Бисквитки

петък, 13 януари 2012 г.

Оживление

Слънчевият 13 януари изведе мало и голямо по улиците на Враца.

Петима номинирани за наместници в квартал Бистрец

Кметът на Община Враца инж.Николай Иванов присъства на събрание снощи от 17,30 часа в кв.Бистрец.
На събранието инж.Иванов изрази мнение, че иска да чуе мнението на хората и техните предложения за кметски пълномощник, чието назначаване в кв.Бистрец предстои. Кметът на общината запозна присъстващите на събранието със задълженията на пълномощника и областите на неговата дейност.
На събранието бяха представени следните кандидати за кметски пълномощник в квартал Бистрец:
1.Катрин Петрова Цолова;
2.Мая Сашова Николова;
3.Дора Ангелова Младенов;
4.Спас Николов Спасов;
5.Красимир Цеков Младено 
Хората от квартал Бистрец представиха пред Кмета на общината и проблеми свързани с благоустрояването на квартала, необходимостта от изграждане на канализация и осигуряване на средства за довършване на параклиса.


В ход е селекцичта на фестивала на малките театрални форми

Това е най-старият театрален фест в България, който не е прекъсвал въпреки реформите и промените вече от 35 години насам. Първоначално той се провежда веднъж на 5 години – 1977, 1982 и 1987 година. От 1993 г. насам проявата е ежегодна, а времето на провеждането й е фиксирано между 16 и 21 май, като предхожда 24 май – Денят на българската писменост и славянската култура. От 2001 г. освен останалите награди се връчва и приз за музика, учредена от проф. Стефан Драгостинов. От 2002 г. в афиша са включени и международни постановки, а миналогодишното издание на фестивала – ХХІІ-ро поред, се проведе паралелно с първия фестивал на НЕТА /Нова европейска театрална асоциация/. Това превърна Враца в театрална столица на Балканите за седмица, а на сцените на Драматично-кукления театър освен най-добрите постановки в България своето майсторство демонстрираха трупи от Сърбия, Македония, Румъния, Босна и Херцеговина, Словения, Косово и Черна гора.
Заявки за участие в ХХІІІ-ото издание на НФМТФ се подават най-късно до 1 февруари 2012 г. на адрес: Враца - 3000, пл. ”Христо Ботев” №1 Драматично-куклен театър, e-mail dkt_vr@abv.bg , „Идея за театър”   Веселина Гюлева  GSM 0878419864; e-mail  igyuleva@abv.bg  или директно на селекционера - Ромео Попилиев, 0897023573; e-mail romeo_popiliev@abv.bg.

Открит е трупът на изчезнала данъчна от Враца

 Късно снощи полицията във Враца откри трупа на 43-годишната данъчна служителка Дореми Джорлева, предаде БНТ.
"Решен е случаят с изчезването на данъчната служителка във Враца. Тя е била убита", съобщи за Агенция „Фокус" министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов.
Тя бе обявена за издирване преди седмица и една от версиите е била за отвличане. Според разпространената по-рано информация, няма данни изчезването да има общо с работата й.
За последно 43-годишната Дореми Джорлева е била видяна от дежурния охранител на излизане от офиса на НАП във Враца, където е работела.
Останките й са открити в местността Мътница, по пътя към Вършец.
От ОДП Враца съобщиха днес, че при проведено събеседване в Института по психология на МВР, съпругът- П.Д./43г./ е направил самопризнания за извършеното от него убийство и е посочил мястото на което е оставил трупа. Около 01.00 часа на 13 януари 2012г, служители на ОД МВР Враца са намерили трупа в канавка край пътя гр.Враца - гр.Вършец.

Съпругът е задържан за 72 часа. Образувано е досъдебно производство.

Продължават процесуално следствените действия.

Колеги на Джорлева са разказали, че съпругът й е бил изключително ревнив и двамата са имали много скандали.

четвъртък, 12 януари 2012 г.

Испанците и Ботев Враца се договориха

4 кандидати за наместници в село Вировско


Днес от 11,00 часа се проведе събрание в село  Вировско, Община Враца.
На събранието кметът на общината инж.Николай Иванов  обясни на присъстващите, че това е началото на поредица от такива срещи на които   ще се обсъждат актуалните проблеми на хората в селото.
Кметът на общината запозна присъстващите със правомощията му дадени съгласно дадени му съгласно чл. 44, ал.1, т. 3 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, според който кметът на общината назначава и освобождава от длъжност кметските наместници и пълномощията на кметските наместници, одобрени с Решение №10 на ОбС-Враца.
На проведеното събрание се представиха  следните кандидати за кметски наместници в с.Вировско, Община Враца:
1.Илинка Славова Маринова
2.Цветлана Цолова Димитрова
3.Йонко Георгиев Христов
4.Нанко Илиев Тодоров
На събранието бяха поставени пред кмета на общината и проблеми свързани с благоустрояването на селото, ремонт на улици, почистване на речното корито и да се търси възможност за осигуряване на охрана в селото.




