Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира
обществените поръчки за надзор при изграждането на 33 км от път I-1 Мездра - Ботевград.
Проектът ще се финансира със средства от републиканския бюджет. Кандидатите
могат да подават оферти до 17:30 ч. на 10 януари 2019 г.
Индикативната стойност на поръчката за
надзор при допълнителното проектиране и строителството на път І-1 (Е-79) Мездра
– Ботевград, лот 1 от км 174+800 до км 194+122, е 1 800 000 лв. без ДДС. За
участъка от лот 2 - от км 161+367 до км 174+800, прогнозната стойност е 2 340
000 лв. без ДДС.
На 12 октомври т. г. бяха обявени обществените
поръчки за избор на изпълнители на строителните работи в участъка между Мездра
и Ботевград. Това е една от най-сложните отсечки по направлението Видин –
Ботевград предвид терена, през който преминава. Пътят ще бъде с две платна с по две ленти за
движение в посока, с габарит 20 м, т. е. двойно по-широко от настоящото, тъй като
в момента има по една лента за движение в посока. Трасето ще следва
съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе
ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо. По нов терен
бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Люти дол,
Типченица, Новачене и Скравена. На обхода на с. Люти дол ще бъдат построени два
тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м. Ще бъдат изградени и ремонтирани
редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър,
Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене.
Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез
кръгови кръстовища „Мездра“, „Дърманци“, „Ребърково“, „Люти дол“, „Скравена“ и
„Ботевград“. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, прощадки за
отдих и т. н. Индикативната стойност на двата лота е близо 302 млн. лв. без
ДДС.
Срокът за подаване на офертите за
изпълнители при изграждането на лот 1 е 3 декември, а на лот 2 - 10 декември
2018 г.
Направлението
Видин – Ботевград /167 км/ е приоритетен проект в инвестиционната програма на
АПИ и МРРБ до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на
трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между
автомагистралите „Хемус”, „Тракия” и „Струма”. С изпълнението на проекта
транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши
безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и
замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.
15.11.2018 г.
ПРЕСЦЕНТЪР АПИ
ПРЕСЦЕНТЪР АПИ
Няма коментари:
Публикуване на коментар