Бисквитки

петък, 10 април 2020 г.

Две нови електронни услуги пуска НАП


За информация: Людмила Байчева                 
                                      Тел.:092 66 84 100 

Националната агенция за приходите ще обменя електронно информация с банки, застрахователи, общини и други ведомства във връзка с извършваниревизии и проверки на техни клиенти. Това е възможно с внедряването на две нови електронни услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис /КЕП/, с което общият брой на е-услуги на НАП надхвърля 140. 
От днес организациите, които не са страни в контролни производства(например банки, застрахователни дружества и много други)но от тях се изисква информация по конкретна ревизия или проверкаще могат по електронен път да получават и изпращат документи от и към НАП.  Новите услуги: „Връчване на документи на трети лица в рамките на контролни производства“ и „Подаване на документи от трети лица в рамките на контролни производства“ ще спестят значително време и разходи на участниците в данъчните производствасъобщават от приходното ведомство. 
За последната година над 1 млн. документа са разменени изцяло онлайн в рамките на 200 000 проверки и ревизии чрез информационната система „Контрол“, съобщават от НАП. 
Новите електронни услуги са добавени в портала за е-услуги на НАП: https://inetdec.nra.bg/Достъп до услугите за получаване на документи и предоставяне на отговори имат представляващия или упълномощени от него лица, след направена регистрация в портала за е-услуги, достъпни чрез квалифициран електронен подпис (КЕП). Това става с подаване на заявление за съответната услуга.
Националната агенция за приходите призовава отново своите клиентите да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни портала за е-услуги. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.
Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП:https://nap.bg/page?id=762.   
Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни, на цена според тарифите на съответния оператор.



Няма коментари:

Публикуване на коментар