Юлия Грънчарова
НАП
уведомява с имейл своите клиенти за всички плащания, които постъпват по тяхната
данъчно-осигурителна сметка. С новата електронна услуга на приходната агенция
се дава възможност клиентите й да
получават по-пълна информация за функционирането на единната сметка, като
проследяват всички плащания, които правят за данъци и осигурителни вноски.
Е-услугата е напълно безплатна, а от пускането й до сега са изпратени общо
272 000 електронни съобщения.
Услугата
предвижда имейли да получават всички физически и юридически лица, които ползват
електронните услуги на НАП с електронен подпис и имат достъп до
данъчно-осигурителна информация. Новата е-услуга могат да ползват и тези, които
имат персонален идентификационен код (ПИК) и са посочили е-адрес за
кореспонденция.
Притежателите на ПИК не само
получават съобщения за направените от тях плащания, но могат да направят и електронна
справка в сайта на НАП за всичките си задължения и плащания. Освен дълговете за
данъци и осигурителни вноски, електронната услуга дава достъп и до информация
за неплатени глоби и санкции, наложени от различни държавни органи и изпратени
за принудително събиране от НАП, допълват от приходното ведомство.
Повече информация за плащането на
данъци и осигурителни вноски, процедурите за издаване на ПИК и отписване на
задължение може да се получи на
информационния телефон на НАП
0700 18 700 на цената на стандартен телефонен разговор.
Няма коментари:
Публикуване на коментар