През 2011 година офис на НАП Враца са посетили близо 56 000 клиенти. Средното време за обслужване на клиент е 9 минути.
Най-често използваните услуги са
- подаване на данъчни и осигурителни декларации, информация във връзка със
здравния статус и издаване на удостоверения.
20 350 са приетите и обработени
данъчни декларации по ЗДДФЛ и ЗКПО. Справките декларации по ЗДДС са 29 720 бр.,
което е с 5 % повече спрямо 2010 г. Над 70 % от тях са подадени по електронен
път. Приетите придружителни писма за осигурителни декларации са 49 хиляди.
Издадените документи свързани със здравно-осигурителния статус са над 18 хил.,
издадените удостоверенията – 14 хил.
През годината броят на извършените проверки по
прихващане и връщане е 1 142, проверките за регистрация и дерегистрация по ЗДДС
са 362 броя. Във връзка с регистрация и промени в регистрацията офиса във Враца
са посетили 4646 клиенти. Дерегистрираните по ЗДДС лица по инициатива на органа
по приходите са 80 броя.
Съставените актове за нарушение са 829
броя, в т.ч. 725 по ЗДДФЛ и 104 по ЗДДС, ЗКПО и КСО.
Органите
по приходите от сектор „Услуги за клиента” се стремят, да обслужат своевременно
и с необходимото качество многобройните клиенти посетили офис Враца, но трябва да се отбележи, че все
повече се увеличава броят на юридическите и физически лица предпочели да подадат документите си по интернет. През 2011
година значително се увеличи делът на
подадените декларации по електронен път, чрез пощенски клон или по пощата с
обратна разписка. За това разбира се допринасят и медиите, чрез които се популяризират
електронните услуги на НАП сред обществото.
През 2011 година служителите от сектор
„Обработка на плащания и задължения” са
въвели 201 ревизионни акта, 322 наказателни постановления, 2 035 акта за прихващане и връщане, осчетоводени са
26 780 транзакции, в т.ч. 6 592 по РА,
създадените платежни нареждания са 3 739, уточнените платежни документа 39 837.
Стремежът е данъчно-осигурителната сметка на задължените лица да съдържа вярна
и точна информация.
Няма коментари:
Публикуване на коментар