Бисквитки

сряда, 15 януари 2014 г.

ОБЩИНА ВРАЦА – ЕФЕКТИВНА, ФУНКЦИОНАЛНА, ЕФИКАСНА АДМИНИСТРАЦИЯ


От месец октомври 2012 година Община Враца реализира проект № 12-11-32 / 17.04.2012 г. „ Община Враца – Ефективна, Функционална, Ефикасна Администрация (ЕФЕА)” по Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № 12-11-32/19.10.2012 г. на Оперативна програма „Административен капацитет”, Приоритетна ос I „Добро управление”, подприоритет 1.1. „Ефективна структура на държавната администрация”, Бюджетна линия BG 051PO002/12/1.1-04,съфинансирана от  Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
            Общата стойност на договора е 171 543,81 лева, като 100% са безвъзмездна помощ.
ПОСТИГНАТИ РЕЗУЛТАТИ
Приключилият функционален анализ на административната структура изведе необходимост от подобрения в следните области:
-       организационна структура
-       допълнителни мерки по отношение проследяване изпълнението на целите в общинския план за развитие/стратегическо планиране/
-       подобряване системата за целеполагане в администрацията и проследимост на изпълнението на основните цели и задачи пред отделните звена и служители/оперативно планиране/
-       подобряване ефикасността при осигуряване на местните приходи
-       допълнителни действия за оптимизиране съотношението между постигнати резултати и използвани ресурси
            Приключилият функционален анализ на информационно-комуникационната структура показа необходимост от подобрения в следните области,представени най-общо така:
-       области за подобрения с оперативен характер
-       области за подобрения със стратегически характер
            Към първите  спадат действия, които ръководството на общинската администрация трябва да предприеме по отношение на:
-       преминаване към предоставяне на електронни услуги
-       промяна на статута на звеното по ИТ
-       подобряване на мрежовата и информационна сигурност /в оперативен план/
-       повишаване производителността и надеждността на информационно-комуникационната инфраструктура /в оперативен план/
            Към вторите спадат действия, които ръководството на общинската администрация трябва да предприеме по отношение на:
-       повишаване производителността и надеждността на информационно-комуникационната инфраструктура /в стратегически план/ - включва мерки свързани с изготвяне на нов дизайн и реконфигуриране на локалната мрежова свързаност в администрацията, както и внедряване на виртуализационна платформа и въвеждане на постоянен мониторинг на информационната инфраструктура.
-       Внедряване на специализиран софтуер за архивиране и съхраняване на данни.
            На базата на изготвените доклади и идентифицираните области за подобрение в тях се изготвиха и два плана за действие с конкретни мерки,срокове и отговорници. Единият с мерки на основата на извършеният функционален анализ на административната структура, а другият – с мерки на основата на извършеният функционален анализ на информационно-комуникационната структура.
В резултат на работата по дейности 4 и 5 бяха разработени :
Ø  Процедура за планиране и отчитане на дейността в Общинска администрация – Враца
Ø  Вътрешни правила за планиране и отчитане на дейността в Общинска администрация – Враца
Ø  Методика за мониторинг и контрол на процеса по планиране и отчитане
В рамките на дейност 6 се проведоха три обучения както следва:
Ÿ  Подготовка на персонала за провеждане на функционален анализ на административната структура – на 23 и 24 юли 2013 година с общ брой участници в двата дни 215 души.
Ÿ  Резултати от функционалния анализ и внедряване на препоръките – на 04 и 05 ноември 2013 година с общ брой участници в двата дни 208 души.
Ÿ  Прилагане на принципите за добро управление и изработените процедури и правила за планиране и отчитане – на 05 и 06 декември 2013 година с общ брой участници в двата дни 73 души.
Ÿ  Проведоха се и две фокус-групи – едната с участие на заинтересованите страни, а другата с участие на специалистите по ИТ на общината.
За изпълнението на разработените планове за действие в резултат на работата по проекта Кметът на общината със заповед е утвърдил мерки за тяхното изпълнение, които имат краткосрочен и средносрочен характер с цел да бъдат максимално обвързани и финансово с бюджета на Община Враца.
            През 2014 година общинската администрация ще стартира своята работа с утвърдена мисия и с планове за работа на отделните структурни звена, съответстващи на утвърдени процедура и вътрешни правила за планиране и отчитане на дейността.


Иван Жеков
Секретар на Община Враца 

Няма коментари:

Публикуване на коментар