Нова водоснабдителна система за с. Боденец



„В и К”-  район Мездра работи усилено по изграждане на нова водоснабдителна система за с. Боденец
В последните дни на 2011г и първите дни на новата година, екипът на ВиК –район Мездра завърши  първия етап от изграждането на допълнителна водоснабдителна система за с. Боденец.  До сега са положени 400метра водопровод от Помпена станция Крапец – Висока зона към водоема.
Реконструкцията целй подаването на вода с добри питейни качества за с. Боденец, където към момента се подава условно-чиста вода.  Изграждането на новия участък ще позволи,  когато се наложи да се подава вода, идваща от Хидровъзел „Среченска бара” за с. Боденец.
Предстои доизграждане на още 600метра, при затопляне на времето.



НЗОК поема разходите за хемодиализа и химиотерапия

През 2012 г. НЗОК ще заплаща нови медицински дейности, наречени клинични процедури – при провеждане на хемодиализа и химиотерапия, както и диспансерното наблюдение на онкологично болните. Това са част от новите моменти, залегнали в Националния рамков договор за медицинските дейности за тази година. При хемодиализата здравната каса ще заплаща и транспорта на пациентите. Клинични процедури ще се извършват в болници и комплексни онкологични центрове като назначената терапевтична схема няма да налага престой на пациента в лечебното заведение за период по-дълъг от 12 часа.
Сред новите моменти в извънболничната помощ, залегнали в НРД 2012 г. е и този, че личните лекари вече ще провеждат диспансерното наблюдение на повече заболявания в областта на ендокринологията, сърдечно-съдовите и други заболявания.
Те вече ще могат да назначават високо-специализирани дейности на хронично болните, които наблюдават (например: ехокардиография). Това ще улесни последваща консултация със специалист, тъй като пациентът ще отиде при специалиста с готови изследвания. Освен това, когато лекарят
има промяна в графика за обслужване на пациентите ще има възможност да уведомява РЗОК за това и по електронен път, което значително ще му спести време.
От 2012 г. се допуска възможността при посещение на здравноосигуреното лице при лекар-специалист, без направление от личен лекар, специалистът след преценка да му издаде направление за изследване или консултация като се съобрази общия брой на издадените такива направления да не надвишава до 10 на сто от определените му от здравната каса.
Увеличени са и цените за заплащането на специалистите за първичен преглед от 15.50 на 17 лв., а за вторичен преглед по програма "Майчино здравеопазване от 8 на 9 лв.
При заплащането на извънболничната дентална помощ също има увеличение на цените заплащани от касата, без това да се отразява на цените доплащани от пациентите.
Децата до 18 г. и през тази година ще имат право на обстоен преглед и  четири дентални дейности.
Здравноосигурените лица над 18 г. имат право на обстоен дентален преглед и две лечебни дейности.
Увеличена е и цената, която здравната каса плаща за медицинска експертиза на работоспособността – от 2.50 лв. на 5.00 лв.

7046 смениха личния си лекар


7046 здравноосигурени лица от врачанска област са сменили личния си лекар през месец декември 2011 г. За сравнение техния брой през юни същата година е бил 2916 души. Общопрактикуващият лекар/ОПЛ/ е длъжен да оказва медицинска помощ на здравноосигурените лица от датата, на която е осъществен изборът. Пациентите, които са направили нов избор на ОПЛ представят на новоизбрания ОПЛ извлечение от медицинска документация. Извлечението с копия от необходимата медицинска документация се представя на здравноосигурените лица от предишния ОПЛ.
Съгласно действащите нормативни разпоредби смяната на личен лекар се извършва два пъти в годината в периода от 1 до 30 юни и от 1 до 31 декември. При промяна на настоящия адрес здравноосигуреното лице има право по всяко време на годината да избере нов личен лекар. Извън законовоустановения срок нов избор на общопрактикуващ лекар може да се извърши и при прекратяване на договор с изпълнител на първична извънболнична медицинска помощ.

