Бисквитки

четвъртък, 28 септември 2023 г.

Спряно водоподаване

 Водоснабдяване и канализация“ ООД – Враца уведомява своите потребители, 

че поради възникнала аварийна ситуация по довеждащия стоманен водопровод 
ф 1000 от х.в."Среченска бара", водоподаването ще бъде спряно в района 
на вилните зони над кв.Бистрец и с."Бели извор" на 28 и 29 септември. 
Екипите на дружеството работят по отстраняване на аварията.

Тел.: 092 66 11 19
Тел.: 0889 316 774

събота, 26 август 2023 г.

Нарушено водоподаване в Долна Кремена

 "Водоснабдяване и канализация" ООД гр.Враца уведомява своите 

потребители, че поради извършването на строителни дейности по подмяна на 
етернитов водопровод между селата Горна Кремена и Долна Кремена, от 
външна фирма по проект на община Мездра, е нарушено водоподаването в 
с.Долна Кремена.
Фирмата, извършваща строителните дейности, работи по отстраняване на 
проблема.

петък, 25 август 2023 г.

Соряно водоподаване

 „Водоснабдяване и канализация“ ООД – Враца уведомява своите потребители, 

че поради възникнала авария на довеждащия стоманен водопровод, 
водоподаването ще бъде спряно утре 26.08.2023г. между 10:00 и 17:00 часа 
в района на с.Бели извор и зоната над кв.Бистрец.

Тел.: 092 66 11 19
Тел.: 0889 316 774

НАП: Търговците по събори продължават да не издават касови бележки

Фискалните инспектори провериха 17 обекта в Жеравна и с. Искра и откриха 27 нарушения

8/24/2023

За информация: Людмила Байчева                 

                Тел.:092 66 84 100

Фискалните инспектори на Националната агенция за приходите извършиха проверки в търговски обекти на събора в пловдивското с. Искра и фестивала на народната носия в гр. Жеравна, които се проведоха  през уикенда. Само за два дни данъчните са инспектирали общо 17 заведениямагазинчета, сергии и каравани. Служителите на звеното за фискален контрол са установили 27 нарушения – 10 в с. Искра и 17 в Жеравна, като те са свързани предимно с неиздаване на касова бележкалипса на фискално устройство и разминаване между маркираните на касовия апарат суми и наличностите в касата

В рамките на контролната кампания, служителите на НАП са извършили явни и тайни наблюдения, като в проверките се е включил и т.нар. "таен клиент", чрез който безспорно е установено, че част от търговците не издават документи за извършените продажби.

НАП ще продължи да извършва проверки по събори, като няма значение от техния мащаб. Прави впечатление, че в много от проверените обекти са констатирани повече от едно нарушения, което не се дължи само на незнание на правилата. Напомняме на търговците, че служителите на приходната агенция са на разположение да им разяснят как се прилага законодателството, в случай че срещат трудности, но и ще бъдем безкомпромисни при опитите да се укриват приходи. Обръщаме се отново и към потребителите с призив да изискват своя касов бон, тъй като по този начин те осъществяват граждански контрол върху отчитането на приходите,стават гарант за лоялна конкуренция и защитаватпотребителските си права“, каза Георги Димов, зам.изпълнителен директор на НАП. 

Допълнителна информация за нормативните изисквания за отчитане на продажбите може да бъде получена на телефоните на НАП за консултации.  В сайта на приходната агенция търговците могат да видят какви са техните права и задължения при проверка в обекта им от данъчни инспектори.

НАП: По-малко укрити приходи и рискови лица в сферата на фризьорството и козметиката

И временните обекти декларират доходи и плащат данъци и осигуровки

8/24/2023

За информация: Людмила Байчева                 

                Тел.:092 66 84 100

 

С над 10% е намалял делът на укритите приходи и на рисковите лица в сектора фризьорство и козметика през последните 10 години, а резултатът се дължи на усилията на Национална агенция за приходите (НАП) да насърчи доброволното спазванеданъчното и осигурително законодателство и да санкционира на нарушенията. Това каза в подкаст на приходната агенция Катя Цветанова – главен експерт по приходите в дирекция „Управление на риска“. Според нея, НАП поставя акцент върху партньорския подход и в бюти бранша, като за намаляване на риска от неотчитане на обороти и неплащане на данъци и осигурителни вноски от фризьори, козметици, маникюристи и други се прилагат различни методи за насърчаване на доброволното плащане. „Изпращаме напомнителнии предупредителни писма“, даде пример експертът и посочи, че същевременно се извършват и контролни действия за установяване на допуснати нарушения и тяхното отстраняване. 

Приходната агенция разполага с механизми за измерване резултатите от тези действия и проследяване на тенденциите, като за целта извършва анализи и наблюдава значимите рискове.

Ръстът в потреблението, разнообразието на услугите в бюти бранша, както и повишаването нацени им, са сред основните причини общият размер на щетата за фиска от неплащане на данъци и осигуровки да остава относително висок – над 32 млн. за година. Катя Цветанова посочи, че през 2021 г., когато е извършено последното до момента оценяване, потреблението на разкрасителнипроцедури е за над 642 млн. лв., а нарастването е с повече от 62% спрямо 2013 г. 

