Бисквитки

вторник, 29 септември 2015 г.

ПРЕДИЗБОРНА ПРОГРАМА на ВМРО – Българско национално движение



 ВАЖНИ СА ХОРАТА!
 


ПРЕДИЗБОРНА ПРОГРАМА

на

ВМРО – Българско национално движение
 
Община Враца

2015г






 I.    ВЪВЕДЕНИ


Ние от ВМРО следвайки принципите си и водещи се само и единствено от интересите на врачани, ще Ви предложим средносрочен секторен стратегически анализ, определящ нашите цели за подкрепа на икономическото развитие на Община Враца.

Ние искаме и ще работим заедно с бизнеса за постигане на важните и стратегически наши приоритети, като вярваме, че устойчивото икономическо развитие на Нашата Община е основната постижима цел,  за която Декларираме, че ще работим и никога няма да следваме конюнктурни политически и икономически модели, а последователно ще се водим само и единствено от интересите на гражданите на Община Враца.

Ние гарантираме, че всичко което излагаме пред Вас не са голословни думи и политически маркетинг, а реално изпълними цели. Няма да отстъпим от нашите идеали и програма.

Ние гарантирам, че ще работим прозрачно и открито, ще проявяваме коректност, толерантност, колегиалност, професионализъм, родолюбие, демократизъм, отговорност към служебните задължения, устойчивост на поставените цели, ще зачитаме достойнството и идентичността на хората, ще спазваме върховенството на закона, ще подкрепяме новите и оригинални идеи, научното, професионално и творческо  израстване, ще защитаваме правото на труд, професионални изяви и адекватни възнаграждения и всяко наше действие ще бъде насочено  към всички граждани на Община Враца.

Ще бъдем безкомпромисни тогава когато се нарушават интересите на гражданите, интересите на Суверена.

И Ви уверяваме, че ще наложим политика на „Чуваемост“, политика на „Прозрачност“ и политика обърната към ХОРАТА!





II. ПРОГРАМНА ЧАСТ





Говорейки за програма за управления, насоките на предложенията не трябва да бъдат само пожелателни. Те трябва да отразяват и вече постигнати конкретни и трайни резултати. Ние може да се гордее с безспорни успехи областта на местната изпълнителна и законодателна власт.

Аналитичната част на програмата е базирана на оценката на сегашното състояние на община Враца, на резултатите, постигнати от участието на представители на ВМРО в управлението на Общината, работата на общинските съветници и инициативите на Общинския комитет на ВМРО Враца. Стратегическата част е плод на усилията на много специалисти, които предложиха своето професионално и експертно мнение за развитието на община Враца.  


1.   ИКОНОМИКА

                                

Аналитична част:



Основно място в икономиката заема преработващата промишленост - около 20%. Осигурява се заетост в строителството, шивашката промишленост, хранително-вкусовата промишленост, селското стопанство, търговията, в сферата на услугите.

Преобладаваща част от предприятията са от типа "малки". Голямо предприятие е "Холсим" АД - Бели Извор, което осигуряват заетост на хора в трудоспособна възраст от близките населени места.

Коефициентът на безработица е висок, като най-уязвими са лицата до 29 години, лицата от ромската етническа общност и жените, както и лицата от малките населени места.



Негативни страни влияещи върху бизнес климата в Община Враца са:

-               Негативни демографски тенденции.

-               Слаба икономическа активност на населението.

-               Сравнително ниско образователно равнище на населението и недостатъчна  

-               степен на квалификация на същото.

-               Амортизирана инфраструктура.

-               Тромава Общинска и Държавна администрация.

-               Липса на електронно управление от типа на електронната Общинска 

-               администрация.

-               Нисък жизнен стандарт и нарастване на миграцията.

-               Намаляване дела на населението в трудоспособна възраст и риск от обезлюдяване и етническо сепариране на региони в Община Враца

-               Липса на чуваемост от Общинската администрация по отношение проблемите на бизнеса и незаинтересуваност на проблемите на местния бизнес.



Стратегическа част:



Ще се фокусираме върху следните приоритети:

·              Мерки, свързани с организационното развитие на администрацията за предоставяне на ориентирани към бизнеса услуги .



·              Развитие на ефективни отношения с бизнеса и включване на        представителите на бизнеса в планирането на дейности,  насочени към подобряване на бизнес средата;



·              Подкрепа на предприемачеството и нововъзникващия бизнес чрез развитие на възможности за равен достъп до информация, технологии и услуги.



·              Развитие на управлението на общинската собственост в подкрепа на бизнеса и икономиката.

·              Отваряне на общината към професионалните и неформалните общности за идентифициране и осъществяване на инициативи.



Подходът при определяне на мерките е основан на разбирането, че местната власт трябва в максимална степен да осигурява подкрепа за икономическото развитие, но в същото време  възможно най-малко да се намесва в протичането на икономическите процеси.



Мерките, чрез които ще бъдат постигнати определените стратегически цели са разработени в съответствие с предизвикателствата, стоящи пред местната икономика, а именно необходимостта от увеличаване на работните места чрез привличане на външни инвеститори и развитие на предприемачеството ;

Част от факторите за развитие на местната икономика могат да бъдат повлияни в голяма степен от дейности на местната власт, присъщи й според нейните функции и отговорности.

В най-голяма степен това са мерки, свързани с планиране, изграждане и поддръжка на  инфраструктурата и осигуряване на качествено административно обслужване.



Сред възможностите, обаче, са и противодействието на нелоялната конкуренция, осигурявайки координацията на работа на контролните органи, извършващи дейност на територията на общината в рамките на техните законови правомощия осигуряване на прозрачност при взимането на решения, отнасящи се до икономическата среда, както и при тяхното реализиране; активно разпространение на информация за възможностите и тенденциите в местната икономика и участие в промоционални събития.



·              Стратегическа цел № 1 : Организационно развитие в подкрепа на бизнеса.



Организационно осигуряване на работата на администрацията за подкрепа на бизнеса. Предизвикателствата пред развитието на община ВРАЦА  в средносрочен план са свързани с необходимостта от увеличаване на ефективността и ефикасността на управлението на местното икономическо и социално развитие, включващо:



o  Усъвършенстване на модела за организация и работните процеси на общинската администрация, въвеждане на ефективни и ефикасни методи и техники за изпълнение на функциите, свързани с програмирането и реализацията на мерките насочени към стимулиране на местното икономическо и социално развитие и административното обслужване на гражданите и бизнеса.



o  По отношение насърчаването на икономическото развитие от ключово значение е осъществяването на мерки, свързани с административното обслужване, развитието на електронното управление и капацитет за управление на процесите в отделните стратегически сектори.



o  Осигуряване на съкратени срокове за административно обслужване, предоставяно от Общината за инвеститори.



o  Осигуряване на индивидуално административно обслужване, предоставяно от общината за инвеститори.



o  Развитие на електронните административни услуги, вкл. предоставяне на информация.



o  Развитие на административен капацитет за управление на туристическия маркетинг.



Изграждане на система за управление на общинската собственост, насочено към подкрепа на бизнеса.



Общинската собственост е основен капитал, чрез който местната власт осигурява предоставянето на качествени публични услуги, работи за развитие на територията и осигурява необходимите ресурси в съответствие с нуждите на местното социално икономическо развитие.