Директори на училища искат юридическа помощ

Заместник –кметът по Образование и култура г-н Красимир Богданов проведе работна среща с директорите на училищата на територията на Община Враца. На нея бяха обсъдени капиталовите разходи на учебните заведения за 2012 г , план приема за 2012/2013 г. и транспортната схема на училищните автобуси.
 Общата сума като преходен остатък от 2011 г. на училищата в община Враца е в размер на 973 682, 16 лв. Тази сума с изключение на целевите средства може да бъде използвана за основен ремонт на училищата и придобиване на дълготрайни материални активи.
На срещата беше разискван и годишния план - прием на ученици за учебната 2012/2013 година.
 На работната среща ръководството на община Враца постави въпроса за оптимизиране на транспортната схема на училищните автобуси, която да обхваща всички пътуващи до средищните училища ученици, подлежащи на задължително обучение. За целта беше създадена работна група,  в която са включени експерти от отдел „Образование” и представители на училищата, излъчени от директорите на учебните заведения.
Директорите на учебните заведения представиха своите искания . Най-важните от тях са оказване на юридическа помощ на училищата от страна на общинска администрация, необходимост от газификация на училищата  и искане за осигуряване на безопасност в района на учебните заведения, в конкретност ограничаване на движението на моторни превозни средства и охрана на училищата, както и осветеността на прилежащите територии.

Героги Божинов подари билети за театър


Народният представител от „Коалиция за България” от Врачанско Георги Божинов подари спектакъл на децата на Враца. Депутатът предостави пари за билети за постановката „Обувки за щастие” от братя Грим. Спектакълът ще се играе в петък, 13 януари, от 12 часа в камерна зала.
„Обувки за щастие” е последното ново заглавие в афиша на врачанския театър за деца. Премиерата му беше представена на голямата сцена на ДКТ – Враца в средата на декември м.г. Режисьор на спектакъла е Венцислав Асенов, а музиката е на Павел Васев.
Поради големия интерес към постановката „Обувки за щастие”, тя ще се играе и в събота, когато е традиционното детско матине. Началото на спектакъла е от 10.30 часа в камерна зала.

Обсъждат наместник на планиснско село


Кметът на общината инж.Николай Иванов присъства вчера от 16,00 часа на събрание в село Лютаджик, Община Враца което се проведе в Клуба на пенсионера в селото.
На събранието инж.Николай Иванов благодари на хората за проявеното търпение през почивните дни когато нямаше ток в селото поради авариите вследствие на падналия обилен мокър сняг на 06 и 07 януари. В своето обръщение към хората кметът на общината заяви, че тази среща е само началото на такива среща с хората по места.
Кметът на общината запозна присъстващите със правомощията му дадени съгласно дадени му съгласно чл. 44, ал.1, т. 3 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, според който кметът на общината назначава и освобождава от длъжност кметските наместници и пълномощията на кметските наместници, одобрени с Решение №10 на ОбС-Враца.
На проведеното събрание се представиха  следните кандидати за кметски наместници в с.Лютаджик, Община Враца :

1.     Ивайло Георгиев

2.     Сашка Богданова

3.     Валентин Петров.
Кметът на общината предостави информация относно изразходените средства през 2011 година 13 480 лева от които за издръжка на администрацията в т.ч заплати – 11 332лева , за осветление на улици са изразходени 1 538лева , а за ремонт на уличната мрежа 610 лева.
Също така през 2011 година е извършен ремонт на 5 983лева на ул.Дружба в селото и основен ремонт на път MON-1090 село Лютаджик – 13 718 лева–целева субсидия от Централен Републикански бюджет за ремонт на ІV-та класната пътна мрежа.

сряда, 11 януари 2012 г.

Започна кампанията за наместници във Врачанско

Кметът на Община Враца инж. Николай Иванов присъства на събрание в с. Оходен, община Враца.
На събранието бяха обсъдени кандидатурите за кметски наместник на селото.
 Кметът на Общината запозна присъстващите с правомощията, дадени му съгласно чл. 44, ал.1, т. 3 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, според който кметът на общината назначава и освобождава от длъжност кметските наместници и пълномощията на кметските наместници, одобрени с Решение №10 на ОбС-Враца.
Инж.Николай Иванов представи информация относно изразходените средства през 2011 година  22 445лева от които за издръжка на администрацията 20 373лева, за осветление на улици 1 672 лева и ремонт на уличната мрежа.
На проведеното събрание се представиха  следните кандидати за кметски наместници в Оходен, Община Враца :

1.     Тодор Ценов Тодоров

2.     Мариана Петрова Иванова

3.     Верка Дилкова Димитрова

4.     Иван Василев Иванов

5.     Гаврил Димитров Гергов

Днес от 16,00 часа кметът на общината ще бъде на събрание в село Лютаджик.

