50
човека вече са ползвали най-новата услуга на НАП за получаване на данъчно-осигурителна
информация по телефона. От днес всички клиенти на приходната администрация,
които притежават ПИК, могат да правят справка за дължимите си данъци и
осигуровки и чрез колцентъра на НАП. Клиентите могат да получат също съдействие
и разяснения по повод декларирани от тях и за тях данни пред НАП. Единственото
условие е те да се идентифицират чрез своя ЕГН или ЕИК по БУЛСТАТ и последните
четири цифри на персоналния си код. До сега нямаше такава възможност, но
последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс позволиха на НАП
да предложи новата услуга.
Освен
по телефона, данъчно-осигурителна информация клиентите на Агенцията могат да
получат онлайн – с ПИК и електронен подпис, както и в офисите на НАП.
Персоналният код на НАП е безплатен и безсрочен и се
издава в офиса на НАП по постоянен адрес. До момента в офис на НАП Враца са подадени над 6 600
заявления за издаване на ПИК, от началото на тази година са издадени близо 900
персонални кода.
От
създаването си през 2008 г. до сега колцентърът на НАП е обслужил
над 3 милиона запитвания на клиенти на Агенцията. Чрез телефона за информация
на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2 224 000 запитвания на клиенти, а
служителите на информационния център са отговорили на над 172 200 въпроса,
постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg. Автоматизираните справки
и информация са ползвани над 694 000 пъти.
Статистиката
на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са
под 5%, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90%.
Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути.
На
телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и
представителите на фирмите могат да получат насоки за декларирането и плащане
на данъци и осигурителни вноски. Освен това могат да ползват и автоматичните
услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в
денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус, справка за
регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от
цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни
телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания
клиентите могат да изпращат и на имейл адрес infocenter@nra.bg.
Колцентърът
на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и
осигурителни нарушения.
Няма коментари:
Публикуване на коментар