Бисквитки

сряда, 30 юни 2021 г.

За два дни се спира движението в посока София по път I-1 между Краводер и Враца

 

 

Днес – 30 юни, до 18 ч., и утре от 8 ч. до 18 ч. се спира движението в посока София в участък от път I-1 между Краводер и Враца. Ограничението е за извършване на частичен ремонт на асфалтовата настилка.

Обходният маршрут на трафика за София е по път III-1302 Краводер – Пудрия – Големо Бабино – Криводол, по улична мрежа през гр. Криводол и по път III-101 Криводол – Враца. Движението се регулира от Пътна полиция

Необходимо е шофьорите да карат внимателно, със съобразена скорост и да спазват стриктно пътната сигнализация.

 

 

ПРЕСЦЕНТЪР

30.06.2021 г.

петък, 18 юни 2021 г.

Остават 5 дни за кандидатстване във фаза 3 на програмата за подкрепа с оборотен капитал

Крайният срок за подаване на заявления от фирмите е 16.30 ч. на 22 юни 2021г.

6/18/2021

За информация: Людмила Байчева                 

                             Тел.:092 66 84 100

 

Фирмите, засегнати от противоепидемичните мерки, имат  5 дни, в които могат да кандидатстват в трета фаза на програмата за подкрепа с оборотен капитал. Тя стартира в началото на седмицата и вече има стотици подадени заявления за финансова помощ.  Дружествата, засегнати от противоепидемичните мерки, могат да подават заявления за подкрепа до 16.30 ч. на 22 юни 2021 г., напомнят от НАП и съветват фирмите да не чакат последния момент.

Предвидени са още 55 млн. лева за осигуряване на оборотен капитал чрез безвъзмездни средства по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. 

До момента са изплатени близо 120 млн. лева по първите две фази на програмата, допълват от НАП.

Трета фаза на програмата е свързана с удължаване подпомагането със средства за оборотен капитал на фирмите с преустановени дейности или обекти за периодите от 22 до 31 март 2021 г. или до различни дати през април 2021 г.съобразно заповедите на министъра на здравеопазването. Формулярите за кандидатстване в трета фаза се подават отново по електронен път през Портала за е-услуги на НАП, чрез е-услуга „Подаване на документи за подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“.

От НАП съветват кандидатите, които искат проверката за допустимост на посочените кодове на икономическа дейност, съгласно КИД-2008, да се извършва спрямо данните от годишните отчети за дейността на предприятията за 2020 година, да подадат отчетите си в НСИ преди да кандидатстват за подкрепа чрез оборотен капитал за МСП.

Допълнителни разяснения за приложимите периоди за кандидатстване, срокове и формуляри за участие във фаза три могат да бъдат намерени в специализираната рубрика „Подкрепа чрез оборотен капитал“ на интернет страницата на НАП и в YouTube канала на приходната агенция, където може да се види видео указание за попълване и подаване на заявленията.

Информация и съдействие клиентите могат да получат и на e-mail:infocenter@nra.bg или на информационния телефон на НАП: 0700 18 700.Обаждането е на цена, съобразно тарифата на съответния оператор. 

ТД на НАП Велико Търново, Офис Враца 2021Стр. 1 от 2


понеделник, 14 юни 2021 г.

Турнир за наградите на Община Враца




                         Дванадесет призови места за СТМК – Враца

 

В изминалите почивни дни 12 и 13 юни на пистата по автомоделни спортове „Огнян Филипов” в град Враца, при отлична организация и подготвена писта се проведе Турнир от календара на БФАМС за класове нитро и електро он – роад / пистови модели /.

 Домакин на събитието в което взеха участие състезатели с 47 модела от пет клуба,  бе Спортно Технически Моделен Клуб - Враца. 

Събитието бе подпомогнато от Община Враца, по наредбата за финансирането и подпомагането на физическата активност, физическото възпитание, спорта и спортно-туристическата дейност. 

 

Победителите по класове:

Клас 1/10  Electric Touring

 Боян Стаменов и Георги Шиклев от СТМК-Враца заеха първо и второ място, а  трети остана Николай Георгиев от клуба в Пазарджик  .

 

Клас 1/10 Electric Super Stock

Боян Стаменов, Георги Шиклев и Никола Костов от СТМК-Враца заеха местата в призовата тройка  .