вторник, 10 януари 2012 г.

Губернаторът връща решение на Общинския съвет във Враца

Със Заповед № 12/05.01.2012 г. на Областен управител на Област Враца е върнато за ново обсъждане Решение № 24 от Протокол № 3 от проведено заседание на Общински съвет – Враца на 27.12.2011 г., с което общинският съвет е одобрил структурата и общата численост на Общинска администрация – Враца.
      Така приетата структура не съответства на изискванията на Закона за администрацията, Единния класификатор на длъжностите в администрацията и Наредбата за прилагането му. Съгласно Закона за администрацията според разпределението на дейностите, които извършва, администрацията е обща и специализирана, като е посочено и какви са  функциите им.  В закона е изброено кои звена се включват в обща администрация. В тази връзка не следва Дирекция „Обществени поръчки“ и Дирекция „Европейски фондове, програми и проекти“ да бъдат включени в структурата на Обща администрация, както е било одобрено от Общински съвет- Враца.
     В чл. 12, ал. 1 т. 1 от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията е посочено, че числеността на лицата, заемащи ръководни длъжности, не може да надвишава 20 на сто от определената обща численост, като в общата численост на администрацията не се включват изборните длъжности и органите по чл. 19 от Закона за администрацията, техните заместници, а за общинските администрации - и кметските наместници. В така представената структура това съотношение не е спазено. Като цяло са предвидени осем дирекции, осемнадесет отдела и седем сектора, които предполагат и съответния брой ръководни длъжности.
В представената структура на общинската администрация не са посочени броят щатни бройки в отделите и секторите, поради което не може да се установи дали са спазени действащите към настоящия момент нормативи за численост.
      С оглед на гореизложеното, Областният управител на Област Враца е счел, че  решение № 24 на Общински съвет – Враца е незаконосъобразно и следва да се върне за ново обсъждане.
            Върнатото Решение подлежи на разглеждане в 14-дневен срок от получаването на Заповедта на Областния управител от Общински съвет - Враца.

Усложнена зимна обстановка на територията на област Враца към 12 часа на 10.01.2012г.

От Областната дирекция на полицията съобщават:
1. Състояние на пътната инфраструктура/затворени магистрали и основни пътни артерии, обходни маршрути/ - няма затворени основни пътни артерии. Гл. път Е-79 и път II-15 Враца – Оряхово - Козлодуй е нормално проходим при зимни условия. Отворен и проходим е пътя до хижа “Пършевица”
2. Критични нива на водоеми и реки, наличие на наводнени райони – ням
3. Населени места с прекъснато електрозахранване и водоснабдяван
- електрозахранване – без електрозахранване са:
 - Община Роман /  Без ток са  селата : с.Стояновци; с.Средни Рът с.Марково равнище и  с.Курново
Частично е подадено ел.захранване в селата: с.Синьо Бърдо;с.Камено поле;с.Кунино.Подадено е напрежение до трафопостите и продължава  работата по вътрешната ел.мрежа в селата.На много места има паднали стълбове работи се
възстановяването им.
- Община Мездра : Частично е подадено ел.захранване в селата-с.Лик;с.Крапец;с.Кален .с.Крапец и с.Старо село. Работи се по отстраняване на аварийте.
 - водоснабдяване – възстановено е водоснабдяването навсякъде
4. Привлечени сили и средства за овладяване на бедствени ситуации  и предприети мерки – работят екипи на ЧЕЗ по отсраняване на аварията по далекопровода  и ел.захранването на отделните населени места.
Обявено е бедствено положение в община Роман със заповед на кмета от 07.45 часа на 08.01.2012 г. – /все още не е отменено/.




