През 2015 г. НАП ще осигури
възможност на своите клиенти да подават данъчните си декларации и с персонален
идентификационен код (ПИК), обещават от
приходната администрация. От приходното ведомство вече работят върху най-новата
електронна услуга, но преди пускането й трябва да бъдат приети законодателни
промени, които да позволят идентифицирането на подателя на декларацията чрез
ПИК, а не само с електронен подпис.
До момента в цялата страна са
издадени безплатно над 220 000 персонални кодове, като клиентите на НАП са
направили над 2,5 млн. онлайн операции с тях. Най-често ПИК се използва за
справки за задължения към бюджета и при издаване на удостоверения, допълват от
приходната агенцията.
В офис Враца са издадени над 2500
персонални кодове, като от началото на годината досега издадените ПИК са близо
750.
В момента с ПИК гражданите могат
да проверяват в интернет върху каква сума работодателите внасят осигурителните
им вноски, да получат информация за пенсионния фонд, в който се осигуряват,
както и да проследят какъв трудов договор е декларирал пред НАП техният
работодател. Чрез ПИК клиентите на приходната агенция могат да поискат и
издаването на документ, като например удостоверение за липса на задължения, да
проверят какви са задълженията им към бюджета, както и какви плащания са
направили.
Клиентите на НАП могат да получат
безплатно своя ПИК в офиса на агенцията
по постоянен адрес или по регистрация за фирмите.
Информация за услугите с ПИК може
да се получи на информационния телефон 0700 18 700 на цената на градски разговор
Няма коментари:
Публикуване на коментар