 

Клас 1/10 Electric Stock - деца 

Победител при децата е представителката на Кинетик Русе – Венцислава Ганчева, втора е съотборничката и Радост Костадинова. Дебютанта в отбора на СТМК Враца – Явор Танчев остана на шесто място.

 

Клас 1/12 Electric  

Победител в този клас стана Георги Шиклев от СТМК Враца, втори е Николай Георгиев от Пазарджик а трети остана Траян Манолов от Моделен Клуб – Русе.

 

Клас 1/10 I.C. 200 MM (Nitro)  

В челната тройка са представители на СТМК-Враца, съответно първо за Тони Янчев, второ за Петър Цветков и трето за Дамян Петров . 

 

Клас 1:8 I.C. Track 4WD (Nitro )

Тук в челната тройка са двама представители на СТМК –Враца, първо място за Дамян Петров и трето за Петър Цветков. Втори стана Явор Маринов от Моделен клуб - Варна.

 

Победителите и участници в турнира бяха наградени с грамоти, сувенири, предметни награди и лакомства /за малките състезатели/ от Ирина Иванова – Общински съветник от Община Враца и  Дамян Петров – Зам. Председател на Бъл

четвъртък, 3 юни 2021 г.

Напредва ремонтът на 7,7 км от път II-81 Берковица - Монтана

 

Напредва основният ремонт на 7,71 км от път II-81 Берковица - Монтана, в участъка между селата Боровци и Благово (от км 86+289 до км 94+000). Проектът се финансира от Европейския съюз по Програмата Интеррег V-A Румъния - България 2014-2020, чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет и е част от проект „Долж - Монтана: Съвместни стъпки за по-добра свързаност“.Второкласният път е основна комуникация на Северозападна и Югозападна България през билото на Стара планина. Той е най-пряката връзка за жителите от областите Монтана и Видин със София, както и с Дунав мост II и пристанище Лом.

Отсечката, която се ремонтира, започва след кръстовището с път III-815 за с.Боровци и с. Замфирово, преминава през с. Благово и завършва на 2 км след изхода на селото в посока Монтана. Трасето свързва населените места в община Берковица с областния център Монтана. По него преминава трафикът от София, през прохода „Петрохан“, за Монтана и Лом. През м. г. Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира рехабилитацията на още една отсечка от път II-81 между Благово и Монтана, финансирана по Програма Интеррег V-A Румъния – България. Целта на двата проекта е да се подобри състоянието на второкласния път между областния град Монтана и общинския център Берковица. С изпълнението им се възстановяват технико-експлоатационните характеристики на пътя, повишава се пътната безопасността и се осигурява оптимална скорост на движение. 

В отсечката Боровци - Благово са завършени локалните ремонти, включващи изграждане на нова пътна конструкция в участъците с ниска носимоспособност. Положен е долният пласт от неплътен асфалтобетон (биндер). Изградени са 2000 м дренажи по цялата дължина на трасето. Полагат се и бордюри.

На моста при 86-ти км над река Бързия, от лявата страна в посока Монтана, е изградена нова тротоарна конзола, положена е хидроизолация и един слой асфалтобетонова настилка, монтирани са нови предпазни огради. Започна и работата по другата половина от моста в посока Берковица с разрушаване на тротоарната конзола и пътното платно. Предстои довършване на отводнителната система, полагане на износващ асфалтобетонов пласт, монтиране на нови ограничителни системи, пътни знаци и соларни знаци за измерване на скоростта на движение на превозните средства, полагане на хоризонтална пътна маркировка. Предвижда се рехабилитацията на участъка Боровци - Благово да завърши до края на юли т. г.

Основният ремонт се изпълнява от „ВДХ“ АД. Стойността на договора е 5 310 000 лв. с ДДС. Строителният надзор се осъществява от Обединение „Пътконсулт Инженерингс“ ДЗЗД, в което участват: „Консулт Инженерингс“ ЕООД и „Пътконсулт 2000“ ЕООД. Договорът им е за 114 270 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Рутекс“ ООД. Техният договор е за 3 890,40 лв.