Стартира процедура по прием на документи за сключване на индивидуални договори


До края на седмицата Районната здравноосигурителна каса във Враца ще стартира процедура по прием на документи за сключване на индивидуални договори с изпълнителите на медицински и дентални дейности за работа през 2012 г.  Крайният срок за подаване на документи от лечебните заведения е 30-дневен, считано от 1 януари 2012 г. Директорът на РЗОК-Враца в срок от 1 месец от подаване на заявленията сключва договори с лечебните заведения, които отговарят на критериите за осигуряване на достъпност и качество на медицинската помощ, упоменати в Закона за здравното осигуряване /ЗЗО/. През 2012 г. разпоредбите в Националния рамков договор не поставят ограничения в сключването на договори с личните лекари и изпълнителите на дентална помощ и след  посочените срокове.
  Нов момент при сключването на договори с болниците през 2012 г. е, че лечебните заведения освен по клинични пътеки и изпълнение на високоспециализирани медицински дейности ще сключват договори и за изпълнение на дейности по определени клинични процедури, които не налагат престой на пациента в лечебното заведение за срок по-дълъг от 12 часа. Тези клинични процедури са хемодиализата, системно лекарствено лечение и диспансерно наблюдение на пациенти със злокачествени заболявания, проследяване на терапевтичен отговор  при пациенти на домашно лечение с прицелна перорална противотуморна терапия и перорална химиотерапия, и интензивно лечение на новородени деца с асистирано дишане със или без прилагане на сърфактант. През 2012 г. НЗОК ще заплаща на лечебните заведения за болнична помощ и комплексните онкологични центрове и за изпълнението на тези медицински дейности.
          През 2012 г. при ползване на медицинската помощ осигурените лица са длъжни да представят документ за самоличност, а изпълнителите на медицинска и дентална помощ да извършат проверка на здравноосигурителния статус на лицата, съгласно данни на Националната агенция за приходите

понеделник, 9 януари 2012 г.

Социалистите викат Дянков за нивомерите

ПГКБ ще настоява Симеон Дянков и ръководството на НАП да бъдат изслушани в бюджетната парламентарна комисия заради изискването на правителството да се монтират измервателни уреди на всички бензиностанции до 31 март тази година. Това заяви лидерът на БСП и президент на ПЕС Сергей Станишев след среща с членове на Управителния съвет на Националното сдружение на малки и средни бензиностанции и газстанции в България. В разговора участваха и депутатите от ПГКБ Пламен Орешарски и Димчо Михалевски.

Според Сергей Станишев мярката, за която настояват управляващите, няма да донесе значителни приходи за държавния фиск. Същевременно обаче се създава сериозен проблем за малките бензиностанции, защото за закупуването и монтирането на уредите са необходими между 15 000 и 18 000лв. Тези разходи са непосилни за малките бензиностанции – очакват се масови фалити, в следствие на което без работа ще останат около 10 000 души. Проблемът ще засегне и хората в малките населени места, чийто достъп до зареждане на гориво също ще бъде силно затруднен. Причината е, че над 50 общини разчитат на малките бензиностанции, защото в тях отсъстват големите вериги. Според Сергей Станишев далеч по- ефективно би било да се засили контролът върху производителите и вносителите на горива.

Депутатите от левицата планират да подготвят и парламентарен въпрос по темата към финансовия министър. Ако има нагласа сред другите политически сили в парламента, ще се предложат и законодателни промени за отлагане на сроковете.

Представителите на Сдружението благодариха на БСП за разбирането и за подкрепата. „Работим на предела на оцеляването”, изтъкна Дойчин Лазаров. Динко Дедев изрази тревогата на хората от бранша, че нямат никакви гаранции, че след година няма да понесат друг удар от управляващите. „Не може за правителството да има криза, а за нас да няма”, добави той. От Сдружението обърнаха внимание на спада на продажбите на гориво и на масовото обедняване на хората. „Няма работа, камионите стоят”, обобщи тежката ситуация Ивайло Николов.

 

Почетоха Христо Ботев

Втв Враца се състоя Ботева вечер по повод 164-та годишнина от рождението на Христо Ботев,която се проведе на 6 януари в малката зала на Регионален исторически музей –Враца .
В Програмата на Ботевата вечер бяха представени изпълнения на Смесен градски хор „Орфей” при ч-ще „Развитие”  с диригент Бойчо Димов и изпълнение на Ботева поезия и публицистика от актьора Георги Врабчев.  Слово произнесе доц.Пламен Митев-Декан на Исторически факултет при СУ”Св.Климент Охридски”.