Ефективното управление на общинската собственост създава възможности за идентифициране на състоянието на различните видове собственост, техния капацитет, подходите за по-добро оползотворяване на собствеността, приоритетните нужди от инвестиции.

Стратегията предвижда изграждането на система за управлението на общинската собственост, която при спазването на принципите за законосъобразност, ефективност и публичност ще включва:

Идентифициране на разполагаемата общинска собственост и класифицирането и по видове.

Проучване и описание на състоянието.

Разработване на електронен регистър на общинската собственост като инструмент, подпомагащ ПЧП чрез улесняване на достъпа на бизнеса до информация

Интегриране на капиталовите и приходните бюджетни стратегии с планирането на управлението на общинската собственост;

Поддържане на интернет страницата на общината на актуален списък със свободните терени и други недвижими имоти за осъществяване на инвестиции.



·              Стратегическа цел № 2: Подкрепа на предприемачеството и привличане на външни инвеститори .



o     Разпространяване на информация за насърчаване на икономическото развитие.



o     Изготвяне и разпространяване на информация за изискванията за стартиране на фирма.



o     Изготвяне, публикуване и актуализация на икономически профил на общината;



o     За целите на изготвянето на икономическия профил следва да бъде планирана и осъществявана ежегодна актуализация на основните икономически индикатори (данни за броя на фирмите, БВП,  заети по сектори, нива на доходи, заетост и безработица.



o     Създаването и редовното разпространение на подобна информация дава възможност за бърза ориентация на потенциалните инвеститори, както и възможност на работещия бизнес в общината да следи тенденциите в икономическото развитие.



o     Изготвянето на икономически профил повишава приемането на общината като прозрачен коректен и предвидим партньор на бизнеса.



o     Прилагане на иновативен подход за насърчаване на предприемачеството на стартиращия бизнес.

o     Създаване на бизнес център – общо работно пространство за нуждите на младите предприемачи.



o     Развитие и прилагане на концепцията за изграждане на съвместно работно пространство, в което всеки упражняващ свободна професия или стартиращ бизнес може да наеме оборудвано работно място за час, ден, седмица, месец или за колкото време му е необходимо.



o     Проектът може да бъде осъществен като ПЧП чрез предоставяне на пространство в общинска собственост и привличане на частни инвеститори за неговото изграждане и управление. За осъществяването му може да бъде търсено и финансиране от ОПРЧР в рамките на планираните схеми за създаване и развитие на социални предприятия.



o     Концепцията позволява обогатяване на модела чрез привличане на местни и външни експерти за предоставяне на услуги, насочени към стартиращия и малък бизнес.



o     Предоставяне на общинска собственост на ПЧП принцип на млади предприемачи;



o     Представяне и промотиране на възможностите за инвестиции.



o     Представяне и промотиране на ресурсите – общинска собственост, изградена инфраструктура, информационно и административно обслужване;



o     Представяне и промотиране на работещия бизнес на икономически форуми .



o     Започване на преговори с „ Българска Банка за Развитие „ за отваряне и поддържане на кредитна линия за стартиращ бизнес в рамките на Община Враца .



o     Иницииране на годишна награда за най-бързо развиващ се бизнес.



o     Иницииране на годишна награда за най успешен старт на стартиращ бизнес.



o     Иницииране на годишна награда за най добър работодател в Община Враца .

o     Включване на експертизата на професионалните и неформалните общности за идентифициране и осъществяване на инициативи за подкрепа на икономическото развитие на Община Враца.



o     Развитие на Рамкова програма за включване на представители на формални и неформални групи от различните сектори на туризма (в партньорство с местния туристически бизнес) за участие в процесите по проектиране, планиране и реализация на туристически продукти и услуги:



             екологичен и планински туризъм (екологични сдружения, велосдружения и др. при проектиране на екопътеки, велоалеи, велопътеки, GPS трасиране на екопътеки,  и др.);



             експерти по селски туризъм, туристически агенции, за запознаване с наличната база, атракциите и туристическите услуги и др.



o     Рамков маркетинг план в подкрепа на икономическото развитие на община Враца.



o     Основната роля на рамковия маркетингов план е подкрепа за изграждания имидж на община Враца като атрактивна  и привлекателна община.



Конкретните цели на рамковия маркетингов план включват:



·              предоставяне на информация на външни инвеститори за конкурентните предимства на общината в различните сектори  и  възможностите за инвестиции;



·              осигуряване на канали за комуникация между местната власт и потенциални нови инвеститори;



·              изграждане на имидж на общината като полагаща грижи за привлечените нови инвеститори и след първоначалния период на инвестиране .



·              изграждане на увереност в местния бизнес, че местната власт работи за преодоляване на съществуващите проблеми и че решенията се взимат като се отчита мнението на бизнеса (прозрачност и осигуряване на равнопоставеност);



·              изграждане на увереност у гражданите, че местната власт работи за осигуряване на бизнес климат в общината, който да благоприятства предприемачеството и стартирането на нов бизнес.



·              Нашата Община има голям икономически потенциал и ние ще работим за развитието и утвърждаването на Враца като общински лидер в привличането на инвестиции.



·              Ще работим заедно с местния бизнес и ще инициираме програма „Произведено във Враца„. Искаме да подпомогнем местното производство като се ангажираме да създадем програма за ресурсно подпомагане,  представянето на продукти и услуги от нашата Община както на международни изложения и панаири, така и на Републикански такива.



·              Предвиждаме създаването и на отдел „Инвестиции„ в Община Враца. На този отдел ще възложим координиране на всички мероприятия свързани с икономическата програма на Община Враца.



·              В нашата програма е залегнало и създаването на „Икономически Консултативен съвет„ при Кмета, който да включва представители на местния бизнес избрани от бизнес сдружения и представляващи местния бизнес. Този съвет публично ще изказва мнения и препоръки по работата на местните власти и ще излиза със становища по теми касаещи икономиката на Общината .



·              Предвиждаме и анализ на Общинската администрация. Уверяваме Ви, че нашата кадрова политика ще бъде основана на професионализма и компетенциите, а не на политическата шуробаджанащина. Ще оценим внимателно кадровия потенциал и ще работим за увеличаването на административният капацитет на общинските служители,  като Ви уверяваме, че след внимателен анализ ще водим политика на оптимизиране и приоритизиране на разходите за общинска администрация.



·              Ние смятаме да инициираме публичен дебат в който заедно бизнес, граждани, неправителствени организации  и Общинската администрация да изработим и утвърдим при наличие на широк консенсус,  Общинска стратегия за развитие на Община Враца за идните 20 години. Ние искаме да чуем Обществото и да създадем Доктрина на Община Враца



·              Използване на възможностите на Новата програма на Европейската комисия за транснационално сътрудничество за региона на река Дунав – от септември 2016 година.

·              Периодични изложения на местни /регионални/ производители „Произведено във Враца” – храни, напитки, занаятчии, дрехи и т.н.



·              Създаване на индустриална зона  - откриване на нови работни места. Откриването на нови работни места би трябвало да е една от главните цели пред кмета на Общината. Желателно е  да се помисли за създаването на индустриална зона по протежението на Оряховско шосе например. Мястото се намира на кръстопът  на важни пътища за Оряхово, Видин и София. Общината може  да създаде благоприятни условия за привличане на дългосрочни инвестиции /изграждане на водопроводна мрежа, прокарване на електричество/. Бъдещите инвеститори могат да бъдат облекчени при наемане или покупка на земята.



