Бисквитки

сряда, 13 април 2011 г.

Пилот от Враца с престижно класиране в автосъстезание


Врачанският пилот Мирослав Петков спечели две втори места в класа си в немския шампионат за туристически автомобили организиран от немската федерация ADMV(Allgemeiner Deutscher Motorsport Verband). Петков остана недоволен от старта на уикенда си в квалификацията, въпреки че спечели 2-ро място на стартовата решетка в своя клас, защото изпусна да спечели пол-позишъна в класа си до 1600сс, където той се състезава с Лада Самара - специално разработена от отбора на Любнер в Лайпциг, Германия. Първото състезание стартира с летящ старт и той загуби няколко позиции, но все пак успя да се добере до втора позиция в класа си и 10-ти в общото генерално след технически проблеми от сблъсък с конкурентно БМВ 320 si.
Мирослав Петков:
Два пъти завърших втори! Все пак не съм много доволен от карането ми. В свободната тренировка дадох 2:09.5, обаче в квалификацията не можах да го повторя. В първото състезание направих лош старт и няколко коли ме изпревариха включително и две Лади, но за пръв път ми беше да стартирам на летящ старт. Едната Лада я изпреварих още на 2-ри завой, но в първия завой на втората обиколка Михаел Майер с БМВ ме удари и ме завъртя. За мой късмет там е голяма асфалтова зона за сигурност, така че след бързи 360 градуса продължих без да загубя много време. Направих две много бързи обиколки докато настигна отново колите с които се борех, така завърших 10-ти в общото класиране и 2-ри в класа!
Във второто състезание българския пилот отново направи лош старт, но загуби по-малко позиции и финишира на по-малко от 1 сек. зад победителя в класа и оставайки зад себе си много по-силни машини като БМВ и Алфа Ромео.
Мирослав Петков:
Отново направих лош старт, една Лада и Майер с БМВ ме изпревариха! Ладата я минах в първата обиколка, но БМВ-то не можах да го изпреваря и той започна да ме бави, защото бях много по-бърз през Мотодром от него и излизах от последния завой на неговата броня, обаче на правата той леко се отдалечаваше колкото да не мога да го изпреваря. Две обиколки преди края най-после успях да го изпреваря и да тръгна да гоня лидера Гросман с Форд Пума Киткар, обаче вече бе твърде късно. Той завърши на 20м пред мен и пак бях втори в класа, обаче вече 9-ти в общото класиране от 27 коли.
Победител в двете състезания станаха Щефен Гросман с Форд Пума в клас до 1600 сс и Кристиян Франк със СЕАТ Леон Суперкопа.
Мирослав Петков е шампион в българския картинг шампионат за 1988, след което става втори в класа си в Българския пистов шампионат през 1995, през 1996-та става шампион в купа Юниор на Българския пистов шампионат, а в сезон 1999 той става първия българин състезавал се във Формула Рено. През сезон 2011 работи в Йенцер Моторспорт в шампионата Формула Абарт и се състезава в шампионата за туристически автомобили на ADMV.

Няма коментари:

Публикуване на коментар