Започва
предпроектно проучване за тунел под „Петрохан“
През
2018 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ ще стартира тръжните процедури за избор
на изпълнители за строителство и надзор при изграждането на два участъка от път
І-1 (Е-79) Видин - Ботевград. Това са отсечките от Видин до Ружинци - 52 км, и от
Мездра до Ботевград - 33 км. Председателят на Управителния съвет на Агенция
„Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов и областният управител на Видин
Албена Георгиева обсъдиха днес на среща с кметовете от областта и председателите
на общински съвети подготовката на инфраструктурните проекти в региона и
предстоящите в новия строителен сезон ремонтни дейности. Домакин на съвещанието
беше областният управител на Видин, а подобни срещи ще се провеждат всеки
месец.
Видин
– Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ до
2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от
Дунав мост II
ще се осигури бърза и удобна връзка с автомагистралите „Хемус”, „Тракия” и
„Струма”. Общата му дължина е 167 км.
Участъците
Видин - Ружинци и Мездра - Ботевград ще се финансират със средства от
републиканския бюджет. След приключването на тръжните процедури и подписването
на договорите за строителство и надзор ще започнат строителните работи.
Предвижда се това да бъде в началото на 2019 г.
С
изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места,
с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното
въздействие на шума и замърсяването на околната среда от тежкотоварния трафик от
Дунав моста II.
Отсечката
Видин - Ружинци ще бъде по нов терен и ще бъде с две платна с по две ленти за
движение в посока и аварийна лента. Ще започва от четирилентовия обходен път при
Дунав мост II.
Новото трасе ще се отделя от път І-1 на около 500 м след пътния възел с път
ІІ-14 за Видин - Връшка чука. Пътят ще преминава източно от Новоселци и Слана
Бара, а след това между Дунавци, Търняне и Синаговци. Продължавайки към Димово
трасето ще се насочва на изток от Ивановци и ще пресича път ІІІ-141 между гара
Срацимир и с. Срацимирово. След това ще продължава между с. Вълчек и
съществуващата ж. п. линия Видин - София. Трасето ще пресича съществуващия път
І-1, ще обхожда гр. Димово от запад и отново ще пресича път І-1. Продължавайки
към с. Ружинци новия път ще минава на юг от първокласния път между селата
Медовница и Орешец. След това отново ще пресича път І-1 и изнасяйки се на север
от І-1 ще завършва преди с. Ружинци при км 58+128.
В
участъка Видин - Ружинци ще има 7 пътни възли, чрез които новото трасе ще се
свързва с пътната мрежа и с населените места в региона. Това са: пресичания с
път ІІ-12 за връзка с гр. Видин и гр. Брегово и с път ІІ-14 за връзка с гр.
Видин, с Войница, гр. Кула и ГКПП „Връшка чука“; п. в. „Видин“ - при отделяне
от околовръстния път на гр. Видин; п. в. „Дунавци“ - при пресичането с път
ІІІ-1413 за връзка с гр. Дунавци и Синаговци и Грамада; п. в. „Кула“ - при
пресичането с път ІІІ-141 за връзка с гара Срацимир и с. Срацимирово и от там
към Грамада; п. в. „Макреш“ - при пресичането с път за с. Вълчек и от там за връзка
с път ІІІ-1403 към Макреш. Този пътен възел ще се ползва и за връзка с гр.
Димово; п. в. „Бела“ - при пресичането с път І-1 за връзка за гр. Димово,
Скомля и Бела.
За
намаляване на шума ще бъдат монтирани и шумозащитни съоръжения по участъците в близост
до населените места.
Отсечката
Мездра - Ботевград ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока. Трасето
ще следва съществуващия път, като се развива по нов терен в участъците,
обхождайки селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. Ще бъдат изградени редица
съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата
река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене.
Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез
кръгови кръстовища „Мездра“, „Дърманци“, „Ребърково“, „Люти дол“, „Скравена“ и
„Ботевград“. Предвидено е построянето на селскостопански надлези, прощадки за
отдих и т. н.
По
направлението Видин - Ботевград досега със средства от ЕС са изградени
обходните пътища на Враца и Монтана, с което трафика бе изведен извън
населените места.
На
срещата с представителите на местната власт инж. Атанасов съобщи, че през 2018
г. ще стартира предпроектно проучвание за тунел под „Петрохан“, който ще
осигури бързо предвижване между София, Монтана и Видин. През тази година ще се
ремонтират 43 км от пътя през прохода „Петрохан“, които са на територията на
Софийска област. Рехабилитацията на участъка, финансирана от ОП „Региони в
растеж“, ще завърши през есента. С успешното изпълнение на обекта ще приключи
цялостният ремонт на пътя през прохода, тъй като участъкът на територията на
област Монтана беше ремонтиран през 2015 г. С преминаването по път II-81 - през
„Петрохан“, пътуването между София и Монтана се съкращава с около 50 км.
Председателят
на УС на АПИ инж. Атанасов съобщи още, че през тази година ще бъдат ремонтирани
около 45 км третокласни пътища във Видинска област. Ще бъде укрепено и
свлачището при 10-ти км на път II-14 Видин - Кула - Връшка чука, а при възможност
ще започне и превантивен ремонт на отсечката. Ще се ремонтира и направлението Видин
- Лом (път
II-11).
За
повишаване безопасността на движение по Е-79 с целевото финансиране от бюджета
през 2016 г. бяха ремонтирани около 45 км от път I-1 Видин - Враца. На
територията на област Видин са ремонтирани отсечките между Видин - Димово - -
Бела - Медовница, а в област Враца - ул. „Васил Кънчов“, която съвпада с Е-79
на изхода на областния града в посока Видин.
26.01.2018 г.
ПРЕСЦЕНТЪР АПИ
ПРЕСЦЕНТЪР АПИ
Няма коментари:
Публикуване на коментар