·              Организиране на ежеседмичен пазар в петък в рамките на спортният комплекс „Хр. Ботев“ е цел – привличане на повече продавачи



·              Одит на дейностите по изпълнение на „Интегрирания проект за воден цикъл на гр. Враца“



·              Проверка на всички договори за ползване и преглед на общинските имоти с  оптимизация на приходите



·              Създаване на общинско предприятие по земеделие и гори





2.   ИНФРАСТРУКТУРА И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ



Аналитична част:



По отношение на инфраструктурата, през последните години се положиха доста усилия в посока на рехабилитация на основните булеварди в града, подмяна на канализацията, облагородяване на определени райони. Доста проблемни остават обаче, малките улички, междублоковите пространства, района на кв. Медковец, улиците и канализацията в селата, градските паркове и тревни площи, проблемите с бездомните кучета и безстопанствени животни.



Стратегическа част:



Ние ще работим за:

·              Увеличавана на средствата по проекти за „Малки граждански инициативи“ и стимулиране на местните общности за креативност и самоорганизация



·              Подмяна на настилката в пешеходната зона на бул. „Никола Войводов“



·              Ремонт за енергийна ефективност на МБАЛ „Хр. Ботев“ и Втора градска болница



·              Включване в програмата „Стари блокове с нови лица” от 2016 година с бенефициент Общините и 100 % безвъзмездно финансиране



·              Подобряване на инфраструктурата около таксиметровите стоянки и поставянето на тоалетни



·              Поддържане на пътните знаци

·              Облагородяване и поддържане  на района на ТЕЛК и ремонтиране на улицата след „Санита”



·              Ремонтиране на пътя до Складовите зони



·              Рационално използване на студентско общежитие в Ученическото градче



·              Създаване на развлекателен парк по поречието на река Лева до прохода Вратцата, като място за отдих и забава



·              Градските паркова – красиви градини с разнообразни растителни видове и цветни алеи

·              Създаване на красив градски парк с пейки в боровата гора до КАТ



·              Оформление на дърветата по тротоарите



·              Изграждане на детски площадки и уреди за игра



·              Изграждане на детска площадка в района на ДНА

·              Изграждане на обществени чешми и тоалетни



·              Засилен контрол върху дейността на БКС и временна заетост



·              Ликвидиране на незаконните сметища и строги санкции за нарушителите



·              Справяне с проблема с бездомните кучета и безстопанствените животни



·              Отделно събиране на екскременти от кучета и спазване на хигиенните правила. Задължение на всеки собственик да събира екскрементите при разходка. Водопой на специални места



·              Проверка на състоянието на хранилището за отпадъци при с. Лютаджик и привеждане на съответните мерки



·              Пълноценно сътрудничество с РИОСВ по отношение на екологични проекти и проблеми



3.   ДЕМОГРАФСКА ПОЛИТИКА



Аналитична част:



Отрицателният естествен прираст за региона е доста над средния за страната. Той се определя от намалената раждаемост, голямата миграция на населението, предимно млади хора в репродуктивна възраст, както и повишаващата се смъртност и води до обезлюдяване и обезбългаряване на населените места в общината.

Търсенето на решения на проблемите на лица и семейства с репродуктивни проблеми беше една от големите победи на ВМРО. Общинският съвет прие внесената от ВМРО наредба за създаване на фонд „Ин витро“, които подпомага финансово асистираната репродукция на млади двойки. Успехът вече е видим, тъй като благодарение на фонда, има родени здрави български деца.

Същата активност беше демонстрирана и в усилията да се защитят правата на майките, принудени да връщат средства в НОИ. Наличието на такива е възможност за стимулиране на раждаемостта.



Стратегичаска част:



·              Увеличаване на средствата на Фонда за асистирана репродукция



·              Политика на насърчаване на отговорното родителство и ангажираност на общината за намаляване на ражданията от непълнолетни майки чрез образователни, здравни и социални програми



·              Интегриране на ромските общности минава през осигуряване на здравна и образователна култура. Те трябва да бъдат обучавани в дух на толерантност и търпимост, както и на спазване на законите в България. Това би се постигнало чрез познаване на техните специфични културни особености и приобщаването им към достиженията на българската и световната култура





4.   ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ

 

Аналитична част:



Здравето на хората зависи от подобряване на благосъстоянието и повишаване на здравната култура, с оглед възможности за избор на здравословен начин на живот. От друга страна зависи от състоянието на здравната система, достъпа до качествени здравни услуги и не на последно място от успешното междусекторно сътрудничество

Здравното състояние на населението се влияе от много фактори, като най-важният от тях е нивото на жизнения стандарт. Времето, в което живеем е белязано с някои негативни последици като спад на потреблението, безработица, стрес, намаление на реалните доходи на населението и др.       

Лечебни заведения за болнична помощ в община Враца са:

МБАЛ „Хр. Ботев” АД гр. Враца

„ПЧМБАЛ – Враца“ ЕООД  гр. Враца

,,МБАЛ - Вива Медика" ООД  гр. Враца 

„СОБАЛ - Ралчовски” ЕООД   гр. Враца

,,СБАЛПФЗ – Враца“ ЕООД  гр. Враца



Други лечебни заведения в община Враца

"КОЦ – Враца" ЕООД  гр. Враца 

"ЦПЗ-Враца" ЕООД  гр. Враца      

"ЦКВЗ - Враца" ЕООД  гр. Враца 



ЦСМП поема лечението само на спешните състояния, а диагностично-лечебния процес при неотложните случаи и други заболявания се извършва от лечебните заведения за извънболнична помощ. Спешно болните пациенти, могат да постъпят за диагностично уточняване и лечение в Спешно отделение към МБАЛ „Хр. Ботев” АД



Разглеждайки структурата на заболеваемостта по причини за хоспитализации прави впечатление, че най-много болни за групата от 0 до 17 години са хоспитализирани поради „Болести на дихателната система”, „Някои инфекциозни и паразитни болести”, „Болести на кожата и подкожната тъкан” и за групата над 18 години поради „Болести на органите на кръвообращението”, „Болести на дихателната система” и „ Болести на костно-мускулната система”.

Детската смъртност е около средната за страната, като най-висок е делът на перинаталната смъртност.

Основните рискови фактории са свързани със социално – икономическите условия (висока безработица, намаляване на покупателната способност), начина на живот, рискови фактори в околната среда,  рискови групи (етнически малцинства) и др.

Значение за неблагоприятните демографски тенденции има и механичното движение на населението, като основен фактор е миграцията.

Промените във възрастовата структура на населението определя по-високата заболеваемост за общината /възрастните хора с повече от едно хронично заболяване/

Медицинското обслужване на децата и учениците на територията на Врачанска община се извършва от лични лекари, медицински специалисти (фелдшери и мед.сестри), които работят на целодневен или часови седмичен график. За съжаление вече се усеща недостиг на медицински специалисти.

Все още не е напълно подсигурена достъпна архитектурна среда на хората с увреждания.