Според експерта за тези резултати допринася и непрестанното включване на нови лица в този сравнително достъпен сектор, тъй като от практикуващите се изисква само завършване на квалификационни курсове. Анализите сочат още, че голяма част от лицата допускат нарушения поради незнание или небрежност. 

„Най-голям дял в общия размер на загубите за фиска (43-44%) се дължи на недекларирани осигурителни задължения, тъй като лицата, извършващи дейностите в сферата за красота и здраве, най-често са самоосигуряващи се лица и дължат социални и здравни вноски за своя сметка.Налице е също установена щета от неплащане на ДДС и подоходни данъци от физически и юридически лица. Често те не отчитат в пълен размер приходите си от продажби, като не издават касов бон при наличие на задължение за това – най-често чрез използване на ваучери, плащане през интернет или при други безкасови постъпления“, каза още Цветанова.  

От НАП напомнят, че всички лица и всички временно действащи обекти, като павилиони и шатри за масаж на плажа също трябва да декларират приходите си и да заплащат данъци и осигуровки.  

ТД на НАП Велико Търново, Офис Враца 2023Стр. 2 от 2

 

сряда, 16 август 2023 г.

Спряно водоподаване

 „Водоснабдяване и канализация“ ООД – Враца уведомява своите потребители, 

че във връзка с извършване на планирани строително ремонтни дейности на 
довеждащия водопровод от х.в."Среченска бара" е възможно да има 
нарушения във водоподаването на територията на гр.Враца, утре - 
17.08.2023г. от 10:00 до 17:00 часа.

Тел.: 092 66 11 19
Тел.: 0889 316 774Спряно водоподаване

сряда, 9 август 2023 г.

Здравната вноска за безработните вече е 31,20 лв. месечно

8/9/2023

За информация: Людмила Байчева                 

                Тел.:092 66 84 100

 

От август 2023 г. хората, които сами внасят задължителните си здравноосигурителни вноски (например трайно безработни, които не получават обезщетение за безработица и не се осигуряват от държавата, абитуриенти -неосигурени на друго основание и др.) и не са регистрирани като самоосигуряващи се по смисъла на Кодекса за социално осигуряване, дължат минимум 31,20 левамесечно.

От първия ден на август тази година е увеличен минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, като той вече е 780 лв. Съгласно Закона за здравното осигуряване, неосигурените на друго основание се осигуряват върху доход не по-малък от половината от минималния размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица. Така здравноосигурителната вноска за тях се изчислява в размер на 8% върху месечен осигурителен доход не по-малко от 390 лв. и не повече от 3400 лв. месечно.

Срокът за внасяне на тези вноски е до 25-то число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят, напомнят от НАП. Здравноосигурителнатавноска за август 2023 г. трябва да се внесе най-късно до 25 септември 2023 г. Всички, за които възниква задължение сами да плащат здравноосигурителните си вноски, подават в НАП и декларация Образец 7, припомнят още от приходната агенция.  Тя се подава електронно с персонален идентификационен код /ПИК/ на НАП или КЕП, чрез портала за електронни услуги или в офиса на приходната агенция в срок до 25-то число на месеца, следващ месеца, за който е възникнало задължението за внасяне на здравноосигурителните вноски на това основание

Здравноосигурителните права на гражданите, които се осигуряват за своя сметка, се прекъсват, ако не са внесени повече от три дължими месечни вноски за период от 36 месеца. Периодът се брои до началото на месеца,  предхождащ месеца на оказаната медицинска помощ. Прекъснатите здравноосигурителни права на гражданите се възстановяват, при условие, че заплатят всички дължими здравноосигурителни вноски за последните 60 месеца. Правата се възстановяват от датата на заплащане на всички дължими здравноосигурителни вноски за този период.

Гражданите могат да направят справка за здравноосигурителния си статус, както и да проверят периодите без данни за здравно осигуряване, чрез електронната услуга на НАП, която е със свободен достъп в Портала на НАП .

Справка за здравния статус клиентите на администрацията могат да направят и на телефон:0700 18 700 /на цена, съгласно тарифата на съответния оператор/. Услугата е автоматична и изисква само въвеждане на ЕГН чрез клавиатурата на телефона. Освен това системата дава данни и за всички месеци и години, за които не са платени задължителните здравноосигурителни вноски. Справката за здравен статус по телефона работи 7 дни в седмицата, 24 часа на ден.

 


понеделник, 31 юли 2023 г.

Водоснабдяване и канализация“ ООД гр.Враца съобщава

Щ

Във връзка с високите летни температури през последните дни и силно 
намаления дебит на някои водоизточници, призоваваме нашите потребители 
на територията на област Враца да предприемат своевременни мерки при 
ползването на вода, предназначена за питейно битови нужди. Необходимо е 
да се ограничи поливането на селскостопански насаждения, миене на 
техника и автомобили и др.
Мерките, които трябва да се предприемат са превантивни, с цел да се 
избегнат затруднения при подаване на вода за нуждите на населението, тъй 
като ВиК мрежите не са оразмерени за напояване.
Ползването на водата за питейно-битови нужди от населението има 
предимство пред ползването й за други цели.