителен финансов ресурс. Сред тях е и Община Враца.
Извършено е разпределяне на неусвоения до момента ресурс по процедурата, който е в размер на 6 мил. лева. Всяка една от 16-те общини ще получи по 375 000 лв. и това ще даде възможност  да  се включат допълнителен брои потребители.
Проект „Предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги в Община Враца“ се изпълнява съгласно подписан договор между Министерство на труда и социалната политика и Община Враца по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ «Независим живот» по Оперативна програма «Развитие на човешките ресурси» 2014-2020 г. (ОПРЧР).
Срокът за изпълнение на проектните дейности е от 01 февруари 2016 г. до 31 октомври 2017 г.
По проекта от 01 май 2016 г. са назначени 15 лични асистента, които са на 4-часов работен ден и се грижат за деца с увреждания. Броят на назначените лица на социалната  услуга „Домашен помощник“ е 32, като те са назначени на 8 часов работен ден и всеки от тях почасово обгрижва 3-ма потребители, в зависимост от оценката на потребностите им. Социалната услуга се предоставя от 01 юни 2016 г. и оказва помощ общо на 92 потребителя от Община Враца.
            Община Враца очаква да получи допълнителни указания, във връзка с усвояване на финансовия ресурс.



Община Враца стартира проект „СТИМУЛ за ранно детско развитие”

На 1 юли между Община Враца и Министерство на труда и социалната политика бе подписан Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, с който Община Враца стартира изпълнението на проект „СТИМУЛ за ранно детско развитие”.
Проектът е на обща стойност 658 200 лв., и се реализира по Схема за безвъзмездна финансова помощ на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г.  Проектът е с продължителност 29 месеца като крайният срок за приключване на дейностите е 31 декември 2018 г.
Общата цел на проект „СТИМУЛ за ранно детско развитие” предвижда превенция на социалното изключване, намаляване на бедността сред децата на община Враца чрез инвестиции в ранното детско развитие.
Специфичните цели на проекта са:
·        Предоставяне на подкрепа на деца в ранна детска възраст и техните семейства за подобряване на достъпа до здравна грижа;
·        Формиране на родителски умения и подобряване на семейната среда;
·        Повишаване на училищната готовност на децата за включване в образователната система;
·        Предотвратяване на настаняването на деца в специализирани институции;
·        Подкрепа за дейността на създадените по Проекта за социално включване интегрирани услуги за ранно детско развитие, насочени към деца от 0 до 7 години, вкл. и деца с увреждания и техните семейства, както и бъдещи родители;
·        Повишаване информираността на местната общност относно възможностите на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-20120 за подкрепа на ранното детско развитие.
По проекта ще се предоставят услугите:
          „Ранна интервенция на уврежданията“;
          „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания“;
          „Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи  и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения, Семейно консултиране и подкрепа, Индивидуална и групова работа с деца и родители, вкл. И с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина“;
          „Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията“;
          „Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище“ – групи за Лятно училище;
          „Семеен център за деца от 0 до 3 години“.
В предоставянето на услугите ще бъдат ангажирани много и различни специалисти като: рехабилитатор/кинезитерапевт, логопед, специален педагог, начални педагози, социални работници, педиатри, гинеколог, стоматолог, медицински сестри, акушерка, психолози, юрист, медиатори и др.
Услугите ще се реализират, както в Общностния център за деца и семейства, така и чрез мобилна работа в населените места на общината, чрез закупения по ПСВ специализиран автобус.
            До няколко дни ще се сформира екип за управление на проекта и ще се премине към процедура по избор на изпълнители на услугите и подбор  на персонала.
            


Към Община Враца започва да функционира Звено „Инспекторат“
От 1 юли към Общинска администрация- Враца започва да функционира звено "Инспекторат”. Работата на звеното е да осигурява и подпомага изпълнението на контролните функции на кмета на Община Враца на територията на Общината, като е на негово пряко подчинение. Инспекторатът осъществява текущ, превантивен и последващ контрол, дава предписания и следи за изпълнението им, както осъществява и административно-наказателна дейност по предвидения законов ред. Дейността по установяване на нарушения се извършва чрез проверки на място, служебно, по сигнал или жалба от лице, по информация от средствата за масово осведомяване, по искане на друг контролен орган или на звено от общинската администрация.
Кметът на Община Враца координира и контролира дейността на звеното и определя задачите за изпълнение.
Ръководител на звено „Инспекторат“ е Галя Цветанова, която до момента заемаше длъжността началник Отдел „Здравеопазване и социални дейности“ в Община Враца.
Цветанова има дългогодишен опит в управлението на социалните услуги. Била е директор на дом за деца и младежи с умствена изостаналост „Вяра, Надежда, Любов“-Мездра и директор на комплекс за социални услуги за деца и младежи с увреждания-Мездра.


Проект  „Финансов план на Община Враца”,

Община Враца започна изпълнението на проект „Финансов план на Община Враца”, договор за безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-8.001-0014 -C01 на 17.06.2016 г.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Европейския фонд за регионално развитие, предоставен чрез Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., Процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-8.001 „Бюджетна линия за 39 общини – бенефициенти по приоритетна ос 1 НА ОПРР 2014-2020“.
Бюджет: Проектът е на стойност 125 009,31 лева. Размерът на исканата безвъзмездна финансова помощ от ОПРР е 125 009,31 лева (100 %).
Продължителност: 90 месеца.
Основната цел на проект „Финансов план на Община Враца” е подобряване на административния капацитет на Община Враца чрез подпомагането й в дейностите по управление и изпълнение на Инвестиционната програма за периода до 2023 г., както и функциите й на междинно звено по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие” на ОПРР 2014-2020.
Проектът е насочен към финансиране на разходите на Община Враца с цел обезпечаване на дейностите й по управление и изпълнение на Инвестиционната програма на общината за периода до 2023 г. за изпълнение на интегрирания й план за градско възстановяване и развитие. Проектът включва мерки за осигуряване на възнаграждения на служителите на общината, които ще бъдат ангажирани с изпълнение на инвестиционната програма, екипите на междиннoто звено, както и възнаграждения на външни експерти, участващи в оценката на проектни предложения. Включени са разходи, необходими за актуализиране на системата за финансово управление и контрол, което да гарантира целесъобразно и ефикасно управление на средствата, отпуснати в рамките на приоритетна ос 1 на ОПРР 2014-2020. Проектът обхваща дейности, насочени към подобряване на административния капацитет на общината за изпълнение на ИПГВР.

Този документ е създаден в рамките на проект BG16RFOP001-8.001-0014 -C01 „Финансов план на Община Враца”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от Община Враца и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.”



Няма коментари:

Публикуване на коментар