         

Стратегическа част:



·              Повишаване на съвместните усилия на всички институции за постигането на по-добри резултати в превенцията на заболяванията в община Враца



·              Въвеждането комплексно предоставяне на здравни грижи и социални услуги по домовете, като форма на дългосрочна грижа за възрастни хора и хора с хронични заболявания и трайни увреждания при отчитане на специфичните нужди на представителите на ромската общност



·              Разработване на проекти за подсигуряване на  достъпна архитектурна среда на хората с увреждания

·              Участие на Общината в инициативи и подпомагане на програми за профилактика на заболявания



·              Профилактичните       прегледи за ранно откриване на вредата от най-разпространените рискови фактори – тютюнопушене, злоупотреба с алкохол, употреба на наркотични вещества, хипертония и за предимствата на здравословния начин на живот



·              Лечебните заведения с общинско участие могат да обявяват възможно по-често дни за свободни прегледи/включително и в селата/ при специалисти, с което ще се увеличи шанса за ранно диагностициране и профилактика за редица заболявания. Защо да няма всеки месец подобни прегледи, като всеки път заболяването към което сме насочили поглед е различно



·              По-добре общински средства за профилактика, отколкото запълване на бюджета на болницата за скъпо струващи лечения



·              Въвеждане на задължително здравно образование в училище



·              Прозрачност и достъпност за всички граждани до лечебните заведения с общинско участие

·              Публичност на телефоните на всички лекари и медицински заведения на сайта на Община Враца. Възможност за връзка със специалист при който искаш да отидеш на преглед, без да е нужно лично до чакаш пред кабинета за да запазиш час



·              Проследяване от комисия по здравеопазване, зам.-кмет и общинска администрация на начина на изразходване на общинските средства в лечабните заведения с общинско участие



·              Продължаване на общинската програма за хора с репродуктивни проблеми. Увеличаване на бюджета на програмата



·              Здравословно хранене в детските и учебните заведения и редовни профилактични прегледи. Борба с предпоставките за развитие на болести в ранна детска възраст



·              Пропагандиране на здравословното хранене, чрез различни инициативи, подпомогнато от личен пример, обществени дебати и инициативи на общински служители и общински съветници. Не е задължително да е само в училището и детската градина, трябва да има дейности, които да са насочени към гражданите.

·              Стимулиране на децата за кандидатстване в спортни паралелки, като средство за борба със затлъстяването и нездравословния начин на живот. Привличане на известни спортисти за популяризиране на инициативата





5.   СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА



Аналитична част:



Общинската социална политика постигна добри резултати с разширяване на дейностите и обхвата на различни социални програми. ВМРО успя да наложи система на редовен контакт и подпомагане на Пенсионерските клубове, старчески домове и социални заведения, основен приоритет на Дамски клуб „Вартица“.

Една добра инициатива е организирането на концертите на фондация СТАРТ "Различното твори чудеса", за деца с увреждания, провеждани вече няколко години от Община Враца.

Все още остава недостатъчен контролът по подбора и качеството на работа на служителите в програмите по временна заетост, социален асистент, охранители и др.

Изключително лошо е състоянието на подкрепящата среда за хора с увреждания. За културата на едно общество може да се съди по отношението към хората в неравностойно положение. Всички ние изпадаме в моменти на съжаление и съпричастност, но като цяло отношението е негативно. Ако при всяка една предизборна кампания, градско събитие и информационна кампания се отдели и една поне малка част за това какво е направено и как е помислено и за хората, които са различни от нас – провъзгласилите се за нормални – може би ще е крачка и към подобряването на отношението към хората, които нямат нашия шанс да живеят самостоятелен и достоен живот.



Какво е актуалното състояние на подкрепящата среда в град Враца?

В град Враца няма обществени сгради, включително и сградата на Община Враца, сградите на училищата, сградата на Социално подпомагане и Отдел „Закрила на детето”, сградата на Областна администрация, на съда, на банките и въобще на институции, които да имат адекватна рампа или съоръжения за подпомагане на достъпа на хора в неравностойно положение. На повечето сгради е построена рампа само до централния вход (някои и това нямат!) и на практика един човек с инвалидна количка има достъп само до портиерната на сградата, а не е наложена практика служителите на съответната институция да слизат при потребителите си и да ги обслужват на входа.

Изводът е ясен: ако човекът в неравностойно положение не си осигури хора, които да подпомогнат достъпа му до съответните служители в институцията, той няма да осъществи тази среща. Добрият пример е в СОУ „Отец Паисий”, където от проект за оформяне на подкрепяща среда се изгради отделен вход със съответната маркировка и асансьор за учениците със специални образователни потребности.

Придвижването на хора в неравностойно положение с градския транспорт в град Враца е сериозно възпрепятствано. Тролейбусите в града ни са трудно достъпни и за майки с детски колички и за възрастни хора, а за инвалиди са съвсем непригодни. Тролейбусните спирки, макар и в голямата си част вече да са освежени с интересни художествени изображения, нямат нито светлинна, нито звукова сигнализация за хора с нарушено зрение или нарушен слух. Тези хора, ако се придвижват самостоятелно разчитат на добронамереността на случайни минувачи и на практика се ограничава свободният им достъп до превозното средство. Трудностите се увеличават в случаите, в които се налагат ремонтни дейности по трасето на тролейбусите и има промяна на маршрути.

Единственото кръстовище със звукова сигнализация на светофара и за незрящи хора е на ул.”Екзарх Йосиф” (по известен на врачани като „Космос”), но години тази звукова уредба не е регулирана и на практика тя дава грешни сигнали.

В града ни има два действащи подлеза, които са непроходими и за хора, които нямат специфични проблеми. Те са неосветени, мръсни и зле поддържани. В случая хората в неравностойно положение са безхаберно подложени но опасност.

Проблем е нетолерирането на професионалната заетост на хората в неравностойно положение. Голямата част от тези хора остават без работа след завършване на училище и разчитат единствено на социални помощи и подпомагане от близките си. Наблюдават се опити за подпомагането им, но те са кампаниини и имат временен характер.



Стратегическа част:



·              Създаване на условия във всички обществени сгради за достъп до тях на хора с двигателни проблеми, в инвалидни колички и за майки с детски колички



·              Подобряването на критериите за подбор, повишаване качеството и обхвата на социална услуга "личен асистент"



·              Съдействие за решаване на проблема със сградата на Дирекция „Социално подпомагане“-Враца на „Лукашов“ 1



·              Безопасността на средата в училище и на работното място. Лекции в училища и детски градини свързани с безопасността на труда, поднесени в подходяща форма и по подходящ начин



·              Стимулиране на създаването на хосписи, като средство за преодоляване на проблема със самотно живеещите стари хора и осигуряването на здравни и социални грижи.

6.   ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА



Аналитична част:



Враца има добре изградена и функционираща мрежа от детски и учебни заведения. През миналия мандат въведохме системата на делегирани бюджети в седем от детските заведения. Осигурихме средства за стимулиране на децата с изявени дарби до навършване на 18 годишна възраст чрез "Общинска програма за насърчаване на творческите заложби на деца с изявени дарби" и "Национална програма на мерките за закрила на деца с изявени дарби. Постигнахме стабилност на мрежата от учебни заведения и не позволихме закриването на нито едно общинско училище. Въведохме равнопоставеност и еднаква отдалеченост за всички учебни и детски заведения. Предложихме транспортна схема на училищните автобуси, която да даде равен достъп до образование за всички деца в община Враца. Общината подобри сътрудничеството с филиалите на МУ и ВТУ във Враца, чрез организиране на редица съвместни изяви.

