Бисквитки

понеделник, 7 януари 2013 г.

Три ще са основните приоритета за Община Враца през 2013 г


Над три основни приоритета ще работи общинската администрация във Враца през 2013 г., обяви днес кметът инж. Николай Иванов. Първият е градът да стане по-чист, по-зелен и по-красив. Важна стъпка в реализирането на това намерение е новият проект „Враца – привлекателекателно място за живеене”, с който Общината ще кандидатства за финансиране по схема „Зелена и достъпна градска среда” по ОП „Регионално развитие”. Проектът, който е на стойност 5 милиона лева, ще бъде внесен в следващите дни в МРРБ. Вторият приоритет е успешното управление на всички проекти, финансирани с европейски средства, сред които най-големият е за водният цикъл на Враца. По него вече започна реалното строителство. Третият приоритет е осигуряването на заетост. „И тук не става дума само за създаване на работни места чрез реализирането на публични проекти и за стотиците работни места по програми за хора в тежка социална ситуация, а и за полагането на усилия за привличането на инвеститори и подкрепа за местния бизнес” – заяви инж. Николай Иванов. Кметът на Враца подчерта, че успоредно с тези приоритети, ще продължи и работата във всички останали сфери, които са важни за живота в общината. „Зареден съм с оптимизъм в началото на тази година. Имаме повече опит, извлекли сме си поуките и вярвам, че това ще е една по-добра и по-успешна година. Вярвам също в подкрепата и на нашите съграждани, и на общинския съвет” – каза инж. Иванов.


Започва подаването на документи за социални услуги в домашна среда

От 09 януари 2013 година започва приема на документи, свързани с предоставянето на социални услуги в домашна среда, съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между Агенция за социално подпомагане и Община Враца. Проектът “Социални услуги в домашна среда” се финансира от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007 – 2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд. В него се предвижда да се разкрие Звено за социални услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж в рамките на общинското предприятие “Социални дейности”.
За потребители по проекта могат да кандидатстват лица с различни видове трайни увреждания, включително деца, чиито ограничения от здравословен характер ги поставят в изолация и невъзможност сами да организират своя бит, и самотно живеещи възрастни хора, които поради различни причини от здравословен или семеен характер не са в състояние сами да организират ежедневието си.
За работа в Звеното за социални услуги в домашна среда могат да кандидатстват лица в трудоспособна възраст, които са безработни. Няма изискване кандидатът за доставчик на социалната услуга да е близък на потребителя.
Документите за кандидатстване ще се приемат до края на януари 2013 г. в стая на първи етаж – тяло 2 на ул.”Кокиче” № 14 / бившата детска градина до Езиковата гимназия /. След оценка на потребностите от социални услуги в домашна среда, ще бъдат класирани 60 потребители, които за периода 01.04.2013 – 31.03.2014 г. ще ползват почасови социални услуги в зависимост от конкретните си потребности /от тях 50 души ще ползват социални услуги до 4 часа дневно/. Потребителите ще заплащат такси за предоставяните услуги, които са в размер от 0,10 до 0,20 лв./час в зависимост от личния доход на потребителя. С подалите заявление за работа ще се проведе интервю след като е осъществено класирането на потребителите. В зависимост от резултатите от това интервю и предпочитанията на потребителите ще бъдат класирани за назначаване на работа на трудов договор 10 лични асистенти,10 социални асистенти и 15 домашни санитари. За да бъдат назначени на пълен работен ден, социалните асистенти и домашните санитари трябва да полагат грижи за най-малко 2-ма потребители.
Лев Митков напуска поста си по лични мотиви

Главният финансист на Община Враца Лев Митков е депозирал в последния работен ден на миналата година заявление за напускане на работа. „Мотивите за напускането са лични. Искам да благодаря на г-н Митков за съвместната ни работа. Както знаете, той е безспорен експерт в управлението на бюджетните средства. Желая му успех и най-вече добро здраве” – каза по този повод кметът на Враца инж. Николай Иванов. Лев Митков ще продължи да изпълнява служебните си задължения до 28 януари, когато изтича едномесечното предизвестие.

Даниела Хитова,
гл. експерт „Връзки с обществеността”

Няма коментари:

Публикуване на коментар