Враца се чисти от обилния сняг

Кметът на Общината инж.Николай Иванов запозна присъстващите представители на медиите със актуалната обстановка в града и населените места на Общината след падналия обилен снеговалеж в нощта на петък срещу събота и през съботния ден.
Кметът на Общината обяви, че реални действия по снегопочистването в града са предприети още в петък през нощта, но обстановката се е нормализирала в следобедните часове на съботния ден.
Главните първостепенни улици и булеварди са почистени до асфалт, осигурен е достъпът до болници, училища и институции в града. Пешеходните  зони и районите на спирките също са почистени  в по-голямата си част,ръчно.
На кръстовището на бул. “Втори юни” и ул. “Екзарх Йосиф”,както и на други важни кръстовища  се е наложило част от снега да бъде извозен, за да се осигури нормалното придвижване на автомобили и пешеходци, проблем остават малките второстепенни улици в града.
Разпореждането на инж.Иванов е да продължи снегопочистването в малките второстепенни улици на града,както и да не се събират такси от „Синята зона”, тъй като тези участъци не са почистени и не е осигурен нормален достъп.
В сутрешните часове на днешният ден се почистват пешеходните зони и достъпа да спирките на общественият транспорт.
Оценката като действие по снегопочистването в града относно времето  за реакция е слаба, като почистени второстепенни улици –незадоволителна, а за цялостната дейност и организация през изминалите дни, до неделя вечерта  – добра  обобщи инж.Иванов.  
 Работата по снегопочистването в града продължава, но за това е особено важно и участието на нашите съграждани, чиито ангажимент по снегопочистването са зоните на етажна собственост,   на търговски и туристически обекти , държавни и банкови учреждения, здравни и учебни заведения, бензиностанции,  газ станции и по този начин да осигурят нормален достъп до своите обекти,както и да се   ограничи паркирането на лични МПС по пътната и уличната мрежа в общината, за да се даде възможност на снегопочистващата техника да върши безпрепятствено своята работа- добави още кметът.
Гражданите, които не са почистили прилежащите тротоари на жилищни сгради и търговски обекти няма да бъдат глобявани на този етап, тъй като и Общината не е изпълнила докрай задълженията си по снегопочистването, категоричен бе кметът инж. Николай Иванов.
  Ситуацията в петък и събота в населените места на общината е била изключително тежка, 2/3 от населените места са били без електричество. Настъпилите аварии , в голямата си       част   са били по високоволтови проводници и множество счупени електрически стълбове на ниско напрежение в селата 
Все още остава тежка ситуацията в с.Згориград, с.Лютаджик, с.Девене, кв.Кулата и кв.Нефела където все още не е възстановено електричеството.Към 15,00 часа е възстановено ел.захранването на кв.Нефела и с.Веслец.

По отношение на водоснабдяването ,  няма населено място в общината където да няма вода,вследствие на падналия обилен снеговалеж е имало   аварии в с.Тишевица и с.Горно Пещене , но са отстранени. Днес няма да има вода в с.Голямо Пещене, с.Три Кладенци и с.Власатица , тъй като има вътрешни аварии ,но има екипи и се работи за отстраняването им.
Все още няма вода в комплекс „Леденика” , но и там е изпратен екип.
Кметът на Общината изказа своята благодарност на екипите на „ЧЕЗ”, „ВиК”  и  Гражданска защита, които работиха денонощно  при усложнената обстановка в общината.
Снеговалежните дни през м. декември 2011 година са 20.12. и 22.12. На 20.12. в почистването на уличната мрежа са работили 26 специализирани машини , а на 22.12. -28 броя.С тази техника са обслужени 11-те района на града.
За периода са изразходени 144т.сол,352т.пясък и 9т.луга.През следващите дни са третирани заледени участъци по отделните улици и усойни места.Общата стойност на разходите за периода до 29.12.2011г. за зимно поддържане и снегопочистване е 69 330лева,които са разплатени през м.01.2012г. на БКС ЕООД-Враца.
За тази година в приетата план-сметка за дейност „Чистота”  по договор са заложени  1 396 087,20 лв., съответно за ръчно лятно почистване, ръчно зимно почистване, машинно метене, машинно миене, зимно машинно почистване, допълнителни операции и изисквания, почистване на зелени площи.

На проведената среща с представители на медиите беше предоставена и информация относно подписаният договор  за безвъзмездна финансова помощ по проект «Развитие на устойчив туризъм в Община Враца. Леденика – туризъм без сезони». Съгласно изискванията в него е започната работа по планираните дейности. Сформиран е екип за управление на проекта. Подготвена е и е изпратена за одобрение актуализирана документация по проектното предложение, която е свързана с „Графика за провеждане на обществените поръчки”, архивирането, системата за финансово управление и контрол.  Започната е работа по подготовка на документация за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на СМР дейности, доставки на оборудване и за услуги. Разработват се техническите задания за строителство, доставки и услуги за:
o   Избор на изпълнител за изграждане на Развлекателен парк Леденика;
o   Доставка и монтаж на съоръжения, оборудване, обзавеждане за Развлекателния парк;
o   Доставка Влакчета за атракциона „Развлекателен парк – Леденика”;
o   Избор на изпълнител за изработване на рекламни печатни материали;
o   Избор на изпълнител за обучения, пряко свързани с обслужване на атракциите и съоръженията;
o   Избор на изпълнител за извършване на строителен надзор;
Изискване на Закона за обществените поръчки и на ОП „Регионално развитие” (ОП”РР”) е извършване на предварителен контрол на документацията в Агенцията за обществени поръчки и в Министерството на регионалното развитие и благоустройство – Управляващия орган на ОП „РР”. Тази процедура очакваме да завърши до края на м.януари 2012, след което ще обявим търговете. Очакваме сключването на договори с избраните изпълнители да стане в началото на лятото.