Извършиха се ремонтни дейности в ОДЗ и ЦДГ с цел подобряване на условията за пребиваване, обучение и възпитание на най-малките врачани.

Водени от тези принципи, дадохме възможност на всички училища, включително и филиалите на ВУЗ във Враца да се представят пред кандидатстващите ученици и студенти в ежегоден „Панаир на образованието“.

От четири години във Враца се осъществява уникалната за страната „Програма за патриотично възпитание“. За това време, тя претърпя сериозно развитие, с нея се ангажираха различни личности и институции, осъществиха се десетки инициативи, обучаващи и възпитаващи децата в дух  на родолюбие. В резултат на това, спечелихме много приятели, включително и от чужбина. Учениците придобиха нови знания и умения за археологическите открития във Врачанско, за историята, географията, културно-историческото наследство и туристическите обекти  на България и на родния край, за фолклора, народните инструменти, изобразителното изкуство, скулптура, приложна пластика и моделирането, за големите личности живели и творили във Врачанско.

Ученици от врачанските училища почистиха и освежиха войнишките паметници в общината и други места на почит и преклонение.

По утвърдена вече традиция, на 1 ноември ВМРО връчва ежегодната награда „Будител на годината“ за постижения в областта на просветата, културата и духовността.



Стратегическа част:



·              Разширяване на Програмата за патриотично възпитание



·              Създаване на „Училище на бъдещето” локализирано в град Враца



·              Създаване на университетски център – привличане на младежи от града и областта



·              Откриване на  повече филиали към големите университети, предлагащи повече  и по-привлекателни специалност за бъдещите студенти. За целта, общината може да предостави пустеещи сгради, които са общинска собственост - /сградата на студентското общежитие, сградата на училище ,,Давид Тодоров’’  и др./



·              Създаването на такъв център ще задържи в града повече млади хора от областта. Ще предостави възможност за обучение на младежи, които нямат финансови възможности да се обучават в големите градове. Създават се и предпоставки за развитие на търговията, услугите, развлекателната индустрия.



·              Насърчаване на професионалното обучение и паралелки адекватни на нуждите на бизнеса. Участие на Общината в разговори, между професионалните училища, РИО - Враца и бизнеса във Враца, свързани с нуждите на бизнеса от определени специалисти и насочване на професионалното обучение към тези нужди



·              Осъществяване на проект „Европейски геопарк „Врачански Балкан”. Създаването на европейски геопарк ще направи района по-популярен и привлекателен за голям кръг природолюбители в България, Европа и света. По този начин, освен местната природна красота и културно-историческото наследство ще бъде оценени важните за научно-изследователската дейност обекти. Ще бъдат привлечени повече хора, като това ще доведе и до развитие на туризма като цяло и ще се получи положителен икономически ефект



o  Основен елемент за един геопарк е неговото съществуване да допринася за устойчиво развитие на района. Европейският геопарк трябва да поддържа образованието по проблемите на околната среда, обучението и развитието на научни изследвания в разнообразните дисциплини на Науките за Земята, подобряване на условията на околната среда и разработката на политика за устойчиво развитие”



o  Районът на Враца в широк смисъл има голям потенциал за създаването на геопарк и придобиването на статус на европейски геопарк. Нека припомним, че едно от основните изисквания е в геопарка да има интересни обекти от геоложко, биоложко и културно-историческо естество. Даже един бегъл поглед показва наличието и на трите елемента



o  Проектът може да бъде изпълнен в краткосрочна програма за 2 години, вкл. и внасянето в съответната комисия на Европейски геопаркове за решение. Финаннсирането на проекта е по възможностите на Община Враца в тясно сътрудничество с бизнеса





7.   КУЛТУРА



Аналитична част:



В последните години беше постигнато сериозно разнообразяване на културните прояви организирани от Общината. Честванията на бележити дати бяха съпроводени от оригинални и привлекателни за обществеността презентации, спектакли и възстановки.

Обогатен беше фолклорният фестивал „Врачанска пролет“ с увеличаване на продължителността му и привличане на атрактивни групи от чужбина.

Емблемата на Враца – „Ботеви дни“ придоби облика на големите фестивали в Европа, като наред с традиционните изяви се включиха редица нови, а вечерите завършваха с открити сцени с обичани изпълнители.

През този период стартира фестивалът „Слънцето на Тодорка“ в района на праисторическия обект край с. Оходен. Популяризира се и се облагороди местността „Градище“, където се е намирал средновековният град Вратица.

За първи път във Враца се организира хвърляне за богоявленският кръст на Йорданов ден, като събитието вече става традиционно.

След десетгодишен застой, възстанови дейността си представителството на СБХ във Враца.

Срамното положение, врачани да нямат възможност да се докоснат до най-новите филмови продукции, вече е преодоляно. Враца отново има кино!

Постави се началото на музикален фестивал „Враца рок фест“.

Положиха се усилия за намиране на подходящи сгради и подобряване на материалната база в читалищата. Читалищният живот се обогати с нови прояви.

Осигурявали сме финансиране на надбягванията на Тодоров ден.



Стратегическа част:



При пълно взаимодействие заинтересованите институции, местната и държавата власти да се засилят дейностите по ефективното опазване и популяризиране на културно-историческото наследство и културния живот на региона чрез:



·              Активизиране партньорството на културни институции в града – Регионален музей, Младежки дом, Читалища, Регионална библиотека, Драматично-куклен театър, Държавна филхармония, Държавен архив, Творческите съюзи (представителството на СБХ, Задругата на майсторите на народни и художествени занаяти, Дружеството на писателите и неформалните творчески и културни организации), чрез реализиране на иновативни мероприятия и събития за подобряване на общия културен климат в града и в следване на основната цел: благоденствието на Враца и региона



·              Засилване сътрудничеството с органите на реда и правосъдието за подобряване дейностите по опазване на движимото и недвижимо културно-историческо наследство. Това означава подобряване взаимодействието със звената към силовите ведомства и прокуратурата за ефективно опазване на материалното и духовно богатство на региона и наказване на нарушителите съгласно действащата законова уредба в Република България. Активно противодействие на разрушителното иманярство чрез реализиране на работни места, образователни програми, действащи туристически пакети и със силови средства



·              Подобряване връзките на община Враца на всички нива от културния спектър, основаващи се на взаимно партньорство и подобряване дейността на КДК-Враца за реализиране на общите цели: стимулиране на културния живот в община Враца и възстановяване на заличения, уникален творчески дух в града от последните 30 години на XX век



·              Привличане на повече инвестиции и активно участие на културните институции в развитието на туристическата индустрия на територията на Община Враца



·              Стимулиране и подкрепа в реализирането на иновативни събития и родолюбиви програми



·              Засилване на връзките с държавните, регионалните, общинските и частни музеи в България и съседните страни



·              Подобряване дейността на Обществения консултативен съвет по култура, който трябва да има единна позиция по следване на основните концепции за развитието на града, на региона и културния живот



