В Регионалния инспекторт по образованието - Враца се
проведе среща свързана с дуалното обучение. На срещата присъстваха народния
представител Красимир Богданов, кмета на община Криводол Петър Данчев, Галина
Евденова - началник на РИО – Враца, Митонка Червеняшка - началник отдел „ИОМД”,
собственика на „Мебел“ Криводол Ивайло Тотев и управителя на ПК „Септември“
Васил Илиев.
Г-жа Евденова представи добрите практики в дуалното
обучение в страната, като примерът в тази посока е община Панагюрище.
Представителите на бизнеса заявиха готовността си да
участват активно в образователния процес за учене чрез работа, стига
образователната система да отговори на техните изисквания. Те са готови да
предоставят базата си за ученически практики, за подготовка и наемане на работа
на ученици, на които да осигурят бъдеща реализация.
От следващата година в СОУ „Св. св. Кирил и Методий“
гр. Криводол ще бъде разкрита паралелка по дървообработване и кетъринг. С
влизането в сила на новия закон за предучилищното и училищното образование,
възможността за още една паралелка с професионална подготовка е сериозна и
тогава специалностите могат да се разширят с обучението на кадри за търговията,
шивашката индустрия, металообработването и др.
Г-н Тотев, който и в момента работи по програми за
ученически практики представи редица организационни проблеми, свързани с
наемането на ученици на работа – нормативната база, липсата на адекватен
транспорт, мотивацията на учениците за работа. Васил Илиев пък, заяви готовност
за безвъзмездно предоставяне на 20 шевни машини за оборудване на шивашка
работилница в местното СОУ.
РИО ще проведе нови срещи в Криводол, на които ще
разясни ползите от професионалното обучение пред учениците, родителите и
представителите на местния бизнес.
От своя страна, народният представител Красимир
Богданов, който е член на комисията по образование в парламента, пое ангажимент
да внесе всички предложения при предстоящото разглеждане на закона за
професионалното образование и определянето на защитените професии в България.
Няма коментари:
Публикуване на коментар