  Община Враца разработва проект по секторна програма „Коменски” – Регионални партньорства” с побратимения град Франкфурт на Одер. Регионалните партньорства се състоят от два партньорски региона, единият от които задължително е от държава член на Европейския съюз. От всеки регион в Партньорството следва да са включени най-малко трима партньори. Партньори на Община Враца от България са СОУ „Христо Ботев” и Регионален исторически музей. Останалите двама партньори от Германия са в процес на уточняване.
Проектното предложение е свързано с обмен на добри практики и образователни програми за историческото и културно наследство на двата региона.
Регионалните партньорства по секторна програма „Коменски” дават възможност на регионални и местни образователни власти от два региона, намиращи се в две страни, участващи в Програмата „Учене през целия живот”, да работят заедно по една или повече теми от взаимен интерес в сътрудничество с училища и други организации, участващи в образователния процес. Регионалните партньорства по секторна програма „Коменски” целят да подпомагат участващите региони да развиват и обменят добри практики, да разработват средства за устойчиво трансгранично сътрудничество, с цел засилване на европейското измерение в училищното образование. Регионалните партньорства целят да помогнат партньорските региони да подобрят образованието, предлагано от тях на младите хора.
Продължителността на Регионалните партньорства по секторна програма „Коменски” е две последователни години.
За осъществяване на Регионално партньорство ще се отпускат средства, покриващи следните разходи: Международна мобилност и Други разходи, свързани с осъществяването на проекта (Възнаграждения на персонала, Външни услуги, Оборудване и Други преки разходи).
Крайният срок за кандидатстване по настоящата схема е 28.02.2012 г.

Община Враца започна подготовката на проектно предложение по Проект "Красива България" (ПКБ) 2012 г., по две от допустимите мерки – Мярка 01 – „Подобряване на градската среда” и Мярка 02 „Подобряване на социалната инфраструктура”.  Обектите, за които ще кандидатстваме по посочените мерки са съответно:
Мярка 01 „Подобряване на градската среда” за обекти:
1.    „Рехабилитация на съществуваща велосипедна алея Враца – Оряхово”,
2.    „Вертикална планировка около параклис „Св. Мина” в ж.к. „Дъбника”
Мярка 02 "Подобряване на социалната инфраструктура", за извършване на СМР дейности на обекти:
1.    „ОДЗ 1 – Брезичка”  в ж.к. „Младост”
2.    ОУ „Никола Войводов” в ж.к. „Дъбника”
В момента се подготвят изискваните документи, свързани със заснемания, обследване и количествено стойностни сметки.
Крайният срок за кандидатстване по схемата е 15.02.2012 г.

Община Враца започна подготовката на проект по Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013, по схема „Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите". Целта е да бъде подпомогнато подобряването на бизнес средата за туризъм и да се предложат инвестиционни решения, които насърчават туризма и развитието на бизнеса чрез изграждане на:
o   туристически атракции, основани на културно-историческото и природно наследство на региона и свързана с тях туристическа инфраструктура;
o   насърчаване на предлагането извън сезона, намаляване на сезонността и увеличаване на заетостта на легловата база;
o   популяризиране и модернизиране на туристическите обекти;
o   разширяване и подобряване маркетинга на туристическите дестинации;
o   както и укрепване на партньорството между различните участници.
Поради разнородния характер на туристическата индустрия това може да бъде постигнато чрез съвместни действия, базирани на партньорство. Общината е в процедура на установяване на партньорство с общините Мездра и Вършец.
Чрез проекта ще се подготвят и разпространят  информационни и рекламни материали, ще се организира участие в туристически борси, изложения и панаири, като ще се търси участие и ангажиране на местния бизнес. Проектното предложение ще включва и Концепция за развитие на регионален туристически продукт, а разработените в резултат на проектните дейности туристически пакети и самата комуникационна кампания за подобряване на осведомеността за природното, културно и историческо наследство, ще продължат до една година след изпълнение на договора за финансиране.
Максималната допустима стойност на проекта е 500 хил.лева, като от кандидата се изисква 5% собствен принос. Използването на ефективни съвременни средства и техники за достигане до туристическите пазари ще допринесе за развитие на туризма в региона. Очакваните резултати са:
o   Нарастване на броя туристи в региона;
o   Нарастване на удовлетвореността на туристите в региона;
o   Нарастване на информираността на туристите;
o   Нарастване на информираността на туроператорите;
Крайният срок за кандидатстване по схемата е 15.03.2012 г.