·              Създаване на градска Художествена галерия отделена от музея. Това ще даде възможност за по-широка дейност и на самата галерия. Представяне на експозиции на фонда й, както и представяне на нови изложби, гостувания от страната и чужбина



·              Възможност за изява и привличане на нови и млади автори. Организиране на национални изложения – 2-ри юни, 3-ти март, 24-ти май. Като място за реализирането на тази идея - Сувенирната палата и прилежащото й кафе за оформянето на Арт клуб, Арт център. Мястото е подходящо и достъпно за гражданите на Враца, а и се намира на централната алея в града, просторно е, и е подходящо за експозиции, има панорамна видимост



·              Провеждане на Симпозиуми по скулптура и живопис  под патронажа на общината и кмета на града. С цел създаване на творби собственост на общината за облагородяване на райони като – ж.к.”Дъбника”, алеята на улица”Дунав”, алеята за Хижата, алеята за прохода Вратцата с различна тематична насоченост и формат пластики. Провеждането на Симпозиум по живопис ще даде възможност за създаване на депо от картини на разположение на общината, и като награден фонд на общината. Провеждането на Симпозиумите ще даде възможност за изява, както на наши местни творци, така и на гости от страната и чужбина, ще позволи представянето на града ни, както и на Врачанския балкан и околията ни. Възможност за популяризирането на културното ни наследство и откритите на територията ни археологически обекти, но и ще създаде възможност за туристическия бизнес и туризма въобще. Реализацията на симпозиумите ще осъществи един своеобразен културен обмен - участие на културни кадри с побратимените на град Враца градове от чужбина/хуожници, музиканти , поети/



·              По голяма реклама на Фестивалите на малките театрални форми и „Време“ и привличане на повече посетители от страната и чужбина. Да се създаде творческа атмосфера подобна на Аполония в Созопол. Представления на открито ще подобрят достъпа и ще привлекат по-широка аудитория



·              Музеите – дни на отворените врати на музея за граждани, ученици, и туристи. Създаване на по-тясна връзка между музея и туристическия бизнес . Рекламна кампания относно съкровищата и историческото минало на град Враца и региона. Популяризиране на тракийското ни наследство, арх. находки



·              Откриване на експозиции - етнографски на големите християнски празници и традиции



·              Осигуряване на общински средства за проучвания и археологически разкопки в „Манастирски дол“ и в църквата в с. Мраморен



·              Създаване на по-тясна връзка между музея, училищата и общината посредством различни образователни програми - участието на деца с изяви  в сферата на историята, литературата, изобразителното изкуство ще създаде възможност за творчество и конкуренция по отношение на способностите  на учениците, ще покаже красотата на Балкана  и града ни



·              Създаване на Музей за слепи хора



·              Пълноценно използване и оборудване на Музея на туризма в „Хижата“



·              Подпомагане на Инициативния комитет за отбелязване на 50 години от наводнението във Враца и поставяне на паметен знак на жертвите.



·              За дейността с библиотеките се предвижда провеждане на седмица на книгата, презентиране на нови заглавия и автори, дни на поезията и перото с участието на сдружението на поетите във Враца. Обновяване на картотеките на библиотеките и снабдяването им с нови технически средства.



·              Международният фолклорен танцов фестивал с участието на най-добрите ни танцови състави и участници от страната и чужбина. Дефилиране и участие с представяне на културна програма на участниците. Етнография и фолклорни обичаи



·              Създаване на фолклорен фестивал в района на парк „Леденика“ – “Балкана свири, пее и танцува” и надигравания на танцови състави. Паралелно и с надиграването ще се проведе и надпяване на народни певци и певици и самодейни състави от областта



·              Работа с читалищата от селата, самодейните изяви по места,  празнични концерти по случай календарни и национални празници. Организиране на  летни дейности в читалищата в селата, спортни празници и конкурси за деца



·              Филхармония. Концерти обвързани с празници от календара и дейности на общината. Концерти на открито. Обновяване на част от инструментите на оркестъра и облеклото на музикантите



·              Осъществяване на връзка и контрол в детските музикални школи и обвързването им с нови образователни програми. Изнесена продукция



·              Провеждане на АРТ СТРИЙТ – ФЕСТ - фото симпозиум, графити фест - Рефреш-Враца, Проформънси, Музика и Театър на открито. От  гледна точка на финансирането на част от тези прояви би могло да бъдат провеждани през година



·              Създаване на малки, достъпни библиотеки на открито – в парковете, в близост до обществени заведения, където гражданите биха могли да почетат, докато си почиват



·              Създаване на подразделение на Национално дружество „Традиция“ във Враца, с което ще се обогати духовният облик на града и ще се повиши атрактивността на обществените прояви





8.   СПОРТ



Аналитична част:



В областта на спорта сме организирали десетки спортни състезания и прояви.

Изключително добро сътрудничество се осъществи с побратимените градове. Във Враца пристигнаха отбори по баскетбол и кикбокс от Франция, Сърбия, Македония, които се включиха във спортните състезания в града.

Организираха се редица атрактивни прояви, сред които – турнир по плажен волейбол и състезания от веригата „Стронг мен“.

Организатори сме на ежегоден коледен турнир по волейбол за купата на ВМРО. ВМРО има свои отбори по футбол и волейбол. Спонсори сме на възстановеният мъжки отбор по водна топка „Ботев“.



Стратегическа част:



·                   По отношение на ФК „Ботев“ Враца, общината трябва да подпомага детско-юношеската школа, дала големи имена, познати в България и чужбина



·                   Привличане на сериозен спонсор за футболния клуб



·                   Намиране на средства по програми и привличане на държавно финансирана за цялостна реконструкция на спортният комплекс в града



·                   Изграждане на две спортни зали във Враца – едната в ж.к. „Дъбника“



·                   Спортни площадки във всеки квартал и условия за масов спорт



·                   Създаване на спортен обект за практикуване на екстремни спортове



·                   Съвместно с Министерството на младежта и спорта, превръщане на СУ „Св. Климент Охридски“ в държавно спортно училище



·                   Насърчаване на учениците от региона за кандидатстване в спортните паралелки в града





9.   ТУРИЗЪМ



Враца –Туристически град през цялата година!



Аналитична част:



В туризма основните усилия се насочиха към популяризирането на природните забележителности и културно-историческото наследство на Врачанско. Участието в най-авторитетните международни туристически изложения беше подготвено сериозно, с новаторски подход и при сътрудничество с местните туристически фирми, клубове, места за настаняване и атракционни паркове. В резултат на това, спечелихме награди за нови идеи, атрактивно и оригинално представяне на туристически продукт и устойчивост на туристическата дестинация от всички борси: Ваканция и спа експо – София, Културен туризъм - В. Търново, Залени дни - София, Моята ваканция - Русе, Малка туристическа борса - Бургас, Черноморски туристически форум - Варна и др. Враца беше забелязана.

В резултат на рекламата и реализацията на няколко проекта в туризма, броят на посетилите и пренощували във Враца туристи се увеличава ежегодно, средно с около 8%, при 6% темп за страната.

В туристическата инфраструктура се наблегна на подобряване на условията и достъпа до двата археологически обекта – „Оходен“ и „Градище“. Създадена беше екопътека на здравето във Врачанския балкан, с фитнес уреди и съоръжения за отдих, изработени от природни материали.