Общата стойност на проекта е 5 846 411,78 лв. От тях 4 969 450,01 лв. са от Европейския фонд за регионално развитие, а 759 975, 08 лв. е национално съфинансиране. 116 986,69 лв. е приносът на АПИ. Целта на проекта е развитие на пътната инфраструктура в трансграничния район чрез подобряване на достъпа до транс-европейската транспортна мрежа (TEN-T) в региона.

сряда, 2 юни 2021 г.

НАП проверява над 13 700 фирми заради нелогично високи касови наличности

Данъчните напомнят по телефона и с писма на 11 588 рискови дружества да прегледат счетоводните си запаси и да направят корекции

 

6/2/2021

За информация: Людмила Байчева                 

                             Тел.:092 66 84 100

 

Националната агенция за приходите проверява13 704 дружества заради нелогично високи касови наличности. В годишните си финансови отчети за 2019 г. те са посочили, че държат в брой над 100 000 лева.

Данъчните инспектори вече извършват проверки на място в 2 116 фирми, като наличните в касите средства се преброяват, описват и сравняват с посочените в счетоводните отчети

Наред с контролната кампания на мястообщо 11 588 рискови дружества ще получат електронни писма или обаждане от Информационния център на НАП. По този начин приходната агенция насърчава фирмите доброволно да прегледат отновосчетоводните си запаси и да направят корекции в годишните си финансови отчети, в случай че не всички суми са действително налични в касите им. 

От НАП вече са започнали информационнатакампания, като данъчните ще се свържат с над 5 10дружества по телефона, а 6 478 ще получат персонални електронни писма с напомняне да прегледат пак годишните си финансови отчети и наличните в касите им средства. При несъответствия дружествата ще имат възможност да коригират данните и да подадат счетоводните си отчети отново.

Някои от проверяваните фирми вече са подали годишните си финансови отчети за 2020 г., макар че срокът за това изтича в края на юни. Посочените в тях касови наличности продължават да бъдат нелогично високи, категорични са от НАП. 

 

 

 

 

ТД на НАП Велико Търново, Офис Враца 2021Стр. 1 от 2

 

четвъртък, 27 май 2021 г.

НАП с нова услуга за деклариране на данни за превози на стоки с висок фискален риск


5/27/2021

За информация: Людмила Байчева                 

                             Тел.:092 66 84 100

 

От 1 юни ще бъде активна нова е-услуга за деклариране на данни за превози на стоки с висок фискален риск, съобщават от НАП. Новата услуга ще бъде достъпна с квалифициран електронен подпис (КЕП) в Портала за е-услуги на приходната агенция, в група „Фискален контрол“. Освен подаване на данни за превоз на стоки с висок фискален риск, клиентите ще могат да извършват и справка за осъществения контрол върху превоза на рисковите стоки от органите по приходите.

Новата услуга позволява попълване и подаване на данни за превоз на рискови стокигенериране и изпращане на уникален номер на превоз (УНП); корекция на подадени данни; подаване на уведомление за неполучена стока;подаване на уведомление за анулиране на УНПпреглед и търсене на подадени данни за превоз на рискови стоки и издадени УНПВ електронната форма на услугата потребителят има две активни опции за избор. Единият е, когато превозът започва от територията на друга държава–членка на ЕС и завършва на територията на страната, а другият - превозът започва от територията на страната и завършва на територията на друга държава-членка на ЕС.

За удобство на клиентите е разработена и секция „Адреси“, която позволява редактиране на данни, които след запис се вписват автоматично в полетата за адресите за получаване/разтоварване или изпращане/натоварване на стоките.Новата услуга е с пълен и частичен достъп за всички физически и юридически лица, които са подали заявление за ползване на електронните услуги на НАП от задължено или упълномощено лице и са избрали опцията за ползване на групата услуги „Фискален контрол“, допълват от НАП. 

От приходната агенция напомнят, че редът за доброволното деклариране на данни за превози на рискови стоки, тяхното коригиране или анулиране е регламентиран в Наредба № Н-2 от 30 януари 2014 г.

Повече за стоките с висок фискален риск или действията на органите по приходите може да намерите в рубриката „Фискален контрол“ на сайта на НАП. Допълнителна информация клиентите на администрацията могат да получат от Информационния център на НАП на 0700 18 700 0700 18 700, както и от звеното по фискален контрол на (+359 2) 9859 6809 или на fisc.control@nra.bg.

ТД на НАП Велико Търново, Офис Враца 2021Стр. 1 от 1