Кампанията „Дни на отворените врати” по ПРСР продължава


Първото за годината събитие от Кампанията „Дни на отворените врати” по Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) 2007-2013 г. ще се проведе на 13 януари във Враца. От 12.00 ч. в хотел „Хемус” в града за земеделските производители и регионалните медии от областта ще се проведе среща-семинар за възможностите за получаване на безплатна консултантска помощ по програмата.
На семинара ще бъдат презентирани новостите по мярка 114 „Използване на консултантски услуги от фермери и собствениците на гори", както и по други отворени мерки от ПРСР. Той ще бъде открит от Мая Нинова, Държавен експерт от Министерство на земеделието и храните и  експерти от офиса на Националната служба за съвети в земеделието във Враца.

10 пострадаха през почивните дни


В трите дни със снеговалеж във Врачанско – 6,7 и 8 януари, през  Спешно отделение на МБАЛ „Хр. Ботев” АД, гр. Враца са преминали 7 човека, приети с фрактури, следствие на падания.  От тях само двама са приети в Ортопедично отделение. Останалите пострадали са получили медицинска помощ и са освободени от лечебното заведение за домашно лечение.
Пострадалият, скочил от 3 етаж е настанен в ОТО със счупвания на бедрена кост и пета. Няма опасност за живота му.
Двама са пострадалите, преминали през  Спешно отделение на МБАЛ „Хр. Ботев” АД, гр. Враца след катастрофа на 6 януари в ранните вечерни часове. И двамата са били прегледани, като са им били извършени изследвания и рентгенови снимки. На единият пациент е констатирано фрактура на коляно.  И двамата са получили медицинска помощ и са освободени от лечебното заведение за домашно лечение, съобщиха от болницата.

неделя, 8 януари 2012 г.

Извънредно заседание на областния кризисен щаб

         Днес 07.01.2012 г. в 14:00 ч. в Областна администрация - Враца Областния управител свика извънредно заседание на Областния щаб за координация на спасителни и неотложни аварийно-възстановителни работи (ОЩК на СНАВР) във връзка с възникналата усложнена зимна обстановка.
         На заседанието присъстваха Областният управител на Област Враца г-жа Пепа Владимирова, главния секретар на Областна администрация г-н Бисер Дончев, секретарят на ОЩК на СНАВР и инспектор по защита на населението в ОУ “ПБЗН“ – Враца -Даниел Милков, представители на Областна администрация, директорът  на Областно пътно управление – Враца г-н Стефан Илиев, командирът на под. 52380 подп. Пламен Стойков, инж. Валентин Маринов – ЧЕЗ Разпределение - регион Враца, кметът на Община Мездра г-н Иван Аспарухов, управителят на БКС ЕООД – Враца г-н Иван Младенов, екологът на Община Враца г-жа Здравка Иванова.
         На заседанието бяха обсъдени проблемите с електрозахранването и проходимостта на пътищата на територията на Област Враца.
         Към 14:00 ч. на 07.01.2012 г. има прекъснато електрозахранване в 63 населени места, като основните проблеми са в общините Враца, Мездра и Роман. Приведени са и работят по отстраняване на авариите 16 екипа на ЧЕЗ. В помощ за отстраняване на авариите се оказва съдействие с техника от Козлодуй, Бяла Слатина и Монтана. Поетапно се отстраняват авариите.
         От ОПУ-Враца уточниха, че пътищата от Републиканската пътна мрежа се почистват и движението по тях е нормално. Движението по главен път Е-79 в посока Мездра – София е временно пренасочено през Искърското дефиле, поради затруднено снегопочистване в община Ботевград.
         БКС-Враца е съсредоточило усилията си по почистването на пътната мрежа в гр. Враца, като основен проблем са паркираните автомобили на уличните платна. От БКС-Враца призовават гражданите при възможност да не възпрепятстват работата на техниката за снегопочистване.
         Всички институции на територията на Област Враца, отговорни за зимното поддържане са в постоянна готовност за действия при усложняване на обстановката.
         Областният управител на област Враца умолява гражданите да почистват снега пред домовете, магазините и офисите си, както и да проявят търпение и предприемат пътувания само в крайна необходимост. Движението да се извършва с оборудвани за зимни условия автомобили и с повишено внимание. При възникване на извънредни ситуации гражданите да се обаждат на телефона за спешни повиквания - 112.