Въпреки това, в община Враца развитието на туризма все още не е на необходимото ниво, но потенциалът, който тя притежава – природните и културно-исторически дадености са добра база за икономически успешно и устойчиво развитие на алтернативни форми на туризъм.



Стратегическа част:



·              Приемане на стратегия за развитие на туризма – привличане на повече туристи от цялата страна



·              Стимулиране на културния и алтернативен туризъм чрез използване огромния потенциал на културно-историческото наследство в Община Враца:



o  Изработване и реализиране на актуална концепция и реалистична стратегия за развитие на културния туризъм в региона, съобразно местните обективни особености



o  Реализиране на функциониращи туристически маршрути по забележителностите около града: действащите археологически обекти; манастирите край града; природните и карстови забележителности като „Божите мостове” и др.



o  Работа по проект върху туристически маршрут „Култови центрове, светилища и манастири”, включващ дестинации към най-забележителните култови археологически обекти с акцент към Светите места и манастири, разположени в и около град Враца и легендите, свързани с тях



o  Стимулиране на дейностите по възпроизвеждане и разпространение на културни ценности чрез изработване и продажба на атрактивни реплики, сувенири и рекламни материали съобразно с действащата нормативна уредба



o  Активна работа по европейски проекти. Особено внимание следва да се обърне на възможностите по Програмите за трансгранично сътрудничество INTEREG V-A РУМЪНИЯ-БЪЛГАРИЯ 2014 – 2020 година (с вече рекламирания проект „Оходен, регион Враца – Добрословени, регион Каракал: мост между две епохи и две цивилизации”) и INTEREG IPP БЪЛГАРИЯ-СЪРБИЯ 2014 - 2020 година.



o  Подобряване работата по реклама на туристическите продукти на Общината, особено в частта относно участието в туристическите борси и форуми



o  Подкрепа на усилията за реализиране на ефективно партньорство между Община Враца, Министерство на туризма, браншовите туристически сдружения, неправителствените организации, работещи в сферата на туризма, туроператорите и туристическите субекти с цел оптимизиране на туристическия продукт



o  Взаимодействие със съседните общини в посока разширяване и ефективно управление на туристическите продукти, особено в сферата на културния туризъм



·              Създаване на общинско предприятие „Враца туризъм“ с управленчески орган за анализ, координиране, оптимизиране и управление на туристическите събития и продукти, туристически информационен център, рекламен отдел, детски център с аниматори, лицензирани екскурзоводи, транспорт



·              Изработване на Интернет платформа за туризъм във Враца с предоставяне на туристически пакети



·              Чрез подобряване на наличната база и създаване на нови, привлекателни атракции може да се увеличи значително туристическият поток и да се задържат туристите в града за по-дълго време



·              Реализиране на проекти и превръщане в туристически обекти на забележителностите в Оходен, „Градище“ и Божия мост



·              Откриване на екопътека „Ние врачаните“ от „Хижата“ до местността „Градище“



·              Постоянна транспортна линия до атракционен парк „Леденика“



·              Чрез публично-частно партньорство, намиране на решение за експлоатация на лифта до Учителските колонии



·              Съдействие за намиране на ползватели на запустелите хижи във Врачанския балкан



·              Подобряване на инфраструктурата на туристическите обекти и на територията на Природен парк Врачански Балкан /пътища, указателни и информационни табели, места за отдих, осветление/



·              Подготовка на проект за създаване на етнографски комплекс по подобие на ,,Етъра’’ по поречието на река Лева, след прохода Вратцата



·              Популяризиране на ски – писта ,,Пършевица’’



·              Организиране на международна туристическа борса във Враца



·              Поставяне на атрактивни билбордове на входно-изходните артерии на Враца



·              Реклама на Враца в най-сериозните издания за туризъм





10.   МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ



Аналитична част:



Младежките дейности в значителна степен се насочиха към превенцията срещу тютюнопушенето, употребата на наркотични вещества, СПИН и болести предавани по полов път, предотвратяването на жертвите от катастрофи в младежка възраст. ОСНВ приема целогодишна програма и организира редица инициативи, срещи с наркозависими, състезания. Месец ноември беше определен като месец за борба със зависимостите.

МКБППМН заработи в синхрон с потребностите на обществото. Възпитателите изпълняваха задълженията си по предварително утвърден график и при строга отчетност. Като постоянно действаща форма се наложи, провеждането на общи срещи всеки месец, на които се дискутират проблемите с поротивообществените прояви на децата и младежите и се търсят решения. Определиха се групи за дежурства при рискови ситуации. Всяка седмица се провеждаха проверки в питейните заведения. На родителите на нарушителите бяха налагани санкции.

В едно от най-хубавите събития във Враца през последните години се превърна организирането на „Детски панаир“, съвместно с фондация „Изи арт“.



Стратегическа част:



·              Привличане на младежите към разрешаване на актуалните проблеми на общината



·              Активизиране ролята на Ученическия общински съвет по посока на организационното, възпитателното и отговорното израстване на младите хора



·              Подкрепа за креативните идеи на младите хора



·              Разширяване на т.н. Младежка банка и приобщаване на младежите към работата на общината



·              Осигуряване на общински стипендии за талантливи младежи-студенти, които да получат шанс за реализация след завършването си



·              Създаване на лятна бригада за студенти, финансирана от Община Враца





11.   АДМИНИСТРАТИВНА ПОЛИТИКА



Аналитична част:



Опитът показа, че така структурирана, общинската администрация в определени моменти не функционира пълноценно и адекватно на изискванията. Състоянието на незаинтересован „чиновник“ е доста често срещано. Отношението към гражданите, често не е на ниво. Особено проблемни са връзките между различните звена, администрирани от различни ръководители. Липсва информация за дейностите, липсва синхрон и единодействие. Често се създава нездрава конкуренция. Някои многосекторни дейности се изпълняват непрофесионално, поради липсата на взаимодействие.

Законът за обществените поръчки и разрешителните режими, създават среда и условия за корупционни практики сред общинските служители. Поради това е необходим сериозен контрол и безкомпромисни решения от страна на ръководителите при доказване на злоупотреби.

Изключително сериозни са проблемите с администрирането на кметствата. Липсва регламент за инвестиционните разходи на общината в селата. Обикновено, решаваща е партийната принадлежност, личните контакти и симпатии.



Стратегическа част:



·              Създаване на общинско звено за планиране и привличане на инвестиции



·              Създаване на звено по контрол за изпълнението на общинските политики и дейности, и предотвратяване на корупция



·              Преустройство на общинска администрация и назначаване на специалист по проекти към всеки отдел в Общината



·              Създаване на „креативен отдел“ за нови идеи, в т. ч. привличане на туристи във Враца



·              Създаване на общинско предприятие „Земеделие и гори“



·              Създаване на общинско предприятие „Враца туризъм“



·              Финансова децентрализация на кметствата, чрез въвеждане на система на делегирани бюджети. Засилване ролята на селските съвети при определянето и контрола на изразходване на общинските средства за кметствата



·              Използване на големия потенциал от специалисти (в т.ч. и пенсионери) в различни сфери на живота при решаване на важни и съществени проблеми Общината



·              Издаване на ежемесечен общински информационен бюлетин за дейността на общинската администрация



·              Създаване на нов и удобен за ползване от гражданите сайт на Община Враца





12.   РЕД И СИГУРНОСТ



Аналитична част:



По предложение на ВМРО, общинските съветници приеха наредба за създаване на доброволно формирование за предотвратяването на бедствия, аварии и извънредни ситуации, и справянето с последиците от тях. Това звено ще е изключително полезно при подпомагане на хората при все по често връхлитащите ни природни стихии.

