Последните
промени в данъчния кодекс улесняват гражданите
НАП
ще може да предоставя данъчно-осигурителна информация на клиентите си, които
притежават персонален идентификационен код (ПИК) и по телефона чрез колцентъра си.
На практика това означава, че гражданите и фирмите с ПИК ще могат да получават
информация за своите данъчни и осигурителни задължения по още един начин, не
само онлайн - с ПИК или електронен подпис и в офисите на Агенцията, но и по
телефона, след като се идентифицират със своя ПИК.
До
сега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния
процесуален кодекс дадоха възможност на НАП да предложи новата услуга. Очаква
се Агенцията да въведе проверката за данъци и осигуровки по телефона в близките
месеци. Разпоредбите на данъчния кодекс дават 6 месечен срок, в който да се
уреди реда и начина за прилагането им.
Персоналният код на НАП е безплатен и безсрочен и се
издава в офиса на НАП по постоянен адрес. До момента в офис на НАП Враца са подадени над 6 500
заявления за издаване на ПИК, от началото на тази година са издадени близо 800
персонални кода.
От
създаването си през 2008 г. до сега колцентърът на НАП е получил
близо 3 милиона запитвания на клиенти на Агенцията. Чрез телефона за информация
на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2 200 000 запитвания на клиенти, а
служителите на информационния център са отговорили на над 164 400 въпроса,
постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg. Автоматизираните справки
и информация са ползвани над 680 000 пъти.
Статистиката
на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са
под 5%, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90%.
Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути.
На
телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и
представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на
данъци и осигурителни вноски. Освен това могат да ползват и автоматичните
услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в
денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус, справка за
регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от
цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни
телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания
клиентите могат да изпращат и на имейл адрес infocenter@nra.bg.
Колцентърът
на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и
осигурителни нарушения.
Юлия Грънчарова
Няма коментари:
Публикуване на коментар