Многократно сме подпомагли хората, живеещи в близост до гетото в „Медковец“ и сме сигнализирали полицията за незаконни прояви.

Стратегическа част:



·                   Обновяване на общинския евакуационен план



·                   Цялостна проверка на язовирите, речните корита, каналите и отводнителните съоръжения и премахване на условията за затлачване. Изграждане на защитни съоръжения срещу наводнения. Налагане на санкции и прекратяване на договорите с недобросъвестните концесионери на язовири



·                   Активно и непримиримо противопоставяне на всички нарушения на действащите правила и норми в града и региона, съобразно законите на Държавата



·                   Подобряване на сигурността по улиците, парковете и обществените места



·                   Законите и правилата да се прилагат ефективно за всички, като се обърне специално внимание към категорията на считащите се за недосегаеми и вечни, нагли индивиди, нарушаващи безцеремонно правилата и застрашаващи основните демократични права и социални ценности на гражданите



·                   Насърчаване и стимулиране на обществената непримиримост и противопоставяне срещу всички форми на обществено беззаконие. Стимулиране на публичността чрез интернет форумите и средствата за масова информация на нарушителите, за бързат и ефективна реакция от страна на силовите ведомства или специално създадено за целта звено при подадените публикации



·                   Осигуряване на РУП на общински средства за охрана на населените места в община Враца. Взискателност и контрол по изразходването им



·                   Създаване на общинска полиция за решаване на обществени и битови проблеми на гражданите и работа в тясно сътрудничество с органите на МВР



·                   Премахване на незаконните постройки и недопускане създаването на гета – източник на напрежение, конфликти и незаконосъобразни действия



·                   Строг контрол и сериозни санкции за нарушителите на обществения ред – замърсяване, силна музика, нерегламентирано отглеждане на домашни животни и безстопанствени такива, незаконна сеч



·                   Регулярни проверки за спазване на общинските разпоредби за работно време и достъп на непълнолетни до питейните и увеселителните заведения. Строг контрол за недопускане разпространението на наркотици в заведенията и в близост до училищата. Недопускането до шофиране на младежи след употреба на алкохол





13.   МЕЖДУНАРОДНА ДЕЙНОСТ.



Враца – приятел на българските общности в чужбина



Аналитична част:



Община Враца създаде отлични взаимоотношения с българските общности в чужбина. Това е от изключително значение за съхраняване на тяхната българска идентичност. Поради това е необходима още по-активна позиция по непрекъснат културен обмен, съвместни спортни състезания, работа по проекти за трансгранично сътрудничество.

„Ботеви дни“, превърнаха Враца в своеобразно сборище на българи от различни краища на диаспората. Във Враца са гостували наши сънародници от Македония, Западните покрайнини, Албания, Румъния, Молдова, Украйна.

В разултат на контактите са реализирани културни събития с банатските българи от Румъния, България и Сърбия и участие във фолклорния фестивал „Яко Ронков“. На среща в Букурещ установихме контакт с българските организации в Румъния. Посетихме Босилеград, Западни покрайнини по повод 19 февруари. Там представихме филма „Ботев. От Голгота към свобода“ с рецитал на читалището от с. Оходен. Посещения на Македония – Струмица, Прилеп, Щип, Кавадарци, Битоля, Охрид, Скопие, Кичево и срещи с българската общност там.

Гостуване на танцови състави от Кичево и Щип/Македония/ и Твърдица/Бесарабия, Молдова/ на Международният фолклорен фестивал „Врачанска пролет“.

Най-значимото събитие се проведе на 1 юни 2015г., когато Враца беше домакин на конференция посветена на българите в чужбина. Присъстваха представители на Сдружение „Просперитет Голо бърдо", Сдружение за „Македоно-българско приятелство", Студентско дружество „Вардар", българи от Кавадарци/Македония/, Голо бърдо/Албания/, Стар Бешенов/Румънски Банат/.



Стратегическа част:



·              Побратимяване с гр. Елбасан/Албания/ - център на областта с най-многобройно българско население в Р. Албания



·              Насърчаване на културните и спортните контакти с българите в чужбина



·              Активизиране на сътрудничеството с побратимените градове. Организиране на фестивал на побратимените градове



·             Представяне във Враца на културата и обичаите на различни държави по повод националните им празници. Покани за посланици и гости, с цел установяване на контакти и по нататъшно сътрудничество


II.              РЕЗЮМЕ



 Какво направихме?



·       Общинският съвет прие внесената от ВМРО наредба за създаване на фонд „Ин витро“, който подпомага финансово асистираната репродукция на млади двойки. Вече има родени здрави български деца.



·       От четири години във Враца се осъществява уникалната за страната „Програма за патриотично възпитание“,  събудила  родолюбивия дух у хиляди врачански деца.



·       Враца отново има кино!



·       Стартираха новите фестивали „Слънцето на Тодорка“, „Детски панаир и, „Враца рок фест“.



·       Спечелихме награди от всички международни туристически изложения.  Враца беше забелязана!



·       По предложение на ВМРО, общинските съветници приеха наредба за създаване на доброволно формирование за предотвратяването на бедствия, аварии и извънредни ситуации. Защита на хората срещу природните стихии.



·       Враца се превърна в постоянен приятел на българските общности в чужбина.



За да продължим започнатото, ние от ВМРО искаме вашето доверие за:



·       Организационно развитие в подкрепа на бизнеса, предприемачеството и привличане на външни инвеститори .



·       Увеличавана на средствата по проекти за „Малки граждански инициативи“ и стимулиране на местните общности за креативност и самоорганизация.



·       Засилен контрол и корекция на отводнителните съоръжения с цел предотвратяване на наводнения.



·       Подобряване на инфраструктурата около таксиметровите стоянки, малките улички и междублоковите пространства.



·       Насърчаване на отговорното родителство.



·       Достъпна архитектурна среда за хората с увреждания.



·       Създаване на европейски геопарк и атракционен парк по поречието на р. Лева.

·       Осигуряване на трудова заетост за младежи ,чрез организиране на летни бригади, финансирана от Общината.



·       Създаване на общински предприятия „Замеделие и гори“ и „Враца туризъм“.



·       Финансова децентрализация на кметствата, чрез въвеждане на система на делегирани бюджети.



·       Създаване на общинска полиция и формирования за действие при бедствия, аварии и извънредни ситуации.





Уважаеми съграждани,



През последните година, непрекъснато се говори за улици, „дупки“, асфалт, воден цикъл, тръби и проекти. Без да отричаме важността на всичко това, ние смятаме, че НАЙ-ВАЖНИ СА ХОРАТА!



Направете своя ПАТРИОТИЧЕН ИЗБОР ЗА ВРАЦА,

На 25 октомври,  с номер 25!



ВМРО – Българско национално движение

Няма коментари:

Публикуване на коментар